  • 1. Data: 2003-01-19 19:53:26
    Temat: wezwanie do złożenia wykazu nieruchomości..
    Od: "MarP" <m...@p...onet.pl>

    Na podstawie art. 6 ust. 6 ustawyz dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i
    opłatach lokalnych..
    urząd miejski przesyła mi formularz wykazu do podatku od nieruchomości z
    prośbą o jego czytelne wypełnienie i zlożenie w terminie 14-tu dni..
    W objaśnieniach podano:
    1. Za budynek uważa się obiekt budowlany w rozumieniu przepisów prawa
    budowlanego, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni
    za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach.

    A w takim samym 'Wezwaniu' na 2001r. pisało:
    1. Za budynek uważa się obiekt budowlany umocowany w ziemi posiadający
    ściany lub słupy albo filary oraz pokrycie dachowe.

    Co się zmieniło w obowiązujących przepisach, że urząd musiał zdobyć się na
    fatygę i napisać nowe objaśnienie?

    Czy wobec powyższego pakamerę, która nie ma fundamentu, nie muszę już
    opłacać?

    I jeśli można, jeszcze jedno pytanie:
    od kiedy powinienem opłacać garaż wolnostojący.
    Buduję taki, z dwoma pomieszczeniami. Czy w momencie wykonania dachu
    powinienem zgłosić go do opadatkowania. I czy ma znaczenie, że nie zamierzam
    wykańczać, a tym samym użytkować, równocześnie obydwu pomieszczeń.

    Pozdrawiam szanownych grupowiczów.

  • 2. Data: 2003-01-19 23:08:33
    Temat: Re: wezwanie do złożenia wykazu nieruchomości..
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > ściany lub słupy albo filary oraz pokrycie dachowe.
    >
    > Co się zmieniło w obowiązujących przepisach, że urząd musiał zdobyć się na

    Zmieniła się definicja budynku w ustawie o pod. i opłatach lokalnych (art. 1a
    ust. 1 pkt 1)

    > Czy wobec powyższego pakamerę, która nie ma fundamentu, nie muszę już
    > opłacać?

    Czekam co prawda na jakieś dobre komentarze nt. tych zmian ale moim zdaniem nie
    musisz opłacać.

> [...]
    > powinienem zgłosić go do opadatkowania. I czy ma znaczenie, że nie zamierzam
    > wykańczać, a tym samym użytkować, równocześnie obydwu pomieszczeń.

    Podatek musisz płacić od dnia 1 stycznia roku następnego po roku w którym budowa
    została zakończona albo w którym rozpoczęto użytkowanie budynku lub jego części
    przed ich ostatecznym wykończeniem (art. 6 ust. 1 pkt 2). Wynika z tego, że
    jeżeli wykończysz garaż, a nie będziesz go używac to i tak musisz już zapłacić
    podatek, oczywiście dopiero od 1 stycznia roku następnego.

    pozdrawiam
    Ciacho