  • 1. Data: 2004-04-09 19:54:40
    Temat: wezwanie do US -nieprawidłowa nazwa firmy
    Od: "Marek R." <r...@u...net>

    Witam,
    własnie przeczytałem wezwanie do Urzędu Skarbowego (dot. rejestracji
    NIP-2) celem "złożenia ksera PRAWIDŁOWEGO druku regon - dotyczy nazwy"

    Firma to spółka cywilna o nazwie nazwadomeny.pl s.c.
    Nie ma w nazwie spółki nazwisk wspólników. W Urzędzie Statystycznym bez
    problemu zarejestrowali pełną nazwę bez nazwisk wspólników - choć
    wymagali oświadczenia, że nie używamy nazwisk wspólników w nazwie firmy.

    W US kobieta przy odbieraniu papierów pytała się o te nazwiska w nazwie,
    ale ją oświeciłem, że nie używamy i że w GUSie nie robili problemów, bo
    przecież dostaliśmy regon.

    Jak myślicie jak to się skończy? Wywalczę coś, czy będę musiał zasuwać
    po nowy regon i znowu czekać?
    Aha, wiem że trzeba umieszczać nazwisko w jednoosobowej działalności i
    tak też mam. A jak jest w s.c? Znajomy ma dość sporą firmę rodzinną i ma
    s.c. z siedmioma wspólnikami i nie używają żadnego nazwiska w nazwie
    s.c. na regonie ma nazwafirmy s.c. (jako pełna nazwa - choć mogliby mieć
    nazwafirmy s.c. Kowalscy bo wszyscy mają to samo nazwisko)

  • 2. Data: 2004-04-10 08:35:23
    Temat: Re: wezwanie do US -nieprawidłowa nazwa firmy
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Marek R. wrote:

> [...]
    > s.c. na regonie ma nazwafirmy s.c. (jako pełna nazwa - choć mogliby mieć
    > nazwafirmy s.c. Kowalscy bo wszyscy mają to samo nazwisko)

    Ja mysle, ze

    1. To co mila pani w US mowi to MOWI...
    2. nazwa PRZEDSIEBIORCY byc musi.
    3. Pewnie nic CI za to ne zrobia.. jak zaczniecie prawidlowa nazwe uzywac..

    Boguslaw