  • 1. Data: 2004-04-09 19:06:35
    Temat: Duży przedsiębiorca - definicja?
    Od: "Pearl" <p...@n...pl>

    Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej.
    (Dz. U. Nr 101, poz. 1178)
    definiuje małego i średniego przedsiębiorcę (rozdz. 6).
    Gdzie można doszukać się definicji dużego przedsiębiorcy?
    Google mnie zawodzi. :(

    --
    Pozdrawiam.
    Perła pearl5(malpa)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2004-04-09 19:09:34
    Temat: Re: Duży przedsiębiorca - definicja?
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Pearl wyskrobał(a):
> [...]
    > definiuje małego i średniego przedsiębiorcę (rozdz. 6).
    > Gdzie można doszukać się definicji dużego przedsiębiorcy?

    Skoro jest zdefiniowany mały i średni, to na logikę rzecz biorąc duży
    przedsiębiorca to taki, który nie jest ani małym ani średnim.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-04-09 19:20:31
    Temat: Odp: Duży przedsiębiorca - definicja?
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Pearl <p...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c56s9f$r9l$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > definiuje małego i średniego przedsiębiorcę (rozdz. 6).
    > Gdzie można doszukać się definicji dużego przedsiębiorcy?

    Duzy to taki ktory przekracza normy dla sredniego.

    pozdrawiam
    mdr

  • 4. Data: 2004-04-09 19:22:10
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Mateusz Dr <n...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c56t1r$hgf$...@n...onet.pl...

> [...]
    > napisał:c56s9f$r9l$...@a...news.tpi.pl...

    > Duzy to taki ktory przekracza normy dla sredniego.

    Moznaby go nazwac zreszta jakkolwiek..nie tylko "duzy", po prostu nie maly i
    nie sredni w rozumieniu pdg.

  • 5. Data: 2004-04-13 07:18:17
    Od: Pearl<p...@n...onecie>

    > Skoro jest zdefiniowany mały i średni, to na logikę rzecz biorąc duży
    > przedsiębiorca to taki, który nie jest ani małym ani średnim.

    Tyle to i ja wymyśliłem, choć nie było mi łatwo. :)
    Chciałbym jakieś konkrety.

    --
    Pozdrawiam, Perła.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-04-13 07:36:12
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Pearl wyskrobał(a):
    > Tyle to i ja wymyśliłem, choć nie było mi łatwo. :)
    > Chciałbym jakieś konkrety.

    Nie ma konkretów, bo pewnie nie ma definicji "dużego przedsiębiorcy". Tak
    samo w KC nie ma definicji rzeczy ruchomej. Jest tylko definicja
    nieruchomości. A więc na logikę: wszystko to, co nie jest nieruchomością,
    jest rzeczą ruchomą.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 7. Data: 2004-04-13 07:39:19
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Pearl<p...@n...onecie> naskrobał/a w

    > Tyle to i ja wymyśliłem, choć nie było mi łatwo. :)
    > Chciałbym jakieś konkrety.

    Taki który zatrudnia więcej niż 250 osób oraz osiągnął przychód większy
    niż 40 mln euro, lub suma aktywów w poprzednim roku obrotowym była
    większa niż 27 mln euro.
    Co w tym takiego trudnego?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    2+2=5, w tym 1 to podatek VAT.

  • 8. Data: 2004-04-13 14:15:05
    Od: "Pearl" <p...@n...onecie.pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Taki który zatrudnia więcej niż 250 osób oraz osiągnął przychód większy
    > niż 40 mln euro, lub suma aktywów w poprzednim roku obrotowym była

    Idąc tą drogą dochodzimy do dalszej części definicji:

    "Nie uważa się jednak za dużego przedsiębiorcy,
    w którym przedsiębiorcy inni niż mali, średni i duzi posiadają:
    1) więcej niż 25% wkładów, udziałów lub akcji,
    2) prawa do ponad 25% udziału w zysku,
    3) więcej niż 25% głosów w zgromadzeniu wspólników (akcjonariuszy)."

    Ale, czy to będzie prawda?

  • 9. Data: 2004-04-13 16:14:43
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Pearl" <p...@n...onecie.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > 2) prawa do ponad 25% udziału w zysku,
    > 3) więcej niż 25% głosów w zgromadzeniu wspólników (akcjonariuszy)."

    Nie, bo musielby byc jacyś bardzo dużi.
    Tu chodzi o to, że jak jakiś duży ma np. 25% udziałów w jakiejś spółce,
    która by podpadała pod małego, lub śreniego, to nie uważa się jej za
    małego lub średniego.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Use the nuke Luke!