  • 11. Data: 2005-01-14 21:03:20
    Temat: Re: wezwanie - Straz Miejska - fotoradar
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl>

    Leszek wrote:

    > Użytkownik "Marcin" <m...@s...waw.towyrzuc.pl> napisał w wiadomości

    > Chciałbyś aby "nieznany" sprawca rozjechał Ci dziecko?
    > Karanie osobników łamiących prawo jest w interesie społecznym.
    >
    > Pzdr
    > Leszek

    Powyższe dwa zdania są typowym przykładem demagogii totalitarnej.
    Szczególnie ich połączenie - bo być może wnioski wypływające z każdego z
    nich z osobna są chwalebne, ale międzty nimi zachodzi sugestia implikacji,
    która w rzeczywistości nie zachodzi.

    Obawiam się, że takie argumenty są początkiem państwa policyjnego.
    1. Mam prawo chronić swoją rodzinę, tym bardziej w przypadku podejrzenia
    przestępstwa.
    2. Mam prawo nie pamiętać komu pożyczyłem samochód (nawet kilka dni temu).
    Nie zmienia to mojej ew. odpowiedzialności cywilnej jako posiadacza tego
    samochodu.

  • 12. Data: 2005-01-14 21:32:26
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Leszek napisał(a):
    > Chciałbyś aby "nieznany" sprawca rozjechał Ci dziecko?

    akurat jeśli rozjedzie dziecko miałbyś prawo odmówić wskazania osoby
    najbliższej...

    KG

  • 13. Data: 2005-01-14 22:35:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Nie zmienia to mojej ew. odpowiedzialności cywilnej jako posiadacza tego

    No to oświadcz, ze dane podasz tylko i wyłącznie w toku przesłuchania Twojej
    osoby w charakterze świadka. A tam powołaj się na art. 182 kpk i odmów
    zeznań.

  • 14. Data: 2005-01-15 09:34:38
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin" <m...@s...waw.towyrzuc.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Mam prawo chronić swoją rodzinę, tym bardziej w przypadku podejrzenia
    > przestępstwa.

    Chronienie przestępcy- twego członka rodziny nie leży w interesie
    społecznym. A to społeczeństwo poprzez swoich przedstawicieli ustanawia
    prawo.

    > 2. Mam prawo nie pamiętać komu pożyczyłem samochód (nawet kilka dni temu).

    Nie masz prawa. Moi i Twoi przedstawiciele "stworzyli" artykuł 78 ust.4
    Kodeksu drogowego który nałożył na Ciebie obowiązek "posiadania wiedzy" na
    ten temat.
    Z uwagi na masowość zagrożeń płynących z uzywania niebezpiecznego narzędzia
    jakim jest samochód jest to jak najbardziej zasadne.

    Pzdr
    Leszek

  • 15. Data: 2005-01-15 09:36:26
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    > akurat jeśli rozjedzie dziecko miałbyś prawo odmówić wskazania osoby
    > najbliższej...

    A kto zweryfikuje to, czy jest to osoba najbliższa a nie kolega od
    kielicha?
    Wiesz jakie będzie następne pytanie?

    Pzdr
    Leszek

  • 16. Data: 2005-01-15 10:56:40
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Leszek napisał(a):
    > A kto zweryfikuje to, czy jest to osoba najbliższa a nie kolega od
    > kielicha?
    > Wiesz jakie będzie następne pytanie?

    jakie niby?

    KG

  • 17. Data: 2005-01-15 11:13:34
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > jakie niby?

    Najpierw odpowiedz na moje pytanie: kto weryfikuje to, czy mamy do czynienia
    z osobą najbliższą? (I jak to zrobić jeśli "chroniąc" tą osobę nie podam jej
    danych).

    Pzdr
    Leszek

  • 18. Data: 2005-01-15 11:22:10
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Leszek napisał(a):
    > Najpierw odpowiedz na moje pytanie: kto weryfikuje to, czy mamy do
    > czynienia z osobą najbliższą? (I jak to zrobić jeśli "chroniąc" tą osobę
    > nie podam jej danych).

    Na pewno nie przesłuchujący. Natomiast jeśli może wykazać, że świadek
    bezpodstawnie skorzystał z uprawnienia, to ma otwartą drogę stosowania
    sankcji.

    KG

  • 19. Data: 2005-01-15 11:51:55
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Na pewno nie przesłuchujący.

    Więc kto? Nikt? Nie zauważasz nonsensu??

    Natomiast jeśli może wykazać, że świadek
    > bezpodstawnie skorzystał z uprawnienia, to ma otwartą drogę stosowania
    > sankcji.

    Nikt niczego nie wykaże. Dlatego właśnie musisz wskazać komu w danym czasie
    powierzyłeś swój pojazd.Nie masz tego kogoś niczym obciążać ani zeznawać
    przeciw niemu.
    Gdyby było tak jak mówisz to art.78 ust.4 byłby martwym przepisem, a
    zapewniam Cię , że martwym nie jest.

    Pzdr
    Leszek

    Pzdr
    Leszek

  • 20. Data: 2005-01-15 12:01:39
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Leszek napisał(a):
    > Więc kto? Nikt? Nie zauważasz nonsensu??

    W ten sposób, ze docieka powodów dla których nastąpiła odmowa - nikt. W
    Twojej teorii wszystkie przepisy o prawie do odmowy odpowiedzi na
    pytanie są nonsensem, a jednak one są i czasem funkcjonują.

> [...]
    > zeznawać przeciw niemu.
    > Gdyby było tak jak mówisz to art.78 ust.4 byłby martwym przepisem, a

    A nie zauważasz, że z jednej strony ludzie nie znają kpk, a nikt ich o
    prawie odmowy nie uprzedza, a z drugiej nie każdy ma ochotę ryzykować i
    kłamać przed sądem? Zresztą większość spraw wiąże się raczej z ryzykiem
    odpowiedzialności za wykroczenie, gdzie przynajmniej według SN, prawa do
    odmowy nie ma.

    KG