  • 1. Data: 2002-06-25 16:11:14
    Temat: weksel in blanco-prosze o rade
    Od: <p...@w...pl>

    dzien dobry,
    mam zostac przedstawicielem firmy ktora wymaga bym podpisal weksel in blanco z
    klauzulą &#8222;bez protestu&#8221; wraz z deklaracją wekslową (weksel gwarancyjny),
    poręczonego przez osobę trzecią.firma nie powierza zadnego swojego majatku. ma
    to byc tylko zabezpieczeniem przed prowadzeniem dzialalnosci konkurencyjnej po
    wygasnieciu umowy przez dwa lata
    jak myslicie czy to zasadne, czy bezpieczne czy szukaja jelenia?
    jacek

  • 2. Data: 2002-06-25 20:31:16
    Temat: Re: weksel in blanco-prosze o rade
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    konkurencyjnej po
    > wygasnieciu umowy przez dwa lata
    > jak myslicie czy to zasadne, czy bezpieczne czy szukaja jelenia?

    Bez protestu? Własny weksel gwarancyjny? Hmmm... Można i tak.
    Zasadne? Ja wiem...
    Bezpieczne? Średnio - wobec nich możesz zasłaniać się deklaracją, ale jak
    puszczą w obieg to może być róznie. Proponuję zrobić z tego rekte ( dodać
    swoją klauzulę "nie na zlecenie").
    Czy szukają jelenia? Trudno powiedzieć, warto się jednak zabezpieczyć (
    patrz wyżej ). W razie czego nic nie tracisz. Chyba, że masz zamiar
    prowadzić działalność konkurencyjną. :)))

    Depi.