  • 1. Data: 2007-09-24 05:38:25
    Temat: wejście do Schengen a dzieci
    Od: "gosia" <s...@p...onet.pl>

    Witam jak będzie wyglądać przejazd z dzieckiem 10 lat /nia ma paszportu ani
    dowodu ponieważ ojciec zabrał się za granice i nie wyraża zgody na paszport dla
    dziecka na dzien dzisiejszy .Chciałabym wyjechać do Anglii tu nie ma perspektyw
    naprzyszłość .

  • 2. Data: 2007-09-24 06:08:23
    Temat: Re: wejście do Schengen a dzieci
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "gosia" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Chciałabym wyjechać do Anglii tu nie ma perspektyw
    > naprzyszłość .

    Jak by nie było to GB nie jest w Schengen...
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2007-09-24 08:07:55
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Czy do tymczasowego dowodu osobistego też potrzebna zgoda?
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2007-09-24 08:15:04
    Od: "tomek." <t...@p...fm>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Czy do tymczasowego dowodu osobistego też potrzebna zgoda?
    > JaC

    nie ma juz czegos takiego jak tymczasowy dowod osobisty.
    Teraz dzieci moga miec normalny dowod osobisty, tylko
    ze jest on wazny 5 lat.

    Dowod osobisty moze byc wydany osobie, ktora nie ukonczyla
    13 roku zycia na uzasadniony wniosek obojga rodzicow,
    badz opiekunow.
    Wniosek o wydanie dowodu osobie maloletnij (13-18 lat) sklada ta osoba
    osobiscie w obecnosci przedstawiciela ustawowego (jednego).

    pzdr
    tomek

  • 5. Data: 2007-09-24 18:37:42
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    gosia pisze:
    > Witam jak będzie wyglądać przejazd z dzieckiem 10 lat /nia ma paszportu ani
    > dowodu ponieważ ojciec zabrał się za granice i nie wyraża zgody na paszport dla
    > dziecka na dzien dzisiejszy .

    sąd rodzinny

    KG

  • 6. Data: 2007-09-24 19:17:07
    Od: zr <z...@o...pl>

    On 24 Wrz, 07:38, "gosia" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > dziecka na dzien dzisiejszy .Chciałabym wyjechać do Anglii tu nie ma perspektyw

    Tylko i wyłącznie wniosek do Sądu Rodzinego, podajesz adres tatuśka,
    odbędzie się rozprawa, jak ma dziecko ukończone 3 lata, sąd wydaje
    zgodę i koniec, nie ma kto sie odwołać, a dziecko ma paszport, tylko
    teraz wydają na 5 lat i 10 lat, ale nie wiem od jakiego wieku?

  • 7. Data: 2007-09-24 20:09:57
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    kam pisze:

    > sąd rodzinny

    Szybciej będzie dowód osobisty.

    M.

  • 8. Data: 2007-09-24 20:51:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Szybciej będzie dowód osobisty.

    Bez wątpienia, ale sprawy nie popchnie ani o "jotę". Wielka Brytania nie
    należy do układu Schengen, a nadto dla dziecka 10-cio letniego konieczny
    jest wniosek obydwojga rodziców.

  • 9. Data: 2007-09-24 21:59:11
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Bez wątpienia, ale sprawy nie popchnie ani o "jotę". Wielka Brytania nie
    > należy do układu Schengen, a nadto dla dziecka 10-cio letniego konieczny

    Akurat pierwsza sprawa przeszkodą nie jest - granicę Zjednoczonego
    Królestwa przekraczasz z dowodem w ręku. A z drugim - czy taki wniosek
    dla dziecka muszą złożyć oboje rodzice?

    M.

  • 10. Data: 2007-09-24 22:13:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Akurat pierwsza sprawa przeszkodą nie jest - granicę Zjednoczonego
    > Królestwa przekraczasz z dowodem w ręku. A z drugim - czy taki wniosek
    > dla dziecka muszą złożyć oboje rodzice?

    Tak. Dopiero od 13 lat może dziecko z jednym z rodziców samodzielnie go
    złożyć.