  • 11. Data: 2003-10-24 20:49:03
    Temat: Re: warunki sprzedazy - prawo konsumenta
    Od: kam <X...@X...plX>

    NoMAD wrote:
    > Nie. Nie stosuje tej ustawy sie gdy os fizyczna nabywa rzecz w celu
    > zwiazanym z DZIALALNOSCIA zawodowa lub gospodarcza (a nie w zwiazku z
    > wykonywana praca zawodowa). To jest dosc duza roznica.

    Czyli czym jest "działalność zawodowa" w rozumieniu tej ustawy?

    KG

  • 12. Data: 2003-10-24 20:51:44
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości

    > Czyli czym jest "działalność zawodowa" w rozumieniu tej ustawy?

    Kwestia wykladni i "obrosniecia" orzecznictwem sadu. Na dzien dzisiejszy
    mozna jedynie stwierdzic ze na pewno zakres znaczeniowy pojecia "dzialalnosc
    zawodowa" nie pokrywa sie calkowicie z zakresem pojecia "praca zawodowa".
    Pewna wskazowka moze byc powiazanie pojec zawodowa i gospodarcza (w
    odniesieniu do dzialalnosci).

  • 13. Data: 2003-10-24 21:05:14
    Od: kam <X...@X...plX>

    NoMAD wrote:
> [...]
    > zawodowa" nie pokrywa sie calkowicie z zakresem pojecia "praca zawodowa".
    > Pewna wskazowka moze byc powiazanie pojec zawodowa i gospodarcza (w

    nie powiem, precyzyjna odpowiedź :)

    KG

  • 14. Data: 2003-10-24 22:09:21
    Od: "ben" <b...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jesli wyklucza mozliwosc odstapienia od umowy, przy braku ku temu przeslanek
    > przewidzianych prawem, to jest zgodny - wszystko zalezy od tego, jak zapis
    > ten sformulowany.
    >
    > Zgodnie z intuicja jest to jedynie klauzula wylaczajaca mozliwosc
    > odstapienia od umowy w przypadkach normalnych, co ma na celu zabezpieczenie
    > sie przed powolywaniem sie kupujacego na "lokalne obyczaje kupieckie" {czy
    > jakkolwiek sie to nazywa}, ze tu akurat powszechnie przyjete jest, ze od
    > umowy mozna odstapic. To jest calkowicie legalne i zgodne "zgodne z

    Moim zdaniem jest to raczej sposób na ograniczenie odpowiedzialności ustawowej
    sprzedawcy - a to nie jest zgodne z prawem, przy umowach z udziałem konsumentów
    i ma to mniej więcej takie samo znaczenie prawne jak stwierdzenie "po odejściu
    od kasy reklamacji nie uwzględnia się"
    Ben