  • 11. Data: 2003-11-07 07:16:06
    Temat: Re: warta - odszkodowanie
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > jest bankowo do wygrania na moja korzysc z warta ale mam pytanie czy
    > kosztami zwiazanymi z wynajeciem prawnika mozna obarczyc warte ?

    Jesli to nie odbywa sie w ramach procesu cywilnego, to ci sie to nie
    uda.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 12. Data: 2003-11-07 09:14:26
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Lord" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > biore prawnika i wstepnie rozmawialem z nim juz nawet i powiedzial ze
    sprawa
    > jest bankowo do wygrania na moja korzysc z warta

    Powiedział to co mówią wszyscy adwokaci. Po pierwszej porażce powie Ci "
    odwołujemy się panie, odwołujemy.W drugiej instancji wygramy na bank ale
    zaliczka jakaś by musiała być" ;)))

    Pozdr
    Leszek

  • 13. Data: 2003-11-07 09:17:09
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > ps. biegly okreslil predkosc na podstawie zdjec aut i ich uszkodzen ! nie
    > widzial nawet aut na wlasne oczy. W sadzie probowalem podwazyc jego pionie
    > ale niestety nie dalem rady bo na wszelkie pytanie z mojej strony na temat
    > dlugosci drogi hamowania i jak na nia maja wplyw opony, abs itp biegly
    > odpowiadal ze to bez znaczenia !!!

    A sąd karząc Cię uznał rację biegłego. I tylko to się liczy.Gdybyś jechał
    40km/h a sąd prawomocnym wyrokiem ukarał by Cię za jazdę z prędkością
    140km/h to znaczyłoby ze jechałeś 140km/h.

    Pozdr
    Leszek

  • 14. Data: 2003-11-07 09:19:24
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > obaj bylismy ukarani z tego samego paragrafu i na jednej rozprawie ,

    Czyli sąd orzekł idealną współwinę a nie "przyczynienie się".

    Nie ma to żadnego znaczenia.

    Pozdr
    Leszek

  • 15. Data: 2003-11-07 12:39:51
    Od: "Lord" <l...@w...pl>

    > Czyli sąd orzekł idealną współwinę a nie "przyczynienie się".

    nie koniecznie taka idealna bo oskarzony bylem o to"........poruszal sie z
    nadmierna predkoscia przez co przyczynil sie do zderzenia z samochodem"
    (czyli przyczynienie sie)
    a przciwnik ze "przejezdzajac w poprzek drogi ....powodujac zderzenie z
    samochodem" (czyli tu nie ma mozwy w oskarzeniu u przeciwnika o
    przyczynieniu sie tylko o spowodowanie

  • 16. Data: 2003-11-07 14:51:46
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Lord" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    Ktoś z nas dwóch ma problem z logicznym myśleniem.
    Piszesz:
    "obaj bylismy ukarani z tego samego paragrafu "
    jak rozumiem z art.177 par.1 K.K czyi spowodowanie wypadku drogowego.

    Chwilę później piszesz:

> [...]
    > a przciwnik ze "przejezdzajac w poprzek drogi ....powodujac zderzenie z
    > samochodem" (czyli tu nie ma mozwy w oskarzeniu u przeciwnika o

    Czy chcesz jeszcze coś dodać lub wyjaśnić?

    Pozdr
    Leszek

  • 17. Data: 2003-11-07 20:32:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    niewspolmiernie
    > wieksza odpowiedzialnosc za powstaly wypadek ponosi "przeciwnik" .

    Niewspółmiernie większą, to nie znaczy pełną.

    > ps. czy kosztami zwiazanymi z wynajeciem prawnika mozna obarczyc warte ?
    > jesli tak to czy odbywa sie to na osobnej sprawie niz wlasciwa na ktorej
    > bedzie wystepowal w mojej obronie adwokat przeciwko warcie czy na tej
    samej
    > i wowczas do wniosku o wyplacenie 100% odszkodowania dokalda sie cos w
    > rodzaju zadosc uczynienia na pokrycie kosztow zwiazanych z wynajeciem
    > adwokata ?

    Odbywa się to na tej samej rozprawie, ale pod warunkiem, ze wygrasz
    sprawę. W pozwie się pisze, że wnosisz o zasądzenie kosztów procesu oraz
    kosztów usługi adwokata.

  • 18. Data: 2003-11-07 20:35:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Leszek! Lord musi mieć rację. Jak sąd uzna, że nie racji, to Lord będzie
    twierdził, że sąd jest skorumpowany i pójdzie do drugiej instancji. Po
    drugiej jest następna, ale to nie ma znaczenia, bo choćby tych instancji
    było nie wiem ile, to on i tak wbrew wszystkiemu będzie miał rację.

  • 19. Data: 2003-11-07 20:43:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kolego! Zrozum, że obydwaj staramy się Ciebie przekonać, że nie masz
    racji. Nie masz racji, bo sąd uznał, że przyczyną wypadku było to, że
    tamten gość jechał sobie w poprzek drogi popełniając wykroczenie, a Ty w
    tym samym miejscu i czasie popełniałeś inne wykroczenie polegające na
    jeździe z nadmierną prędkością. W wyniku konsolidacji dwóch jednostek
    popełniających wykroczenia na tak małym obszarze doszło już do
    poważniejszego zdarzenia, czyli wypadku. Przestępstwo spowodowania wypadku
    jest przestępstwem skutkowym. Musiał być ktoś ranny, zabity albo straty
    olbrzymie. Tak czy inaczej, gdyby tam stał Policjant, to jakbyście
    uniknęli zderzenia, to każdego z Was by ukarał mandatem. A że zderzenia
    nie uniknęliście, no to jesteście jednakowo winni zaistniałemu stanowi
    rzeczy. Każdy z Was popełnił wykroczenie, które w konsekwencji
    doprowadziło do wypadku drogowego, a po ziszczeniu się warunku skutku
    opisanego w przepisie karnym Wasze wykroczenia stały się przestępstwami. I
    na moją znajomość przedmiotu sporu, to nie ma sądu, który by Wam współwiny
    nie przypisał. Tym bardziej, że sąd cywilny jest związany wyrokiem karnym,
    jak już pisałem.

  • 20. Data: 2003-11-07 20:46:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A sąd karząc Cię uznał rację biegłego. I tylko to się liczy.Gdybyś
    jechał
    > 40km/h a sąd prawomocnym wyrokiem ukarał by Cię za jazdę z prędkością
    > 140km/h to znaczyłoby ze jechałeś 140km/h.

    Nie, no tu się nie zgodzę. To by znaczyło, ze udowodniono mu, ze jechał
    140 km/h. Do sądu idzie się po wyrok, a nie po sprawiedliwość.