  • 1. Data: 2003-11-05 14:18:02
    Temat: warta - odszkodowanie
    Od: "Lord" <l...@w...pl>

    mam krotkie pytanie:
    zapadl wyrok w sadzie grodzkim ze ja mam zaplacic 1200 zl grzywny za
    przekroczona predkosc i tym samym przyczynilem sie do wypadku a "przeciwnik"
    grzywne taka jak ja oraz dostal 8 miesiecy wiezienia w zawieszeniu na 2 lata
    za spowodowanie wypadku.

    jak okreslic procentowo wine ?
    warta proponuje 50% winy mojej oraz 50% winy "przeciwnika"

    ps. w sadzie podczas uzadaniania wyroku sedzia jednoznacznie stwierdzil ze
    wina jest po stronie "przeciwnika" i gdyby nie zawracal na 4 pasmowce przez
    pas zieleni nie doszlo by do wypadku , ja natomiast dostalem grzywne za
    predkosc (rodzaj wiekszego mandatu)

    dziekuje za wszelkie odpowiedzi

  • 2. Data: 2003-11-06 07:09:38
    Temat: Re: warta - odszkodowanie
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > warta proponuje 50% winy mojej oraz 50% winy "przeciwnika"
    > ps. w sadzie podczas uzadaniania wyroku sedzia jednoznacznie stwierdzil ze
    > wina jest po stronie "przeciwnika" i gdyby nie zawracal na 4 pasmowce przez

    No to przeciez winny jest przeciwnik. To chyba jasne. A ty dostales
    tylko mandat za "zwiekszenie rozmiarow wypadku" ;)

    Dlatego nie idz na kompromis i wskaz "przeciwnika" a jako dowod podaj
    wyrok sadu.

    Dla Warty sila rzeczy tak jest najlepiej, bo wtedy wyplaci jakies grosze

    Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 3. Data: 2003-11-06 12:28:52
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Lord" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > ps. w sadzie podczas uzadaniania wyroku sedzia jednoznacznie stwierdzil ze
    > wina jest po stronie "przeciwnika" i gdyby nie zawracal na 4 pasmowce

    Gdybyś jechał wolniej to być może również do wypadku by nie doszło.
    Powalczyć z ubezpieczalnią zawsze warto.Niczym nie ryzykujesz.

    Pozdr
    Leszek

  • 4. Data: 2003-11-06 12:55:44
    Od: "Wacław Skorny" <v...@w...pl>

> [...]
    przez
    > pas zieleni nie doszlo by do wypadku , ja natomiast dostalem grzywne za

    Przepraszam za nieiwiele wnoszaca odpowiedz, ale na przyszlosc to moze sie
    przydac. Jest taka firma o nazwie D.A.S. w ktorej za niewielka kwote mozna
    wykupic ubezpieczenie ochrony prawnej na cala europe. Z taka polisa jestesmy
    zawsze reprezentowani przez prawnika (w sadzie grodzkim, w sporach z
    ubezpieczalnia etc.) bieglego w tego typu sprawach.

    Zapraszam na www.ochrona.kierowcy.prv.pl

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-11-06 14:57:02
    Od: "Lord" <l...@w...pl>

> [...]
    > zawsze reprezentowani przez prawnika (w sadzie grodzkim, w sporach z
    > ubezpieczalnia etc.) bieglego w tego typu sprawach.

    dobry pomysl mysle ze na przyszlosc skorzystam z niego

  • 6. Data: 2003-11-06 15:02:44
    Od: "Lord" <l...@w...pl>

    > Gdybyś jechał wolniej to być może również do wypadku by nie doszło.
    > Powalczyć z ubezpieczalnią zawsze warto.Niczym nie ryzykujesz.

    wypadek byl nieunikniony albo w bok goscia albo na przeciwny pas na
    czolowke
    ps. biegly okreslil predkosc na podstawie zdjec aut i ich uszkodzen ! nie
    widzial nawet aut na wlasne oczy. W sadzie probowalem podwazyc jego pionie
    ale niestety nie dalem rady bo na wszelkie pytanie z mojej strony na temat
    dlugosci drogi hamowania i jak na nia maja wplyw opony, abs itp biegly
    odpowiadal ze to bez znaczenia !!!

  • 7. Data: 2003-11-06 15:05:40
    Od: "Lord" <l...@w...pl>

> [...]
    > wyrok sadu.
    >
    > Dla Warty sila rzeczy tak jest najlepiej, bo wtedy wyplaci jakies grosze

    wlasnie tak zrobilem zanioslem do warty wyrok i sie wyklocam w razie czego
    biore prawnika i wstepnie rozmawialem z nim juz nawet i powiedzial ze sprawa
    jest bankowo do wygrania na moja korzysc z warta ale mam pytanie czy
    kosztami zwiazanymi z wynajeciem prawnika mozna obarczyc warte ?

  • 8. Data: 2003-11-06 16:55:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Bo faktycznie bez znaczenia. Jeśli prędkość oceniał na podstawie zdjęć, to
    wziął pod uwagę energię konieczną do spowodowania takiego, a nie innego
    odkształcenia karoserii. Są odpowiednie tabele. A więc wówczas obliczył
    prędkość Twojego samochodu w chwili uderzenia w adwersarza. Później, to
    siły hamowania są znikomo małe z siłą przeciwstawianą przez gniecioną
    karoserię samochodu i można bez większego błędu je pominąć. Argumentem na
    to, że Twoja prędkość była mniejsza było by na przykład znaczne
    skorodowanie samochodów biorących w kolizji. Biegły na podstawie zdjęć nie
    miał możliwości tego zobaczyć. A oczywistym jest, że skorodowane nadwozie
    wymaga mniejszej energii do spowodowania danych uszkodzeń, niż nowe.

    Ad rem. Czy Ty swoją karę otrzymałeś w osobnym postępowaniu, co adwersarz?
    Jeśli nie, to rozumowanie Twoje nie jest ścisłe. Jeśli prokuratura
    skierowała akt oskarżenia przeciwko Tobie i Twojemu adwersarzowi o
    spowodowanie kolizji i obydwaj zostaliście uznani winnymi, to ponosicie
    współwinę. Twoje rozumowanie byłoby słuszne, jeśli były dwa postępowania.
    Jedno przeciwko Twojemu adwersarzowi o spowodowanie wypadku, a drugie
    przeciwko Tobie o przekroczenie prędkości.

    Sąd nie mógłby Cię ukarać za przekroczenie prędkości, jeśli prokurator
    oskarżał o spowodowanie wypadku. Taki wyrok moim zdaniem z łatwością
    byłoby można obalić, albowiem to już nie drobna korekta kwalifikacji
    prawnej tylko wydanie orzeczenia w całkiem odmiennej sprawi. W Polsce
    obowiązuje zasada skargowości. Sąd nie może z urzędu nagle dowiedziawszy
    się o popełnieniu przez oskarżonego innego, niż zarzucany mu czyn
    przestępstwa skazać go niejako przy okazji również i za tamto
    przestępstwo. Zresztą różna wysokość kary niekoniecznie musi być wynikiem
    dysproporcji w winie za spowodowanie wypadku. Wysokość kary ustala się
    również na podstawie innych przesłanek. Poczytaj sobie o tym w kpk, ale
    suchy przepis to za mało i musiałbyś przeczytać to z jakiejś książki.

    Obrazowo: w wypadku potracenia pieszego zupełnie inną karę dostanie stara
    babcia, która wlazła pod samochód na czerwonym świetle bo może w ogóle
    tego światła i nie widziała, a zupełnie inną młody mężczyzna, któremu się
    nie chciało czekać na zmianę świateł i przebiegał na czerwonym. A przecież
    z punktu widzenia winy jest ona taka sama.

  • 9. Data: 2003-11-06 17:22:20
    Od: Raku <r...@a...kom.pl>

> [...]
    > ale niestety nie dalem rady bo na wszelkie pytanie z mojej strony na temat
    > dlugosci drogi hamowania i jak na nia maja wplyw opony, abs itp biegly

    Kiedyś słyszałem jak zagięto w takiej sytuacji biegłego.
    Wypadek, potrącenie pieszego - samochód jechał z dozwoloną prędkością,
    ale widoczność była słaba.
    Spytano się przy jakiej prędkości nie doszłoby z całą pewnością do
    zderzenia i uszkodzenia (chyba nawet smierci)pieszego. Wreszcie
    wyduszono z biegłego, praktycznie kazda prędkośc może spowodować
    obrażenia, a jedynie prędkość zero gwarantowałaby że nei dojdzie do wypadku.

    --
    #####################
    Raku

  • 10. Data: 2003-11-07 06:18:52
    Od: "Lord" <l...@w...pl>

> [...]
    > również na podstawie innych przesłanek. Poczytaj sobie o tym w kpk, ale
    > suchy przepis to za mało i musiałbyś przeczytać to z jakiejś książki.

    obaj bylismy ukarani z tego samego paragrafu i na jednej rozprawie , sedzia
    natomiast podczas odczytywania wyroku uzasadnial kare i wg mnie grzywna + 8
    miesiecy wiezienia w zawieszeniu na dwa lata nie jest rowna grzywnie,
    wynikalo to rowniez z uzasadnienia sadu ktory podkreslil ze niewspolmiernie
    wieksza odpowiedzialnosc za powstaly wypadek ponosi "przeciwnik" .

    ps. czy kosztami zwiazanymi z wynajeciem prawnika mozna obarczyc warte ?
    jesli tak to czy odbywa sie to na osobnej sprawie niz wlasciwa na ktorej
    bedzie wystepowal w mojej obronie adwokat przeciwko warcie czy na tej samej
    i wowczas do wniosku o wyplacenie 100% odszkodowania dokalda sie cos w
    rodzaju zadosc uczynienia na pokrycie kosztow zwiazanych z wynajeciem
    adwokata ?