  • 11. Data: 2005-02-05 12:36:01
    Temat: Re: vat na internet- kwota odliczen
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Artur Ch. napisał(a):

    > A pytam po raz wtóry:
    > - jakie znaczenie ma próg podatkowy osoby odliczającej od dochodu ?
    > Przecież odlcizenie jest od *dochodu*, który dopiero po przekroczeniu
    > ustalonej wartości, podlega wyższemu opodatkowaniu. Dopiero kwota dochodu
    > ponad ów próg podlega podatkowi np. w wysokości xxxx + 30% z "nadwyżki".

    chodzi o to, że płacąc podatek wg stawki wyższej, niż 19 %, te 760 zł
    odliczone od przychodu powoduje zmniejszenie podatku o wyższą kwotę. Tak
    więc nie można napisać, że jest to zmniejszenie podatku o 0,19 x 760, bo
    równie dobrze może to byc 0,3 x 760 lub 0,4 x 760.

    M.

  • 12. Data: 2005-02-06 08:35:56
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 lut o godzinie 13:36, na pl.soc.prawo, Maciej Bebenek napisał(a):

    > chodzi o to, że płacąc podatek wg stawki wyższej, niż 19 %, te 760 zł
    > odliczone od przychodu powoduje zmniejszenie podatku o wyższą kwotę.
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    Nie, wtedy próg podatkowy w jakim płaci sie wyższy podatek to będzie miał
    wartość: 37 024,00 + 760,00 = 37 784,00
    Dopiero teraz będzie obliczenie podatku:
    6 504,48 zł + 30% nadwyżki ponad 37 784 zł

    Oczywiście że kolejność jest nie taka jak podałem, ale powinno być jasne
    dla ludzi którzy wypełniają PITy

    > Tak więc nie można napisać, że jest to zmniejszenie podatku o 0,19 x 760, bo
    > równie dobrze może to byc 0,3 x 760 lub 0,4 x 760.

    Hehehe - gdyby rachunki odliczane od dochodu byłyby rzędu 50 000,00 i
    uzyskałbyś dochód 87 024,00 - to racja - miałbyś 30% zwrot.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany