  • 1. Data: 2005-02-02 18:23:59
    Temat: ochrona praw lokatorów
    Od: "JO" <j...@w...pl>

    witam
    proszę o informację czy wypowiedzenie umowy najmu mieszkania kwaterunkowego,
    w domu, który od pewnego czasu ma prywatnego właściciela, z 5 miesięcznym
    okresem wypowiedzenia jest prawidłowe (lokatorka mieszka tam od 1960r.)?
    I drugie pytanie czy zgodne z prawem jest poinformowanie najemcy, że ma w
    ciągu 5 miesięcy wyprowadzić się do mieszkania zastępczego (ale nie
    gwarantuje tego mieszkania wynajmujący, napisał: do mieszkania zastepczego,
    które lokator posiada) Opuszczenie mieszkania jest konieczne ze względu na
    planowany remont - wynajmujący nie podaje przewidywanego terminu powrotu do
    mieszkania. Chodzi najprawdopodobniej o pozbycie się lokatorów.
    Za każdą podpowiedź z góry dziękuję.
    Jo

  • 2. Data: 2005-02-02 21:03:38
    Temat: Re: ochrona praw lokatorów
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "JO" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze względu na planowany remont - wynajmujący nie podaje przewidywanego
    > terminu powrotu do mieszkania. Chodzi najprawdopodobniej o pozbycie się

    Na poczatek polecam : http://42.pl/url/aG4

    To ustawa o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie
    gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego z dnia 21.06.2001 r.
    Zapoznaj sie glownie z art. 10 i 11 tej ustawy.
    Znajdziesz tam katalog przyczyn umozliwiajacych wypowiedzenie umowy najmu.
    Wsrod nich jest warunek dot. remontu, jednak :
    - wlasciciel musi udostepnic na wlasny koszt lokal zastepczy (czynsz nie
    moze byc wyzszy od umownego)
    wlasciciel pokrywa koszt przeprowadzki i t.p.
    - na okres nie dluzszy niz rok
    - po tym okresie ma obowiazek udostepnic wyremontowany lokal

    Takze nie jest to wypowiedzenie sensu stricte. Proponuje zwrocic sie do
    wlasciciela z pismem, w ktorym wymienimy warunki z art. 10 ust. 4 ww. ustawy
    z zaznaczeniem jedynie czasowego charakteru opuszczenia lokalu.

    --
    > Zeby Polska mogla sie wreszcie normalnie rozwijac, konieczne jest zerwanie
    > z ukladem kontraktowym zawartym w 1989 roku pomiedzy PZPR a agentura
    > zydowska z Solidarnosci.
    moje zdanie jest następujące: terefere bum cyk cyk

  • 3. Data: 2005-02-02 21:05:55
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "js" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Na poczatek polecam : http://42.pl/url/aG4

    http://42.pl/url/aG7

    To wlasciwy link. Poprzedni kierowal do nieaktualnej wersji ustawy, moje
    niedopatrzenie.