  • 1. Data: 2003-03-17 19:20:19
    Temat: uzyskanie NIP
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    czy osoba chcąca uzyskać NIP nie może sama o niego wystapić?
    Wg przyjmujacej te zgłoszenia w urzędzie nie mozna - nalezy sie
    zarejestrować jako bezrobotny, założyć DG lub zostać zatrudnionym itd.
    Skoro nadaja taki numer raz na zawsze to czy naprawdę nie mozna tego zrobić
    bez jednego z powyzszych powodów?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-03-17 19:36:35
    Temat: Re: uzyskanie NIP
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tryb nadawania numeru NIP reguluje USTAWA z dnia 13 października 1995 r. o
    zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników. Nie znalazłem w
    niej podstawy do takiego ograniczenia o jakim piszesz. Zgodnie z art. 6.6 i
    nast. wniosek o nadanie NIP ma być złożony nie później, niż z chwilą
    wystąpienia zdarzeń o których piszesz, ale ich zaistnienie nie jest
    wymagane. W mojej ocenie pani z okienka nie miała racji. A gdybyś osiągała
    podlegający opodatkowaniu dochód z innych źródeł, na przykład wynajmu
    lokalu, to co? Nie podstaw do tego, by o NIP wystąpił każdy osiągnąwszy
    pełnoletniość, a nawet nieletni, z tym że tego ostatniego nie jestem już
    pewien bo nie sprawdzałem pod tym kątem (no i pewnie wniosek musieliby
    podpisać rodzice /opiekunowie).
    Złóż wniosek o NIP na dzienniku podawczym nie wdając się w dyskusje z
    panienką i jeśli utrzymuje, że jest to błędne, to niech Ci na piśmie odmówią
    nadania numeru. Raczej tak nie zrobią, bo musieliby podać podstawę prawną.

  • 3. Data: 2003-03-17 21:30:44
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    odmówią
    > nadania numeru. Raczej tak nie zrobią, bo musieliby podać podstawę prawną.

    Wypełnij NIP-3 i wyślij poleconym.
    Pani na poczcie nie będzie dyskutować.

  • 4. Data: 2003-03-17 22:47:08
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 17 Mar 2003 20:20:19 +0100, "plemek"

    >Skoro nadaja taki numer raz na zawsze to czy naprawdę nie mozna tego zrobić
    >bez jednego z powyzszych powodów?

    AFAIK nie mają prawa odmówić. Choćby z tego powodu, że każda
    korespondencja do US musi zawierać NIP - tym samym pozbwiliby Cię
    możliwości wysłania im kartki z życzeniami (i takie możesz podać
    uzasadnienie ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-03-17 23:10:45
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał

> [...]
    > korespondencja do US musi zawierać NIP - tym samym pozbwiliby Cię
    > możliwości wysłania im kartki z życzeniami (i takie możesz podać

    a ta niedouczona krowa (bez obrazy dla wszystkich kompetentnych Pań) nabije
    sobie "doswiadczenia" przy tych zaświadczeniach a potem jako "doswiadczona"
    weźmie sie za kontrolę....

  • 6. Data: 2003-03-18 12:51:50
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał

> [...]
    odmówią
    > nadania numeru. Raczej tak nie zrobią, bo musieliby podać podstawę prawną.

    wysłałem im go poleconym - mimo to poszedłem do tego okienka trochę ich
    pomęczyć aż skończyło sie na jakiejś kierowniczce która musiała sie do mnie
    pofatygować na dół stwierdzając, że i tak wniosek odrzuci.... ciekawe jakie
    uzasadnienie przyjdzie mi na piśmie