  • 1. Data: 2003-03-17 17:51:37
    Temat: termin wyplaty odszkodowania z WARTY
    Od: pawełJ <p...@p...onet.pl>

  • 2. Data: 2003-03-17 17:55:36
    Temat: Re: termin wyplaty odszkodowania z WARTY
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Ups cos nie wyszło.
    Witam.
    Mam takie pytanie: Ile ubezpieczyciel (warta) ma czasu na wypłatę
    odszkodowania? bo gdzieś czytałem, że 30 dni, a u mnie ciągnie się to już 3
    miesiąc. Może ktoś wskazać jakiś mądry przepis w tym temacie?
    z góry dzięki
    PawelJ

  • 3. Data: 2003-03-18 11:41:06
    Od: m...@p...onet.pl

    > odszkodowania? bo gdzieœ czytałem, że 30 dni, a u mnie cišgnie się to już 3
    > miesišc. Może ktoœ wskazać jakiœ mšdry przepis w tym temacie?
    > z góry dzięki

    Kodeks cywilny:
    Art. 817. § 1. Jeżeli nie umówiono się inaczej, zakład ubezpieczeń obowiązany
    jest spełnić świadczenie w terminie dni trzydziestu, licząc od daty otrzymania
    zawiadomienia o wypadku.
    § 2. Gdyby wyjaśnienie w powyższym terminie okoliczności koniecznych do
    ustalenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń albo wysokości świadczenia
    okazało się niemożliwe, świadczenie powinno być spełnione w ciągu czternastu
    dni od wyjaśnienia tych okoliczności. Jednakże bezsporną część świadczenia
    zakład powinien spełnić w terminie przewidzianym w paragrafie poprzedzającym.

    Monika