    From: "pkruk" <pkruk@[no_spam]poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: uzycie dziela bez zgody autora
    Date: Wed, 21 Jul 2004 12:33:13 +0200

    Witam
    Jakis rok temu zlecono mi zrobienie grafiki dla potrzeb WWW. Oczywiscie
    sprawa byla az tak pilna ze projekt mial byc na szybko a umowa pozniej.
    Projekt zrobilem i wystawilem do wgladu na swoim koncie WWW. Rozmowy toczone
    byly przez posrednika dla ktorego mialem wykonac projekt a nie bezposrednio
    z odbiorca ostatecznym dziela, czyli firma dla ktorej byl robiony projekt.
    Minal prawie rok a pieniazkow i umowy jak nie bylo tak nie ma. Koles
    tlumaczyl, ze prace zostaly wstrzmane i kasa bedzie jak strona bedzie
    gotowa. O dziwo niedawno natrafilem na strone - niedokonczona (klienta
    odbiorcy) na ktorej wykorzystano moj projekt sciagniety z mojego konta (na
    ktore to wrzucilem projekt do wgladu) na ktorym widac chamsko slady wyciecia
    (niektorych elementow - nieporzadanego tla).
    Co z tym zrobic? Koles nie odbiera maili ani telefonu. Czy mam dzwonic
    bezposrednio do odbiorcy (firmy) i prosic o zdjecie tego lub uregulowanie
    platnosci? Umowy niestety nie mam ale posiadam wszelkie zrodla i materialy
    oraz swiadkow przy ktorych prowadzilem rozmowy na temat tego projektu z
    posrednikiem ktory zlecil projekt.

    Co radzicie w tym przypadku? Na jakie artykuly i jakimi czynnosciami moge
    sie podeprzec aby sprawa byla zalatwiona najkorzystniej: czyli albo kasa
    albo zdjac projekt i niech sobie szukaja kogos innego.
    Nadmienie jeszcze ze mimo ze strona nie jest dokonczona sa tam juz namiary
    firmy oraz czesciowa oferta - stad strona juz dziala na korzysc klienta.
    Podejzewam rowniez ze klient ostateczny (firma) nie ma pojecia ze grafika
    nie zostala oplacona, powiem nawet wiecej wykorzystana bez mojej zgody.

    z gory dzieki za wszelkie sugestie.

    pozdrawiam
    pkruk