  • 1. Data: 2006-01-14 13:37:22
    Temat: uznanie wykroczenia "przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji" z KW za niebyłe ?
    Od: s...@o...pl

    czesc.
    mam pytanie, mianowicie po jakim czasie wykroczenie przeciwko bezpieczeństwu i
    porządkowi w komunikacji z kodeksu wykroczen jest uznane za niebyle?
    zakladajac ze SG wymierzyl juz kare za te wykroczenie.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-14 19:18:56
    Od: Dredd<...@...pl>

    > po jakim czasie wykroczenie przeciwko bezpieczeństwu i
    > porządkowi w komunikacji z kodeksu wykroczen jest uznane za niebyle?

    Reguluje to kodeks wykroczeń:

    Art. 46. § 1. Ukaranie uważa się za niebyłe po upływie 2 lat od wykonania,
    darowania lub przedawnienia wykonania kary.
    § 2. Jeżeli ukarany przed upływem okresu przewidzianego w § 1 popełnił nowe
    wykroczenie, za które wymierzono mu karę aresztu, ograniczenia wolności
    lub grzywny, ukaranie za oba wykroczenia uważa się za niebyłe po upływie 2
    lat od wykonania, darowania albo od przedawnienia wykonania kary za nowe
    wykroczenie.
    § 3. Jeżeli orzeczono środek karny, uznanie ukarania za niebyłe nie może nastąpić
    przed jego wykonaniem, darowaniem albo przedawnieniem wykonania.

    -> http://usenet.pomocprawna.info