  • 1. Data: 2006-01-30 20:40:39
    Temat: uszkodzenie ogrodzenia posesji przez samochód
    Od: Wanda<l...@g...com>

    Mieszkam przy zbiegu kilku ulic ,nastała moda na budowanie skrzyżowań w ruchu
    okrężnym. Pod moim oknem na jesieni w pośpiechu wybudowano pełnowymiarowe
    rondo .Oddano je do użytku przed samymi swiętami z niedończoną
    nawierzchnią,niewystarczająco oznakowane .Już w pierwszych dniach
    użytkowania pewien samochód wpadł w poślizg i zniszczył ogrodzenie mojej
    posesji .Niestety nie znam danych tego samochodu .Ktos z sąsiadów widział i
    zapamiętal markę ,kolor i przypuszczalny rocznik auta.
    Zglosilam te dane policji jednak nie udalo sie ustalić sprawcy ,którego OC mogloby
    pokryć moje straty.
    CZY UBEZPIECZENIOWY FUNDUSZ GWARANCYJNY powinien pokryć szkody
    wyżądzone przez nieznany pojazd .(na miejscu pozostały odpryski
    lakieru ,fragmenty zderzaka i lampy)???
    Jak zabezpieczyć się na przyszłość przed podobnymi sytuacjami,czy to jest
    możliwe???

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-01-30 20:45:48
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <l...@g...com> napisal(a):
    > CZY UBEZPIECZENIOWY FUNDUSZ GWARANCYJNY powinien pokryć szkody
    > wyżądzone przez nieznany pojazd .(na miejscu pozostały odpryski
    > lakieru ,fragmenty zderzaka i lampy)???

    Nie, UFG nie służy temu. Najpierw trzeba znaleźć sprawcę.

    > Jak zabezpieczyć się na przyszłość przed podobnymi sytuacjami,czy to jest
    > możliwe???

    Ubezpieczyć się
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 3. Data: 2006-01-31 07:53:41
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

    > Nie, UFG nie służy temu. Najpierw trzeba znaleźć sprawcę.

    > jest
    >
    > Ubezpieczyć się
    a ja proponuje postawic solidny, betonowy slupek w tym miejscu, gdzie
    najprawdopodobniej beda wypadac. ;)

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Grypa? Damy radę! Sprawdź jak jej zapobiegać, a jeśli już za późno
    ...jak leczyć - grypa.wp.pl
    http://klik.wp.pl/?adr=www.grypa.wp.pl&sid=648

  • 4. Data: 2006-01-31 08:15:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Łukasz Kuźma napisał(a):

    > a ja proponuje postawic solidny, betonowy slupek w tym miejscu, gdzie
    najprawdopodobniej beda wypadac. ;)

    Rzeczywiście bardzo śmieszne. Rozumiem, że chcesz mieć na sumieniu
    ewentualne ofiary swojego słupka?

    M.

  • 5. Data: 2006-01-31 08:20:32
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

    > najprawdopodobniej beda wypadac. ;)
    > >

    > Rzeczywiście bardzo śmieszne. Rozumiem, że chcesz mieć na sumieniu
    > ewentualne ofiary swojego słupka?
    na sumieniu mam juz niejedno ;) ofiar wypadkow, dzieki bogu nie, moze masz racje,
    niech tak zostanie. ale czy na rondzie mozna az takie predkosci uzyskac?

    to moze jakies inne urzadzonko, ktore by spowodowalo, iz taki delikwent nie bedzie w
    stanie odjechac, bo znowuz narazi ktos na wydatki i s... ucieknie.

    ok, nie stawiajcie betonowych slupkow, wycofuje sie z tego, podziekowania dla Macka.

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Poczuj siłę prawdziwych eksplozji! Przetestuj swoje kino domowe!
    Niewidzialny na DVD!
    http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.p
    l%2Fas%2Fniewidzialny.html&sid=647

  • 6. Data: 2006-01-31 09:08:57
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Rzeczywiście bardzo śmieszne. Rozumiem, że chcesz mieć na sumieniu
    > ewentualne ofiary swojego słupka?

    nie, lepiej swoje dziecko ktore akurat bedzie sie bawic w ogrodzie.

    P.

  • 7. Data: 2006-01-31 09:23:52
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

    > nie, lepiej swoje dziecko ktore akurat bedzie sie bawic w ogrodzie.
    alez wywolalem wojne ;) nie chce miec zadnych ofiar, zwlaszcza wlasnego dziecka. Ale
    chcyba sie sie cos zrobic? Zarząd dróg jakos scigac, tudzież haki, aby kosc po
    wjechaniu na ogrodzenie nie mogl z niego zjechac... ;)

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Prezenty Walentynkowe dla Niej i dla Niego
    http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fpasaz.wp.pl%2Fwa
    lentynki.html&sid=646

  • 8. Data: 2006-01-31 09:38:37
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@t...waw.pl> napisal(a):
    najprawdopodobniej beda wypadac. ;)

    > Rzeczywiście bardzo śmieszne. Rozumiem, że chcesz mieć na sumieniu
    > ewentualne ofiary swojego słupka?

    1. Jego słupek nie będzie jedynym twardym przedmiotem w okolicy. Dookoła
    jest na pewno pełno drzew, solidnych latarni, budynków

    2. Płot jest jego własnością. Jego własność jest niszczona przez chujków,
    którzy uciekają i nie mają zamiaru mu straty wynagrodzić. Jeśli postawi
    mocniejsze ogrodzenie, nie będzie stratny. Ogrodzenie mniej się uszkodzi
    i na dodatek samochód nie będzie w stanie odjechac o własnych siłach,
    co daje szansę na wyrwanie odszkodowania z OC.

    3. Na rondzie jedzie się pomału. Nikt jadący pomału nie zabije się
    o ten słupek, co najwyżej uszkodzi samochód (taka karma, na ogół przy
    kolizjach samochody się uszkadzają). Cóż, niech nie wjeżdża w słupek.
    Na tej samej zasadnie nie należy zjeżdżać z mostu do rzeki albo wbijać
    się czołowo w ścianę, gdyż grozi to uszkodzeniem samochodu. Rozumiem,
    że tego słupka nie postawiłby na jezdni, tylko na swoim terenie i
    nie kolidowało by to z prawem. Dlaczego nie miałby tego zrobić?
    Sugerujesz, że powinien wyburzyć nawet swój dom, bo jeśli ktoś
    naprawdę zapiraci, to rozwali się mu o ścianę?!

    4. Jeśli ktoś pojedzie za szybko i się zabije, to będzie to wina
    kierowcy, a nie słupka.

    5. Jeśli ktoś jadący nieprzepisowo zepchnie kogoś jadącego normalnie na
    ten słupek, to... taka karma. W pełni bezpieczne jest jedynie zostawienie
    samochodu w garażu. Nie widze powodu, dla którego właściciel płotu
    ma cierpieć za milijony i cyklicznie naprawiając ogrodzenie przyczyniać
    się do tego, że zamiast na jego płocie ktoś się zabije na latarni obok.

    Państwo nie potrafi wyegzekwować praw obywatelskich, m.in. takiego do
    bezpiecznego ruchu drogowego. Obywatel musi radzić sobie sam.

  • 9. Data: 2006-01-31 16:21:26
    Od: "mival" <mival(pitolony_spam)@wp.pl>

    Użytkownik "Wanda" <l...@g...com> napisał w wiadomości

    > CZY UBEZPIECZENIOWY FUNDUSZ GWARANCYJNY powinien pokryć szkody
    > wyżądzone przez nieznany pojazd .(na miejscu pozostały odpryski
    > lakieru ,fragmenty zderzaka i lampy)???

    W skrocie: podstawą odpowiedzielnosci TU byla by albo jakas notatka urzedowa
    policji (poswiadczajaca fakt wyrzadzenia szkody), albo oswiadczenie sprawcy,
    w ktorym przyznaje sie do wyrzadzenia szkody. UFG wyplaca odszkodowania w
    okolicznosci, gdy szkode wyrzadzil pojazd, ktorego wlasciciel byl
    zobowiazany do posiadania polisy OC, a mimo obowiazku zawarcia
    ubezpieczenia, nie ubezpieczyl.
    Nikt z UFG nie przyjedzie ogladac Twego ogrodzenia ...

    mival

  • 10. Data: 2006-01-31 22:19:46
    Od: "MarkS" <s...@p...fm>

    > Rzeczywiście bardzo śmieszne. Rozumiem, że chcesz mieć na sumieniu
    > ewentualne ofiary swojego słupka?

    Jakie ofiary ? Na rondzie prędkości raczej do kosmicznych nie należą.

    A tak z praktyki: znajomy mieszka przy dość ruchliwym skrzyżowaniu dwóch
    uliczek. Na tych uliczkach dość często przydażają się młodzieńcy w swoich
    (albo i nie) ryczących maszynach. I od czasu do czasu któryś biedaczek nie
    wyrabia się na zakęcie (szczególnie w zimie). Znajomy przewidująco stawiająć
    dom zostawił narożny bardzo solidny słupek ze starego ogrodzenia wzmacniając
    go betonem w środku. Niestety słupek przeżył tylko jeden sezon takie miał
    powodzenie... Obecnie na miejscu słupka leży BARDZO solidny głaz który póki
    co spełnia w pełni swoje zadanie.

    Pozdr
    MarkS