  • 1. Data: 2006-04-19 12:03:38
    Temat: usługi prawnicze, doradztwo prawne
    Od: "TT" <a...@o...pl>

    Witam,

    czy osoba nie będąca prawnikiem (I rok prawa - 3 raz z rzędu) może świadczyć
    usługi i reklamować się w prasie oraz na szyldzie: usługi prawnicze,
    doradztwo prawne
    Jeśli nie, to proszę o wskazanie regulacji w tym zakresie.

    pozdrawiam

    T.

  • 2. Data: 2006-04-19 12:27:34
    Temat: Re: usługi prawnicze, doradztwo prawne
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    > czy osoba nie będąca prawnikiem (I rok prawa - 3 raz z rzędu) może
    świadczyć
    > usługi i reklamować się w prasie oraz na szyldzie: usługi prawnicze,
    > doradztwo prawne

    Ależ owszem! chociaż ja bym z takiego "eksperta" nie skorzystał ;p

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2006-04-19 13:10:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Kaiser Souza napisał(a):

    > Ależ owszem! chociaż ja bym z takiego "eksperta" nie skorzystał ;p

    Z drugiej strony osoba ta bardzo dobrze pewnie zna materiał z pierwszego
    roku. Więc jeśli chodziłoby o poradę z prawa rzymskiego to warto byłoby
    się zastanowić :)

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 4. Data: 2006-04-19 19:12:00
    Od: Marek <m...@j...www>

    > świadczyć
    > Ależ owszem! chociaż ja bym z takiego "eksperta" nie skorzystał ;p

    A ja byc moze... Np. mam dluznikow, kilkadziesiat tysiecy do odzyskania
    oraz sprawy, za jakie (przynajmniej tak to czuje) naleza mi sie jakies
    odszkodowania, byc moze znaczne. Sa to tematy dosc trudne do
    przeprowadzenia od strony prawno/dowodowej. Chetnie zgodlilbym sie na
    usluge takiej osoby, jesliby zgodzila sie na wynagrodzenie w formie np. 20%
    uzyskanych kwot. Przypuszczam (nawet nie sprawdzalem), ze prawnik z
    tytulami i kancelaria nigdy na to nie pojdzie, natomiast taki student co
    zawziecie 3 rok studiuje I rok prawa moze bylby dosc uparty i chcialby sie
    za to zabrac... I wtedy - owszem - czemu nie?

    --
    Marek
    http://zapraszam.pl

  • 5. Data: 2006-04-19 19:22:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marek napisał(a):

    > I wtedy - owszem - czemu nie?

    Pewnie dlatego nie, że taka "pomoc" może przynieść dodatkowe straty.

  • 6. Data: 2006-04-19 19:39:05
    Od: Marek <m...@n...www>

    > Pewnie dlatego nie, że taka "pomoc" może przynieść dodatkowe straty.

    No, owszem, to jest argument - przemyslalem go. I bylbym sklonny
    zaryzykowac. Sam nie mam wiedzy ani czasu, zeby tym sie zajac. W kancelarii
    na dzien dobry musze zaplacic bez gwarancji, ze komus bedzie sie chcialo na
    powaznie zajac tematem. Kiedys zaplacilem adwokatowi za porade, z jakiej
    wynikalo, ze nie mam racji i jako najemca musze zaplacic podatek od
    nieruchomosci, wiec zaplacilem. Rok pozniej otrzymalem zwrot - urzad sam
    doszedl, ze pobral nieslusznie! Za prowizje inaczej sie pracuje, co moze
    zrownowazyc posiadanie papierka :-)).

    --
    Marek
    http://zapraszam.pl

  • 7. Data: 2006-04-19 19:41:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marek napisał(a):

    > No, owszem, to jest argument - przemyslalem go. I bylbym sklonny
    > zaryzykowac.

    Więc myślę że nie ma problemu i znajdziesz chętnych do udzielenia ci rad.

  • 8. Data: 2006-04-20 20:55:03
    Od: Marek <m...@n...www>

    > Więc myslę że nie ma problemu i znajdziesz chętnych do udzielenia ci rad.

    Ale chyba nie do konca... Dzis w telewizji slyszalem, ze jednak udzielanie
    porad prawnych bez przynaleznosci do odpowiedniej korporacji to nie jest
    sprawa oczywista...

    --
    Marek
    http://zapraszam.pl

  • 9. Data: 2006-04-20 21:20:35
    Od: Foczken<b...@w...pl>

    Osoby bez tytułu magistra prawa nie mogą świadczyć pomocy prawnej.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2006-04-20 21:43:57
    Od: Marek <m...@n...www>

    > Więc myślę że nie ma problemu i znajdziesz chętnych do udzielenia ci rad.

    Myliem sie. Zarowno pierwsze i ostatnie zdanie z powyzszych cytatow jest
    prawdziwe.
    - Ostatnie, bo przyszlo ponad 20 maili od studentow (a moze nie tylko
    studentow) chetnych do udzielania rad i zajecia sie moimi sprawami za
    prowizje.
    - Pierwsze, bo wszystkie zawieraly pytania o dane spraw z mojej strony, ale
    jednoczesnie ZADEN mail nie byl podpisany nazwiskiem i nie zawieral zadnych
    innych danych kontaktowych (nawet miasta) osoby pytajacej.

    Po prostu zenada...

    --
    Marek
    http://zapraszam.pl