  • 1. Data: 2006-04-19 10:04:54
    Temat: Nowy przepis - odpracowywanie dni wolnych (swiat)
    Od: "Marta" <m...@m...uni.torun.pl>

    Witam,
    Mam pytanie: czy w ostatnim czasie ukazal sie przepis mowiacy o tym, ze
    jesli wypadaja 2 swieta w tygodniu (np. 1 i 3 maja) to jeden z nich trzeba
    odrabiac, bo nie moze byc przepracowanych mniej niz ... godzin w tygodniu
    (miesiacu) ?
    Czy ktos moglby mi podac jak on dokladnie brzmi (podobno obowiazuje od tego
    roku)?
    Z gory dziekuje
    Marta

  • 2. Data: 2006-04-19 11:07:01
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Marta" napisał:

    > czy w ostatnim czasie ukazal sie przepis

    Nie, ten przepis został wprowadzony zmianą KP od 1 stycznia 2004.

    > Czy ktos moglby mi podac jak on dokladnie brzmi

    Art. 130 par 2 KP.
    Każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające w
    dniu innym niż niedziela obniża wymiar czasu pracy o 8 godzin. Jeżeli
    jednak w tygodniu obejmującym siedem dni od poniedziałku do niedzieli,
    wystąpią dwa święta w inne dni niż niedziela, obniżenie wymiaru czasu
    pracy o 8 godzin nastepuje tylko z tytułu jednego z tych świąt.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Dozwolone od lat 18:
    http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

  • 3. Data: 2006-04-19 11:10:27
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Marta <m...@m...uni.torun.pl> napisał(a):

> [...]
    > odrabiac, bo nie moze byc przepracowanych mniej niz ... godzin w tygodniu

    Google'a ukradli? Tak, jest taki przepis, nie, nie wszedł w życie ostatnio.

    > Czy ktos moglby mi podac jak on dokladnie brzmi

    Kodeks pracy, dział szósty, rozdział II, art. 130. par. 2.

    > (podobno obowiazuje od tego
    > roku)?

    Nie, tylko dotąd nie było takiej sytuacji kalendarzowej, w tym roku są dwie.

    --
    JoP