  • 1. Data: 2006-04-19 12:51:16
    Temat: wpis do hipoteki
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    Witam!
    Czy ktos moglby mi wyjasnic jak sie to odbywa przy kredycie na
    mieszkanie w np. frankach szwajcarskich.
    Czy oplata pobierana przy tej okzaji to tylko 200zl czy moze jakos
    inaczej (gdzies mi ktos mowil ze 2x200zl - raz za wpis od kwoty kredytu
    a drugi raz za odsetki). Juz zglupialem i nic z tego nie wiem.
    Pozdrawiam serdecznie wszystkich!
    rajusan

  • 2. Data: 2006-04-19 20:53:46
    Temat: Re: wpis do hipoteki
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > (gdzies mi ktos mowil ze 2x200zl - raz za wpis od kwoty kredytu a drugi
    > raz za odsetki). Juz zglupialem i nic z tego nie wiem.

    To zalezy ile jest hipotek.
    Niektore banki stosują tylko hipotekę kaucyjną np. do 150% wartości kredytu
    i wtedy jest jedna hipoteka, wiec placisz raz za wpis.
    Niektóre na kapitał stosują hipotekę zwykłą, a na tzw.koszty zw.z kredytem
    (odsetki, roznice kursowe, itp.) hipotekę kaucyjną, wiec masz dwie hipoteki
    i 2 razy 200 plz.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 3. Data: 2006-04-20 16:32:35
    Od: "Javko" <j...@i...pl>

    Użytkownik "rajusan" napisał w wiadomości
> [...]
    > inaczej (gdzies mi ktos mowil ze 2x200zl - raz za wpis od kwoty kredytu
    > a drugi raz za odsetki). Juz zglupialem i nic z tego nie wiem.

    Dotychczas było tak że z opłaty sądowej zwolnione były wnioski o wpis
    hipoteki, które zabezpieczają kredyty budowlano-hipoteczne udzielane na
    budownictwo mieszkaniowe (Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 30
    VI 98r.)
    Czy od 2 marca 2006 dalej to zwolnienie obowiązuje?
    Aga

  • 4. Data: 2006-04-20 23:09:51
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Javko napisał(a):
> [...]
    > VI 98r.)
    > Czy od 2 marca 2006 dalej to zwolnienie obowiązuje?

    nie, bo uchylony został art.94 prawa bankowego

    KG