    From: "waczek" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urlop wychowawczy a pół etatu
    Date: Thu, 24 Jun 2004 10:05:31 +0200

    Użytkownik "Renia Wasylów" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:cbducd$pnv$1@inews.gazeta.pl...

    > Mam kilka pytan:
    > czy na urlopie wychowawczym pracodawca jest zobligowany do udzielenia mi
    na
    > moja prosbe pol etatowego stanowiska, czy moze ale nie musi?

    Podczas udzielonego urlopu wychowawczego może, ale nie musi.
    Natomiast ma obowiązek, na Twój wniosek, zmniejszyć wymiar czasu pracy do
    wymiaru co najmniej 1/2 etatu (bez udzielania urlopu wychowawczego).

    > i czy ono powinno byc platne 50% w stosunku do mojego wynagrodzenia
    spzred ciazy?

    Jeżeli będzie dodatkowa umowa na 1/2 etatu w czasie urlopu wychowawczego,
    to wynagrodzenie może być ustalone w innej wysokości.
    Jeżeli obniżenie wymiaru do 1/2 etatu, to również w wyniku porozumienia
    stron (lub za wypowiedzeniem warunków pracy i płacy) można ustalić inne
    wynagrodzenie.

    > oraz czy licza sie dni urlopu za te pol etatu podczas wychowawczego? i
    tak po
    > zakonczeniu wychowawczego ma sie urlop do odebrania?
    >
    > I druga kwestia: jesli moj macierzynski konczy sie 3 lipca, pozniej
    biore
    > zalegly urlop za 2003, a nastepnie czamiaerzam wziac urlop ale nie wiem
    ile
    > urlopu za 2004 mi przysluguje jesli chce pozostac wychowawczym do
    > konca 2004? 26 dni plus 2 dni opieki czy proporcjonalnie do dlugosci
    > macierznski + wypoczynkowy?? I kiedy je wziac? zaraz po zaleglym
> [...]

    Urlop wypoczynkowy za 2004 r. należy wziąć w całości (26 dni) razem z
    urlopem zaległym - pracodawca ma obowiązek udzielenia bezpośrednio po
    urlopie macierzyńskim. Wtedy nie będzie już problemu z urlopem
    wypoczynkowym w 2004 r. przy zmnieszeniu wymiaru do 1/2 etatu.
    Również przed urlopem wychowawczym należy się urlop wypoczynkowy w całości
    za dany rok.
    Jeżeli umowa o pracę w wymiarze 1/2 etatu będzie zawarta podczas urlopu
    wychowawczego, to uważam (moim zdaniem), że można ją traktować jako pracę
    dodatkową, odrębny stosunek pracy, z którego urlop wypoczynkowy powinien
    przysługiwać w wymiarze proporcjonalnym (u Ciebie wymiar roczny 26 dni) -
    zakładam, że będzie to umowa na czas określony.

    Pozdrawiam

    wa