    From: "RJung" <r...@W...chello.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: urlop a rozwiązanie umowy
    Date: Tue, 04 Jan 2005 22:19:17 GMT

    Użytkownik "JP" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cretq7$b4s$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Użytkownik "a&e" <a...@w...op.pl> napisał w wiadomości

    > mu

    > kalendarzowego,

    > obowiązany
    > udzieli
    > urlopu
    > 155.1.

    > wypowie
    > Dziekuje. Jak na moje rozumienie to Art. 155.1 jest sposobem liczenia a
    > Art.
    > 167.1 nakłada obowiązek wykorzystania urlopu w sposób proporcjonalny w
    > roku,
> [...]

    Hej!
    Jest dokładnie tak, jak myślisz. Jeśli, na przykład, u jednego pracodawcy
    pracowałeś trzy miesiące w roku, a u drugiego dziewieć, to u pierwszego
    przysługuje Ci 3/12 rocznego wymiaru urlopu a u drugiego 9/12. Przerabiałem
    to kiedyś i tak właśnie się to odbyło. Pracodawca, którego opuszczasz nie ma
    prawa wymagać od Ciebie wykorzystania całego rocznego urlopu.

    Pozdrawiam
    RJung