  • 1. Data: 2011-11-08 22:50:23
    Temat: Re: urlop
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-08, smerf <s...@m...tv> wrote:

    [...]

    > 15 sierpnia podpisalem umowe o prace na 3 miesieczny okres probny tj.
    > konczy sie ona 15 listopada.
    >
    > Od 16 listopada zaczyna mi sie u tego samego pracodawcy nowa umowa o
    > prace na 12 miesiecy.
    >
    > 1. Czy dobrze liczę ilość urlopu do wykorzystania ?
    > a) w trakcie 1-szej umowy: (26 / 12) * 4 = 9 dni
    > b) w trakcie drugiej umowy: (26 / 12) * 1 = 3 dni
    >
    > 2. Uznałem, że skoro odebrałem za listopad urlop w trakcie 1-szej umowy,
    > to listopada juz do drugiej umowy nie wliczam. Czy moze powinienem i
    > wyjdzie mi wtedy (26 / 12) * 2 = 5 dni z drugiej umowy ?

    Moim zdaniem masz ciągłość zatrudnienia, więc IMHO:
    (26 / 12) * 5 = 11 dni.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2011-11-08 23:00:25
    Temat: urlop
    Od: smerf <s...@m...tv>

    Przysluguje mi 26 dni urlopu w roku.

  • 3. Data: 2011-11-09 10:17:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Nov 2011, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2011-11-08, smerf <s...@m...tv> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Moim zdaniem masz ciągłość zatrudnienia, więc IMHO:
    > (26 / 12) * 5 = 11 dni.

    Dłuższy czas nie oglądałem przepisów, ale patrząc na Wasze wyliczenia
    wychodzi że liczycie "całe miesiące".
    Czy mam z tego wyczytać sugestię że pracownik zatrudniony
    od 30 listopada do 1. grudnia włącznie ma "dwa miesiące do urlopu"?
    (nawet w koncepcji że tylko 30 listopada to "cały miesiąc", wychodzi
    lekko dziwnie). Wiem że takie kwiatki były, bo pamiętam brak odpo-
    wiedzi na pytanie, czy pracownik zatrudniony w trybie "całe 8 godzin
    na szychtę" na 1/365 etatu powinien przychodzić na ten jeden
    dzień do pracy czy nie :>, ale wydawało mi się że w przepisach
    wprowadzono "przelicznik godzinowy", uwzględniający ułamki
    (okresów i należnego urlopu).

    Mylę się?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-11-09 14:38:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-09, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > wprowadzono "przelicznik godzinowy", uwzględniający ułamki
    > (okresów i należnego urlopu).
    >
    > Mylę się?

    Odpowiedź jest chyba "to zależy", w typowym przypadku:

    http://www.pip.gov.pl/html/pl/porady/07064008.htm

    "Przy ustalaniu urlopu wypoczynkowego w wymiarze proporcjonalnym,
    kalendarzowy miesiąc pracy odpowiada 1/12 wymiaru urlopu
    przysługującego pracownikowi na podstawie art. 154 § 1 Kodeksu pracy.
    Niepełny kalendarzowy miesiąc zaokrągla się w górę do pełnego
    miesiąca, jeżeli jednak ustanie stosunku pracy u dotychczasowego
    pracodawcy i nawiązanie takiego stosunku u kolejnego
    pracodawcy następuje w tym samym miesiącu kalendarzowym,
    zaokrąglenia do pełnego miesiąca dokonuje wyłącznie
    dotychczasowy pracodawca (art. 155^2 k.p.)."

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2011-11-09 18:01:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Nov 2011, Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    > zaokrąglenia do pełnego miesiąca dokonuje wyłącznie
    > dotychczasowy pracodawca (art. 155^2 k.p.)."

    Dziękuję.
    Czyli odpowiedzi na to, czy pracujący w trybie 8-godzinnych
    dniówek na 1/367 etatu powinien w końcu przyjść do pracy
    czy nie nadal nie ma ;>
    (co wskazuje na bzdurę w konstrukcji przepisów)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-11-09 20:19:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-09, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > dniówek na 1/367 etatu powinien w końcu przyjść do pracy
    > czy nie nadal nie ma ;>
    > (co wskazuje na bzdurę w konstrukcji przepisów)

    http://www.prawo.egospodarka.pl/5462,Rozdzial-I-Urlo
    py-wypoczynkowe,1,44,1.html
    Art. 154.

    § 2. Wymiar urlopu dla pracownika zatrudnionego w niepełnym
    wymiarze czasu pracy ustala się proporcjonalnie do wymiaru
    czasu pracy tego pracownika, biorąc za podstawę wymiar
    urlopu określony w § 1; niepełny dzień urlopu zaokrągla
    się w górę do pełnego dnia.

    IMHO należy mu się dzień urlopu :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2011-11-09 21:13:00
    Od: smerf <s...@m...tv>

    On 2011-11-08 23:50, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2011-11-08, smerf<s...@m...tv> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Moim zdaniem masz ciągłość zatrudnienia, więc IMHO:
    > (26 / 12) * 5 = 11 dni.

    To zasmuciles mnie ta odpowiedzia bo wychodzi mi wtedy faktycznie mniej
    dni urlopu.

    Czy inni mogą potwierdzic czy Wojciech ma racje z ta ciagloscia
    zatrudnienia?

  • 8. Data: 2011-11-10 21:14:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > czasu pracy tego pracownika, biorąc za podstawę wymiar
    > urlopu określony w § 1; niepełny dzień urlopu zaokrągla

    Thx!
    Ciekawe co by z tym kwiatkiem zrobiły sądy :)

    Parlamentarzyści chyba nie znają pojęcia "warunki brzegowe",
    algorytmy z przepisów padają jak muchy pod Muchozolem
    a stabilność wymaga ciągłego podpierania żyroskopami.

    pzdr, Gotfryd