  • 1. Data: 2003-05-03 14:43:27
    Temat: umowa zlecenie - zatrudnianie rodziny
    Od: "Monika" <kaletaa[no-spam]@poczta.onet.pl>

    Witam

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza i chce zatrudnic na umowe zlecenie mojego
    syna.
    Czy moge to zrobic nie lamiac prawa ??

    Dzialanosc gospodarcza zarejestrowana na staly adres zamieszkania, syn ma
    stale zameldowanie w tym samym miejscu, a tymczasowe w akademiku. Pisze o
    miejscu zamieszkania bo slyszalem, ze musi byc ono rozne od siedziby firmy
    (ale czy to prawda, nie wiem, wiec pytam)

    Dziekuje za jakiekolwiek informacje, linki, numery art. itp.
    Pozdrawiam Alfar

  • 2. Data: 2003-05-03 18:17:03
    Temat: Re: umowa zlecenie - zatrudnianie rodziny
    Od: "Roman Gladysz" <r...@p...onet.pl>

    1. Jasne, że można tak zrobić. Nie widzę przeciwskazań. Adres zamieszkania,
    miejsce pobytu nie grają praktycznie żadnej roli.
    2. Problemy mogą być na gruncie podatkowym i składek ubezpieczeniowych, ale
    to zupełnie inna historia.

  • 3. Data: 2003-05-03 18:25:06
    Od: "Marg" <m...@c...pl>

    > 2. Problemy mogą być na gruncie podatkowym i składek ubezpieczeniowych,

    A ja gdzieś słyszałem, że studenci zatrudnieni na umowę - zlecenie - nie
    muszą płacić ZUSu

  • 4. Data: 2003-05-03 20:57:56
    Od: "Monika" <kaletaa[no-spam]@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Roman Gladysz" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    > 2. Problemy mogą być na gruncie podatkowym i składek ubezpieczeniowych,
    ale
    > to zupełnie inna historia.

    Co masz na mysli ??

    Bede wdzieczny za dalsze informacje.
    Pozdrawiam Alfar

  • 5. Data: 2003-05-04 10:21:36
    Od: "Roman Gladysz" <r...@p...onet.pl>

    1. Podatki - umowa - jak każda - nie powinna być fikcyjna, bo skarbówka
    zakwestionuje np. koszty uzyskania dochodu.
    2. Takie zobowiązanie rodzi odpowiedzialność podatkową za zobowiązania
    podatkowe. Podstawa prawna - art. 111 Ordynacji podatkowej.
    3. Zalecam doinformowanie się na grupie pl.soc.prawo.podatki

  • 6. Data: 2003-05-04 17:19:27
    Od: "Monika" <kaletaa[no-spam]@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Roman Gladysz" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b92pja$g7n$2@nemesis.news.tpi.pl...
    > 3. Zalecam doinformowanie się na grupie pl.soc.prawo.podatki
    Dzieki tez tak zrobie :-)
    Pozdrawiam i Dziekuje za informacje
    Alfar

  • 7. Data: 2003-05-04 22:35:56
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > 1. Podatki - umowa - jak każda - nie powinna być fikcyjna, bo skarbówka
    > zakwestionuje np. koszty uzyskania dochodu.

    Jeśli się nie mylę to wydatki na zatrudnienie najbliższych członków rodziny
    nie są kosztem uzyskania dochodu.

    Wiewióra

  • 8. Data: 2003-05-05 11:05:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wiewióra napisał:
> [...]
    > wiadomości news:b92pja$g7n$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jeśli się nie mylę to wydatki na zatrudnienie najbliższych członków rodziny

    Zdefiniuj "najblizszy członek rodziny" bo ustawa nie uzywa takiego
    określenia.

    Nie stanowią kosztu uzyskania przychodu "koszty pracy małzonka i
    maloletnich dzieci", nic ponadto.

    Gdybym tak dostała dyszke za każdego któremy sie wydaje że wie....

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl