  • 1. Data: 2003-05-03 12:24:16
    Temat: Potrzebuje pilnej pomocy - umorzenie przez komornika
    Od: z...@p...onet.pl

    Niemal dokladnie 4 lata temu pijany mlody czlowiek rzucil we mnie sporym
    kawalkiem szyby okiennej. Zostala mi po tym spora blizna na szyi i uposledzenie
    czucia po jej jednej stronie. Nie mowiac juz o calej reszcie czyli mojej
    psychice, bo mialam wowczas 23 lata. Oczywiscie moglo to sie skonczyc moja
    smiercia, bo zostaly przeciete miesnie za ktorymi bezposrednio lezy tetnica
    szyjna. Na szczescie tak sie nie stalo. Sprawa karna byla prowadzona z urzedu i
    czlowiek ten (wowczas lat 19) dostal 1.5 roku w zawieszeniu na 3 lata i
    zwolnienie z kosztow sadowych. Czyli niemal nic w porownaniu z krzywda jaka mi
    zrobil. Z winy w pewnym stopniu prokuratury nie dochodzilam odszkodowania w
    procesie karnym (postepowanie adhezyjne) i to byl wielki blad. Trudno tak sie
    stalo. W grudniu 2002 zakonczyl sie proces cywilny (1 rozprawa byla w czerwcu
    2001 na ktorej sprawca byl obecny). Wyrok zgadzal sie calkowicie z moimi
    roszczeniami. W lutym odebralam wyrok z klauzula wykonalnosci i zostawilam go u
    komornika. Zaplacilam wymagane 200zl i zostalo mi czekac. Musialam wyjechac w
    kwietniu na trzy miesiace. Pan komornik obiecal mi ze nie umorzy sprawy jak
    mnie nie bedzie ale co znacza ludzkie obietnice. No i po dwoch miesiacach od
    zlozenia wniosku dostalam umorzenie. Wynika z niego, ze od 2000 roku sprawcy
    nie ma pod wskazanym adresem i poszukuje go policja. To nie jest prawda, bo w
    2000 roku trwala jeszcze sprawa karna a on chodzil do szkoly, do tego byl na
    rozprawie cywilnej jak juz wspomnialam 1 czerwca 2001 (na kolejnych sie nie
    stawial). Jest jeszcze zdanie o tym ze w mieszkaniu nie zostawil wartosciowych
    rzeczy. No i informacja o umorzeniu jesli nie zloze odwolania w ciagu 7 dni.
    Nie ma mnie w Polsce ale pismo moga zaniesc moi rodzice ale co ja mam napisac.
    Na co sie powolac. Chce choc minimum sprawiedliwosci a do tej pory to tylko ja
    place za czyny tego "gnojka". Prosze dajcie mi jakas rade. Niestety to
    potwornir pilne.

  • 2. Data: 2003-05-05 13:31:40
    Od: "PROZAiC" <p...@g...pl>

> [...]
    > Jest jeszcze zdanie o tym ze w mieszkaniu nie zostawil
    > wartosciowych rzeczy. No i informacja o umorzeniu jesli nie zloze

    Na jakiej podstawie komornik może umorzyć sprawę???
    Czy w ogóle może?!
    Słyszałem, że płatność wynikająca z orzeczenia sądu cywilnego, będzie
    prześladować dłużnika przez całe życie!
    Słyszałem to od komornika!
    Chodziło o dług wobec wystawcy faktury, ale to chyba nie robi różnicy?
    Wszak w obu przypadkach wchodzi w grę sprawa z powództwa cywilnego?

    zaskoczony
    PROZAiC

  • 3. Data: 2003-05-05 16:01:59
    Od: z...@p...onet.pl

    Nie tyle sprawe ile egzekucje. Slabo sie znam na tych sprawach ale z tego co
    zrozumialam po takim umorzeniu dostane zwrot czesci wplaconej kwoty (200
    zlotych) koniecznej do "zainteresowania sie" sprawa przez komornika. Oczywiscie
    za jakis czas moge znowu zlozyc wniosek i zaplacic znowu odpowiednia stawke i
    tak mozna odbijac pileczke az do wygasniecia waznosci klauzuli wykonalnosci
    (nie wiem czy mam racje a chcialabym wiedziec jak jest naprawde). To pewnie
    jest te 10 lat o ktorych gdzies slyszalam ale tez brak mi pewnosci. A co potem?
    Mam wiec prosbe do Was o jakies skonkretyzowanie procedury, bo ja zaczelam sie
    gubic i chyba czas wybrac sie do prawnika. Mialam adwokata podczas procesu
    cywilnego choc formalnie sprawa ta zostala skierowana do sadu przez prokurature
    w ramach pomocy ofiarom przestepstw ale wraz z wyrokiem pomoc adwokata sie
    skonczyla nie mowiac juz o prokuraturze, bo pan prokurator nie raczyl sie
    pofatygowac na zadna rozprawe. To mnie szczegolnie uderzylo, bo gdybym w
    ostatniej chwili nie zdecydowala sie na pomoc prawnika to na pierwszej
    rozprawie bylabym ja (nie bedaca formalnie strona w sprawie), oskarzony i
    sedzina i byc moze juz wtedy zapadlby wyrok i watpie abym sie z nim mogla
    zgodzic. Jak to w naszym kraju bywa od pierwszej rozprawy do kolejnej minelo
    ponad 15 miesiecy i to mi sie nie miesci w glowie aby w sprawach tak
    ewidentnych tak odwlekac koniec. Oczywiscie w tym czasie sprawca mial wiele
    mozliwosci aby zapewnic sobie jakies "lepsze schronienie" choc mial przeciez
    kuratora i wyrok w zawieszeniu (a podobno i drugi wyrok na sumieniu). Ale
    jestem naiwna. Przeciez jak widac ani jedno ani drugie nic nie znaczy.
    Przepraszam, ze troche to przydlugie ale po prostu czuje sie zupelnie bezsilna.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-05-05 22:21:22
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@n...onet.pl...
> [...]
    Oczywiscie
    > za jakis czas moge znowu zlozyc wniosek i zaplacic znowu odpowiednia

    Juz nie musisz. Przynajmniej chwilowo Trybunal Konstytucyjny skasowale art.
    47 punkty ilestam ilestam ( 6,7 ? cos takiego ) ustawy o komornikach i nie
    trzeba wplacac tej zaliczki.

> [...]
    pewnie
    > jest te 10 lat o ktorych gdzies slyszalam ale tez brak mi pewnosci. A co

    No a potem klops. No ale 10 lat to sporo czasu.

    > Mam wiec prosbe do Was o jakies skonkretyzowanie procedury,

    Znajdz go sama. Niestetety, ale komornicy nie sa specjalnie skorzy do
    zajmowania sie takimi sprawami - duzo zachodu a malo z tego pieniedzy. Moze
    komus sprzedasz ta wierzytelnosc, nawet za mala sumke, ale takiemu komus,
    kto bedzie mogl wyegzekwowac ( jesli wiesz, o co mi chodzi :-) ). Ty moze
    nie zarobisz, ale gnojek przynajmniej za to odpowie.

    Depi.