  • 1. Data: 2003-05-03 09:10:03
    Temat: podział majątku
    Od: "ESob" <p...@i...pl>

    Mam pytanie do znawców tematu - jestem zmuszony wystąpić do sądu o podział
    majątku. Przedmiotem sprawy jest wkład na mieszkanie lokatorskie M-4 oraz
    wspólnie zakupine dobra podczas trwania związku małżeńskiego, jak również
    stan konta jaki małżonka miała z chwilą opuszczenia mnie. Jestem
    rencistą.Czy w związku z tym mogę prosić sąd o zwolnie mnie z kosztów
    sądowych i przydzielenie adwokata z urzędu. Wreszcie jak powinien wyglądać
    wniosek składany w tej sprawie.
    Bardzo proszę o odpowiedź
    Pozdrawiam !!!

    --
    ESob

  • 2. Data: 2003-05-03 11:31:37
    Temat: Odp: podział majątku
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik ESob <p...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b902na$hmq$...@a...news.tpi.pl...
    > Jestem
    > rencistą.Czy w związku z tym mogę prosić sąd o zwolnie mnie z kosztów
    > sądowych i przydzielenie adwokata z urzędu.

    Z samego powodu bycia rencista nie, ale sad moze zwolnic Cie od kosztow na
    podst. art 113 Kodeksu postepowania cywilnego, jesli zlozysz wniosek o
    zwolnienie i oswiadczenie, ze nie mozesz ponosic kosztow bez powaznego
    uszczerbku dla swojego utrzymania. Musisz dokladnie opisac swoj stan
    majatkowy - zazwyczaj sady maja specjalne formularze, ktore wnosisz jako
    zalacznik do wniosku.

    > Wreszcie jak powinien wyglądać
    > wniosek składany w tej sprawie.

    No walsnie tak - wniosek, prosze o zwolnienie mnie z kosztow, gdyz nie moge
    ich ponosic bez uszczerbku dla utrzymania, jestem rencista bla bla bla, w
    zalaczeniu oswiadczenie o stanie majatkowym, mozesz tez odcicek renty
    kopie oczywiscie ) dolaczyc jako dowod. Ew. mozesz to zrobic ustnie na
    rozprawie do protokolu ( art. 114 kpc. ).

    Depi.