  • 1. Data: 2004-11-15 22:48:17
    Temat: umowa zlecenie i podatek
    Od: "Cabra" <d...@w...pl>

    Witam,

    mam jutro podpisac umowa na zlecenie i tam bedzie jakas kwota x, i teraz czy
    zleceniodawca odprowadzi za mnie wszystkie podatki, czy ja potem jeszcze
    gdzies bede musial oddac cos z zarobku do skarbu panstwa ??
    Prosze o pomoc, bo pierwszy raz zabieram sie za cos takiego i zupelnie
    jestem zielony w tym temacie :(

    PZDR
    Cabra

  • 2. Data: 2004-11-15 22:54:52
    Temat: Re: umowa zlecenie i podatek
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Cabra napisał(a):
> [...]
    > gdzies bede musial oddac cos z zarobku do skarbu panstwa ??
    > Prosze o pomoc, bo pierwszy raz zabieram sie za cos takiego i zupelnie

    Na umowie jest zapewne kwota brutto, czyli zleceniodawca odprowadzi 19%
    tej kwoty pomniejszonej o koszty uzyskania (standardowo 20%) na zaliczkę
    podatku, resztę dostaniesz do ręki (o ile nie będzie płacony za Cieibe
    ZUS czy inne ubezpieczenia. Czy jeszcze coś będzie z tego musiał oddać -
    to zależy. Skoro jest to Twoja pierwsza umowa, to pewnie jeszcze
    dostaniesz za kilka miesięcy zwrot nadpłaconego podatku z US. Jeśli
    przekroczysz pierwszy próg podatkowy to może się nawet zdażyć, że
    będziesz musiał dopłacić.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 3. Data: 2004-11-16 22:39:36
    Od: "Tofifik" <w...@t...sciema.pl>

    a jak to jest z umowami o dzieło czy trzeba wypelnic pita?

  • 4. Data: 2004-11-16 22:57:42
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Tofifik napisał(a):
    > a jak to jest z umowami o dzieło czy trzeba wypelnic pita?

    Trzeba.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński