  • 1. Data: 2004-11-15 20:25:29
    Temat: zaswiadczenie dla sadu
    Od: Marcin Wiśniewski <m...@s...interia.pl>

    Jako swiadek niestawilem sie na rozprawe sadowa, a na wezwaniu bylo
    "Stawiennictwo jest obowiazkowe". No i mam problem zostala na mnie
    nalozona kara 500zl (troche duzo) i bede musial zaplacic, chyba ze bede
    mial "zaswiadczenie uprawnionego lekarza".

    I tu moje pytanie - co to jest to zaswiadczenie lekarskie i czy to jest
    to samo co zwolnienie L4?

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2004-11-15 20:45:47
    Temat: Re: zaswiadczenie dla sadu
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Wiśniewski wrote:
    > I tu moje pytanie - co to jest to zaswiadczenie lekarskie

    Dz.U. z 2003 nr 110, poz.1049

    § 2. 1. Organ prowadzący postępowanie karne usprawiedliwia
    niestawiennictwo uczestników tego postępowania z powodu choroby, po
    przedłożeniu przez nich zaświadczenia potwierdzającego niemożność
    stawiennictwa, zwanego dalej "zaświadczeniem", wystawionego przez:
    1) lekarza publicznego lub niepublicznego zakładu opieki zdrowotnej
    wyznaczonego w sposób wskazany w § 6, udzielającego świadczeń
    zdrowotnych na obszarze, na którym mieszka lub przebywa uczestnik
    postępowania;
    2) ordynatora oddziału szpitala, w którym uczestnik postępowania
    przebywa na leczeniu;
    3) lekarza udzielającego świadczeń zdrowotnych w zakładzie
    opiekuńczo-leczniczym, zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym, sanatorium,
    prewentorium, innym zakładzie opieki zdrowotnej przeznaczonym dla osób,
    których stan zdrowia wymaga udzielania całodobowych lub całodziennych
    świadczeń zdrowotnych w odpowiednim stałym pomieszczeniu, w których
    uczestnik postępowania przebywa na leczeniu.
    2. Niestawiennictwo z powodu choroby uczestników postępowania, będących
    żołnierzami w czynnej służbie wojskowej albo innymi osobami uprawnionymi
    do korzystania ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez zakłady opieki
    zdrowotnej utworzone przez Ministra Obrony Narodowej lub Ministra Spraw
    Wewnętrznych i Administracji, usprawiedliwia się również po przedłożeniu
    przez nich zaświadczenia wystawionego przez właściwego lekarza
    wojskowego lub właściwego lekarza służby zdrowia Ministerstwa Spraw
    Wewnętrznych i Administracji.
    3. Wzór zaświadczenia stanowi załącznik do rozporządzenia.

    § 3. Zaświadczenie może być wydane po okazaniu wezwania lub
    zawiadomienia organu prowadzącego postępowanie karne i dokumentu
    potwierdzającego tożsamość uczestnika postępowania oraz po
    przeprowadzeniu badania lekarskiego.

    § 4. Lekarz wydający zaświadczenie po przeprowadzeniu badania wpisuje
    treść wydanego orzeczenia do dokumentacji medycznej osoby badanej.

    § 5. 1. Lekarze, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, przyjmują osoby
    ubiegające się o wydanie zaświadczeń w określonych dniach i godzinach
    uzgodnionych z kierownikami zakładów opieki zdrowotnej, a w razie
    obłożnej choroby tych osób - odwiedzają je w domu.
    2. Informacje o dniach i godzinach przyjęć tych lekarzy wywiesza się w
    zakładach opieki zdrowotnej, w których wykonują czynności.

    § 6. 1. Kierownicy zakładów opieki zdrowotnej przekazują prezesowi sądu
    okręgowego, na jego wniosek, listy zawierające proponowany wykaz
    lekarzy, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, obejmujące także miejsce,
    dni i godziny przyjęć, a nadto niezwłocznie informują go o wszelkich
    zmianach w tym zakresie.
    2. Na podstawie przekazanych przez kierowników zakładów opieki
    zdrowotnej list, prezes sądu okręgowego zarządza sporządzenie wykazu
    lekarzy uprawnionych do wystawiania zaświadczenia z terenu województw
    należących do właściwości miejscowej danego sądu okręgowego. W wykazie
    podaje się miejsce, dni i godziny przyjęć lekarzy uprawnionych.
    3. Wykaz, o którym mowa w ust. 2, oraz informację o innych, wymienionych
    w § 2, możliwościach uzyskania zaświadczenia wywiesza się w siedzibach
    sądów, prokuratur, komend i komisariatów Policji oraz samorządu
    adwokackiego i radców prawnych.

    > i czy to jest to samo co zwolnienie L4?

    nie

    KG

  • 3. Data: 2004-11-16 08:01:08
    Od: Marcin Wiśniewski <m...@s...interia.pl>

    > nie
    >
    > KG

    Czyli bede musial zaplacic te 500zl? Czy jest jakis sposob zeby sie od
    tego wiwinac? bo tego zaswiadczenia niestety niedostane.

  • 4. Data: 2004-11-16 15:16:53
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Wiśniewski wrote:
    > Czyli bede musial zaplacic te 500zl?

    Może sąd Ci daruje jak sie stawisz. Wnieś o to, załącz L4 jeśli masz i
    licz na dobry humor sędziego.

    > Czy jest jakis sposob zeby sie od
    > tego wiwinac? bo tego zaswiadczenia niestety niedostane.

    Dlaczego nie?

    KG

  • 5. Data: 2004-11-16 18:12:56
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kam napisał(a) w wiadomości news:cnd5eu$9r8$1@news.onet.pl:

    > Dlaczego nie?

    Bo zapewne wcale nie był chory. Tylko mu się nie chciało iść. L4 jeszcze można
    załatwić ;)

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-11-16 18:46:27
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Johnson wrote:
    > Bo zapewne wcale nie był chory. Tylko mu się nie chciało iść. L4 jeszcze można
    > załatwić ;)

    od razu takie podejrzenia
    zaświadczenie też by się pewnie dało załatwić ;)

    KG