  • 1. Data: 2009-02-23 17:29:51
    Temat: umowa wstepna notarialna
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Jest developer ktory ma juz gotowe mieszkania,
    ale jest w trakcie wydzielania gruntu(+ podzialu na lokale)
    wiec notarialna umowa z przeniesieniem praw bedzie dopiero
    za pare miesiecy... (tak on twierdzi)

    Moge zawrzec z nim umowe wstepna u notariusza
    lub cywilno prawna, zaplacic i w zasadzie sie wprowadzic.

    Nie bardzo rozumiem co daje mi w tym wypadku umowa notarialna
    skoro notarialne przeniesienie praw do lokalu czy jak to sie tam zwie
    bedzie dopiero za pare miesiecy, czy taka umowa w jakis sposob
    chroni mnie od mozliwosci bankructwa developera w miedzyczasie ?!

  • 2. Data: 2009-02-23 17:38:51
    Temat: Re: umowa wstepna notarialna
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Radosław HORODNICZY wyskrobał(a):
> [...]
    > bedzie dopiero za pare miesiecy, czy taka umowa w jakis sposob
    > chroni mnie od mozliwosci bankructwa developera w miedzyczasie ?!

    Notarialna umowa daje Ci to, że deweloper za 2-3 miesiące nie będzie mógł
    sprzedać tego mieszkania, do którego się wprowadzisz, komuś innemu. Jeżeli
    zawrzesz umowę zwykłą pisemną, to będzie to mógł zrobić bez problemu. Przed
    bankrutctwem dewelopera żadna z takich umów nie chroni.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-02-23 17:42:44
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zawrzesz umowę zwykłą pisemną, to będzie to mógł zrobić bez problemu.
    > Przed bankrutctwem dewelopera żadna z takich umów nie chroni.

    No ale przeciez ten lokal w zaden sposob jeszcze nie jest wydzielony,
    wiec wprowadze sie, developer padnie, i jakis syndyk przejmie jego ziemie
    wraz z nieruchomoscia i ze mna ??!!?1 :)

  • 4. Data: 2009-02-23 19:29:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Radosław HORODNICZY" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości news:gnumi6$7ae$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > za pare miesiecy... (tak on twierdzi)
    >
    > Moge zawrzec z nim umowe wstepna u notariusza
    > lub cywilno prawna, zaplacic i w zasadzie sie wprowadzic.

    A potem się dowiedzieć że Twoja kasa przepadła....

> [...]
    > bedzie dopiero za pare miesiecy, czy taka umowa w jakis sposob
    > chroni mnie od mozliwosci bankructwa developera w miedzyczasie ?!

    Bardziej niż brak umowy (czyli umowa nie będąca aktem notarialnym), ale też
    nie do końca.

  • 5. Data: 2009-02-23 19:30:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > wiec wprowadze sie, developer padnie, i jakis syndyk przejmie jego ziemie
    > wraz z nieruchomoscia i ze mna ??!!?1 :)

    Dokładnie tak.
    Kupuj lokal jak będzie na sprzedaż.

  • 6. Data: 2009-02-23 22:15:14
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jesli będzie w umowie przedwstepnej przyrzeczenie sprzedazy udziału w gruncie (na
    marginesie: z zapisem, że Twoja pierwsza rata u dewelopera poszła w pierwszej
    kolejności i opłaciła w całości Twój udział w gruncie), to już byłoby coś - idziesz
    do sądu i masz udział w działce.
    Ale trzeba to jeszcze sprawdzić.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-02-24 08:50:57
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    http://dom.wp.pl/druk/nie_odzyskamy_pieniedzy_od_ban
    kruta,561.html

  • 8. Data: 2009-02-24 08:56:44
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    www.rp.pl/artykul/267557.html?print=tak

  • 9. Data: 2009-02-24 09:17:38
    Od: Obywatel RP <j...@g...com>

    On 23 Lut, 18:29, Radosław HORODNICZY <r...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > lub cywilno prawna, zaplacic i w zasadzie sie wprowadzic.

    > Nie bardzo rozumiem co daje mi w tym wypadku umowa notarialna

    Umowa przedwstępna zabezpiecza Ciebie na wypadek gdyby deweloper
    uchylał się w przyszłości od zawarcia umowy kupna sprzedaży
    nieruchomości.
    W przypadku zwykłej umowy możesz żądać naprawienia szkody jaką
    poniosłeś w związku z tym iż liczyłeś na zawarcie umowy.
    Mając umowę przedwstępną zawartą w formie notarialnej możesz żądać
    zawarcia umowy przyrzeczonej. W praktyce, gdyby deweloper uchylał się
    od zawarcia umowy możesz dochodzić jej przed sądem.

    > czy taka umowa w jakis sposob chroni mnie od mozliwosci bankructwa developera w
    miedzyczasie ?!

    Żadna umowa nie uchroni Ciebie przed bankructwem dewelopera. Masz
    "papier" stanowiący podstawę do żądania odszkodowania. Inną kwestią
    jest późniejsza egzekucja.