  • 1. Data: 2007-01-15 18:34:28
    Temat: umowa przedwstepna sprzedazy nieruchomosci - prosba o sprawdzenie
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

    Witam!

    Zamierzamy wspolnie z moja dziewczyna kupic mieszkanie (wlasnosciowe z
    ksiega wieczysta). Chcemy je kupic po 50% na osobe. Ile w takim razie
    egzemlarzy umowy przedwstepnej a takze notarialnej musimy miec (2 czy
    3)?
    Poczytalismy troche o umowach i z kilku napisalismy jedna. Czy
    poprawnie to sformulowalismy?
    Czy wspolmalzonek sprzedajacego musi sie podpisac na umowie
    przedwstepnej?

    Nasz wzor umowy ;)

    UMOWA PRZEDWSTĘPNA SPRZEDAŻY
    zawarta w ... w dniu ... roku pomiędzy:
    SPRZEDAJĄCYM:
    ..., synem ..., zamieszkałym w ..., legitymującym się ... seria ...
    numer ...
    KUPUJĄCYMI:
    1. ..., córką ..., zamieszkałą w ..., legitymującą się ... seria
    ... numer ...
    2. ..., synem ..., zamieszkałym w ..., legitymującym się ... seria
    ... numer ...

    §1 SPRZEDAJĄCY oświadcza, że jest właścicielem nieruchomości
    położonej w ... przy ul. ..., dla której prowadzona jest księga
    wieczysta nr ...

    §2 Strony zobowiązują się do zawarcia właściwej umowy
    kupna-sprzedaży nieruchomości określonej w §1, w formie aktu
    notarialnego, w terminie do dnia ... za cenę ... zł (słownie: ...
    zł).

    §3 KUPUJĄCY wręczają SPRZEDAJĄCEMU zadatek na poczet sumy
    określonej w §2 umowy w kwocie ... zł (słownie: ... zł).

    §4 W razie niewykonania umowy przez KUPUJĄCYCH, SPRZEDAJĄCY może
    bez wyznaczenia dodatkowego terminu od umowy odstąpić i zatrzymać
    zadatek otrzymany od KUPUJĄCEGO.

    §5 Jeśli SPRZEDAJĄCY nie wykona umowy, zwróci KUPUJĄCYM zadatek w
    podwójnej wysokości.

    §6 SPRZEDAJĄCY oświadcza, że KUPUJĄCY wpłacili kwotę określoną
    w §3 umowy tytułem zadatku i kwituje jej odbiór.

    §7 KUPUJĄCY oświadcza, że pozostałą kwotę określoną w §2 po
    odliczeniu zadatku wpłaci SPRZEDAJĄCEMU w dniu zawarcia umowy
    przyrzeczonej.

    §8 SPRZEDAJĄCY oświadcza, że:
    - w dziale III i IV księgi wieczystej nieruchomości nie wpisano
    żadnych obciążeń,
    - wpisy w wyżej wymienionej księdze wieczystej nie uległy zmianie do
    dnia zawarcie niniejszej umowy przedwstępnej,
    - wyżej opisana nieruchomość nie jest obciążona długami,
    ograniczonymi prawami rzeczowymi, roszczeniami osób trzecich,
    hipoteką ustawową ani przymusową,
    - nie toczy się przeciwko niemu postępowanie egzekucyjne,
    - w przypadku powstania lub ujawnienia się istnienia jakiegokolwiek
    obciążenia zbywanego prawa, po zawarciu umowy, niezwłocznie je
    ureguluje.

    §9 SPRZEDAJĄCY przedstawi w dniu zawarcia umowy przyrzeczonej
    zaświadczenie z Urzędu Miejskiego potwierdzające, że w mieszkaniu
    nikt nie jest zameldowany.

    §10 Wydanie mieszkania nastąpi w ... dni po zawarciu umowy
    przyrzeczonej.

    §11 Koszty umowy oraz koszty związane z przeniesieniem własności
    nieruchomości ponoszą KUPUJĄCY.

    §12 W sprawach nieuregulowanych postanowieniami umowy stosuje się
    przepisy kodeksu cywilnego.

    §13 Wszelkie ewentualne spory między stronami rozstrzygać będzie
    sąd rejonowy.

    §14 Umowa została sporządzona w ... jednakowo brzmiących
    egzemplarzach, po jednej dla każdej ze stron.

    Pozdrawiam wszyskich i dziekuje za wszelkie uwagi i opinie
    --
    Jacek Nowacki

  • 2. Data: 2007-01-15 18:41:06
    Od: "TomTom" <t...@m...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Idź do notariusza, on zrobi wszystko jak trzeba. Kiedyś miałem umowę
    notarialną i sprzedający chciał się wycofać po pewnym czasie - uratowało
    mnie to, że notarialną miałem wstępną!