  • 1. Data: 2007-01-15 13:26:12
    Temat: Zamiana gruntow, umowa przedwstepna
    Od: "Janusz" <n...@n...com>

    Witam

    Sa trzy waskie dzialki (trzech roznych wlascicieli). Dwie z nich (obok
    siebie) wlasciciele chca sprzedac. Trzeciej wlasciciel nie chce sprzedac
    poniewaz utraci dojazd do swojego pola.

    Chcialbym zaproponowac mu nastepujaca rzecz:
    On odstepuje mnie waski kawalek swojej dzialki w taki sposob ze 'moja'
    zostaje powiekszona, a jemu pozostaje dojazd do jego pola. Ja ze swojej
    strony zobowiazuje sie odstapic mu odpowiednio wiekszy kawelk 'swojej'
    dzialki pozolony w dalszej odleglosci od drogi.

    Teraz zaczyna sie najwazniejsze: uzylem stwierdzen: 'moja [dzialka] zostaje
    powiekszona' i ..wiekszy kawalek swojej [mojej] dzialki' ktore tak naprawde
    nie sa prawdziwe bo nie jestem jeszcze ich wlascicielem. Malo tego nie chce
    rowniez zostac ich wlascicielem do momentu kiedy nie nabiore pewnosci ze ta
    trzecia dialka (jej kawalek) bedzie rowniez moja.

    No i teraz zastanawiam sie czy istnieje mozliwosc skonstruowania umowy
    przedstepnej w sposob nastepujacy (Kupujacy to ja, Sprzedajacy to wlasciciel
    dzialki ktora mnie interesuje - tej trzeciej):

    1. Kupujacy nabywa dzialki AA i BB (bedace w chwili obecnej wlasnoscia
    pana/pani 11 i 22)
    2. Kupujacy po zrealizowaniu transakcji z pkt 1. zobowiazuje sie wydzielic z
    dzialki BB prostokat o szerokosci 'n' metrow i powierzchni 'm' arow
    przylegajacy do dzialki CC bedacej wlasnoscia Sprzedajacego i przekazac ta
    dzialke Sprzedajacemu.
    3. Sprzedajacy zobowiazuje sie do wydzielenia z dzialki CC prostokata o
    szerokosci 'o' metrow i powierzchni 'p' arow przylegajacy do dzialki BB oraz
    do drogi 'ALA' i przekazac ja Kupujacemu
    4. Punkt 2 i 3 zostana zrealizowane pod warunkiem wykonania w pierwszej
    kolejnosci punktu 1, w przeciwnym wypadku niniejsza umowa traci waznosc

    Czy taka umowa (zawarta przed notariuszem) zobowiaze skutcznie wlasciciela
    do dokonania podzialu swojej dzialki i przekazania jej mnie (czy w razie
    ostatecznosci moge dochodzic sadownie takiego podzialu), no i czy w gole
    dopuszczalne jest 'poslugiwanie' sie dzialkami ktore defacto sa wlasnascia
    osob trzecich?

    Z gory dziekuje za wszelkie opinie
    Pozdrawiam
    J.