  • 21. Data: 2009-10-12 18:36:34
    Temat: Re: umowa przedstepna notarialna a ujawnienie w ksiedze wieczystej
    Od: "eg" <e...@w...pl>

    > Teraz uważaj - będzie ważna, ale będziesz mógł żądać uznania jej za
    > bezskuteczną w stosunku do ciebie, jako że uniemożliwia uczynienie zadość
    > twojemu roszczeniu, o którym strony transakcji wiedziały (art. 59 KC).

    To znaczy, jak? Proces przed sadem? I co wtedy jesli wygram? Kurcze, czy to
    wszystko nie mogloby byc prosztsze? W Holandii ponoc idzie sie do
    notariusza, ten ma podglad on line w ksiegi, podczas transakcji od razu
    zmienia stan (choc nie wiem czy to jest jakis rodzaj blokady pozniej
    zatwierdzany np. przez sad czy od razu pelna zmiana) i mozliwosc oszustwa
    jest duzo trudniejsza. Kiedy doczekamy sie czegos podobnego....?

    Wracajc do tematu, czy wystarczy wzmianka o umowie przedstepnej notarialnej
    by moc juz w miare spokojnie podpisac umowe glowna, czy jednak lepiej czekac
    na wpis do ksiegi umowy przedwstepnej notarialnej?

  • 22. Data: 2009-10-12 19:48:27
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    eg pisze:

> [...]
    > zatwierdzany np. przez sad czy od razu pelna zmiana) i mozliwosc oszustwa
    > jest duzo trudniejsza. Kiedy doczekamy sie czegos podobnego....?
    To zasadniczo jest proste. Wystarczy nie kupować "okazyjnie" od
    podejrzanych typów:). Ryzyko zawsze będzie, ale da się je
    zminimalizować. Mówię to z perspektywy człowieka który w ciągu ostatnich
    5 lat kupował 2 mieszkania, przy kupnie 4 asystował, jedno sprzedawał.

    > Wracajc do tematu, czy wystarczy wzmianka o umowie przedstepnej notarialnej
    > by moc juz w miare spokojnie podpisac umowe glowna, czy jednak lepiej czekac
    > na wpis do ksiegi umowy przedwstepnej notarialnej?
    Konia z rzędem jeśli uda Ci się przekonać do tego Sprzedającego.
    Zakładając że kupujesz w dużym mieście (Warszawa, Gdańsk, Wrocław itp)
    to czekać na wpis będziesz 4-6 miesięcy. To dużo czasu. Jeśli coś się
    przeciągnie i wpis będzie trwać dłużej, to możesz stracić kredyt. Bank
    wyraźnie deklaruje że oferta obowiązuje do ..., i tu zwykle max 6
    miesięcy od podpisania umowy, a gwiazdkami że przestaje obowiązywać w
    razie ...i tu długa lista. Powstaje jeszcze koszt pieniądza w czasie,
    Sprzedający na pewno nie będzie szczęśliwy że jest uwiązany na pół roku
    a potencjalne okazje przelatują mu przed nosem (zakładając że sprzedaje
    żeby kupić coś większego/gdzieś indziej). Szczerze mówiąc, to ja bym Ci
    mieszkania nie sprzedał:)

    --
    MZ

  • 23. Data: 2009-10-12 19:52:29
    Od: "eg" <e...@w...pl>

> [...]
    > a potencjalne okazje przelatują mu przed nosem (zakładając że sprzedaje
    > żeby kupić coś większego/gdzieś indziej). Szczerze mówiąc, to ja bym Ci

    Dlatego zadalem pytanie, czy sama wzmianka o czekajacej na wpis umowie
    przedstepnej notarialnej nie jest juz w zasadzie wstarczajacym
    zabezpieczeniem?

  • 24. Data: 2009-10-12 20:13:53
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    eg pisze:

    > Dlatego zadalem pytanie, czy sama wzmianka o czekajacej na wpis umowie
    > przedstepnej notarialnej nie jest juz w zasadzie wstarczajacym
    > zabezpieczeniem?

    W zasadzie jest. W zasadzie nic się nie powinno wydarzyć. W zasadzie...w
    zasadzie to jak trafisz na zawodowca to i tak Cię wykiwa. W zasadzie to
    weź sobie do serca moje poprzednie posty ze wskazówkami jak kupować,
    zwłaszcza kawałek o rozpoznaniu sąsiadów i zagadaniu z gospodarzem domu.
    Dlaczego ?Jeśli sprzedaje ktoś kto mieszkał przynajmniej kilka lat i ma
    dobra opinię w otoczeniu to w zasadzie Cię nie powinien oszukać. Jeśli
    natomiast sąsiedzi nie potrafią nawet powiedzieć jak właściciel wygląda,
    to w zasadzie:))) bym od niego nie kupował.

    W temacie robienia wzmianek to pozwolę sobie przytoczyć krótką historię
    przeczytaną kiedyś przy okazji kupowania mieszkania, którą sobie właśnie
    przypomniałem. Ktoś chciał być ostrożny i wpisał umowę przedwstępną w
    III dział KW. W oczekiwaniu na przyrzeczoną złożył wniosek do banku
    (nazwy nie podam bo nie o to chodzi) gdzie w trakcie procedury
    przyznawania kredytu robili tzw "badanie KW" (czyli ściągali 200 zł z
    klienta za przejrzenie odpisu). Bank po "zbadaniu" odmówił udzielenia
    kredytu, ponieważ .... była wzmianka o wpisie. Podobno na nic zdało się
    zaklinanie i przysięganie i nawet pokazywanie dokumentów - bank nie dał
    kredytu i już. Nielogiczne? Nie szkodzi, witaj w Matrixie Banków Polskich.

    --
    MZ

  • 25. Data: 2009-10-13 08:04:00
    Od: kuba <p...@o...pl>

    eg pisze:

    > To znaczy, jak? Proces przed sadem? I co wtedy jesli wygram?

    Tak, to oznacza proces. Aczkolwiek ta wzmianka jest naprawdę dobrym
    zabezpieczeniem, bo nikt nie powinien się zdecydować na kupno
    mieszkania, w którego księdze widnieje wzmianka (to od razu rzuca bardzo
    podejrzane światło na sprzedawcę).

> [...]
    > zatwierdzany np. przez sad czy od razu pelna zmiana) i mozliwosc oszustwa
    > jest duzo trudniejsza. Kiedy doczekamy sie czegos podobnego....?

    Myślę, że jesteśmy bliżej niż kiedykolwiek;)

    > Wracajc do tematu, czy wystarczy wzmianka o umowie przedstepnej notarialnej
    > by moc juz w miare spokojnie podpisac umowe glowna, czy jednak lepiej czekac
    > na wpis do ksiegi umowy przedwstepnej notarialnej?

    Czekanie na wpis umowy przedwstępnej nie ma sensu moim zdaniem,
    zważywszy, że do celu którego chcesz osiągnąć (zabezpieczenie transakcji
    głównej), spokojnie wystarczy wzmianka. Powodzenia :)

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl