  • 1. Data: 2007-05-06 12:23:44
    Temat: nie wywiązanie się z umowy przedwstępnej kupna-sprzedaży nieruchomości
    Od: "d...@c...org" <d...@c...org>

    Witam,
    sprzedający działkę, po wcześniejszym podpisaniu ze mną umowy
    przedwstępnej kupna-sprzedaży nieruchomości, znalazł innego kupca, który
    zaoferował mu większą kwotę. W związku z tym sprzedający niewykonał
    umowy, więc zobowiązany jest zwrócić mi zadatek w podwójnej wysokości
    (zgodnie z zapisem w umowie).

    Moje pytanie brzmi następująco:
    Czy w związku z tym, iż poniosłem dodatkowo koszty, m. in. prowizja
    banku za uzyskanie kredytu, stracony czas, paliwo, mogę dochodzić - na
    podstawie kodeksu cywilnego - zwrotu tych kosztów.

    Szukałem odpowiedzi w Inernecie i znalazłem coś takiego:
    http://www.gazetaprawna.pl/index.php?action=showNews
    &dok=1690.50.729.2.7.3.0.1.htm

    Moim zdaniem wynika z tego, że jeśli sprzedający zwróci mi podwójny
    zadatek, nie mogę żądać od niego zwrotu poniesionych kosztów.

    Czy to prawda?

    Serdecznie pozdrawiam i proszę o pomoc

  • 2. Data: 2007-05-06 14:11:35
    Od: l...@i...eu

    Ten zadatek to rodzaj zabezpieczenia i automatycznie kary umownej. Jeżeli w
    umowie nie było to określone to moim zdaniem - "po ptokach"

    pzdr

  • 3. Data: 2007-05-06 14:22:46
    Od: l...@i...eu

    > Ten zadatek to rodzaj zabezpieczenia i automatycznie kary umownej. Jeżeli w
    > umowie nie było to określone to moim zdaniem - "po ptokach"

    Albo nie po ptokach. Można spróbować założyć sprawę w sądzie jeżeli masz
    udokumentowane te poniesione koszty.
    Acha, jeszcze jedno - podstawowe pytanie: czy umowa była zawarta w formie aktu
    notarialnego?

  • 4. Data: 2007-05-06 17:56:23
    Od: "d...@c...org" <d...@c...org>

    l...@i...eu napisał(a):

> [...]
    > udokumentowane te poniesione koszty.
    > Acha, jeszcze jedno - podstawowe pytanie: czy umowa była zawarta w formie aktu

    niestety umowa nie była w formie aktu notarialnego, chyba będę musiał
    zadowolić sie tylko zwrotem zadatku.