  • 1. Data: 2007-10-16 19:22:03
    Temat: umowa kupna - sprzedaży między firmami PILNE!
    Od: "Vox" <v...@t...pl>

    Witam
    Czy od umowy kupna - sprzedaży zawartej miedzy przedsiębiorstwami można
    odstąpić?
    Gdzie mogę znaleźć informacje na ten temat?
    Sprawa bardzo pilna!!!
    Pozdrawiam
    Vox

  • 2. Data: 2007-10-16 19:26:56
    Temat: Re: umowa kupna - sprzedaży między firmami PILNE!
    Od: <s...@a...pl>

    > Czy od umowy kupna - sprzedaży zawartej miedzy przedsiębiorstwami można
    > odstąpić?

    Jesli umowa nie przewiduje jakichś specyficzynych warunków to można...
    ...jesli tylko *obie* strony wyrażą na to zgodę.

    > Gdzie mogę znaleźć informacje na ten temat?

    w internecie? :)

  • 3. Data: 2007-10-16 19:28:38
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    s...@a...pl pisze:
    > Jesli umowa nie przewiduje jakichś specyficzynych warunków to można...
    > ...jesli tylko *obie* strony wyrażą na to zgodę.

    wtedy to nie jest odstąpienie

    KG

  • 4. Data: 2007-10-16 19:37:55
    Od: "Vox" <v...@t...pl>

    Chodzi o to, że jedna ze stron nie chce od umowy odstąpić.
    Vox

  • 5. Data: 2007-10-16 19:51:18
    Od: "Vox" <v...@t...pl>

    Pokusiłem się na zawarcie umowy kupna na prezentacji w domu.
    Umowa poszła na firmę, bo akwizytor "zaczarował" i sprytnie przystawił
    pieczątkę na umowie a wniosek kredytowy na osobę prywatną. Na drugi dzień
    oprzytomniałem. Zadzwoniłem do firmy sprzedającej z informacją, że będę
    odstępował od umowy. Kazali napisać pismo. Odpowiedź dostałem, że artykułów
    z Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r nie stosuje się umów zawartych między
    przedsiębiorstwami. Następnie napisałem pismo do banku o odstąpieniu od
    umowy kredytowej. A dzisiaj mi ją przysłali!!!
    Co dalej z tym fantem zrobić?
    Vox
    P.S. Wiem, że dałem ciała i proszę się ze mnie nie śmiać. Najważniejsze
    teraz jak z tego wyjść.

  • 6. Data: 2007-10-17 21:38:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Vox" <v...@t...pl> napisał w wiadomości

    > P.S. Wiem, że dałem ciała i proszę się ze mnie nie śmiać. Najważniejsze
    > teraz jak z tego wyjść.

    Oj dales... W trybie konsumenckim pewni enie zdzialasz nic...Niech madrzejsi
    si ewypowiedza - ja tylko zapytam z ciekawosci (a moze ma to jakies
    znaczenie) - co to za cudowny i rewelacyjny, supertani produkt? Ile
    wybuliles/wybulisz i czy rzeczywiscie moze sie Ci to przydac w DG?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2007-10-17 23:45:19
    Od: "Vox" <v...@t...pl>

    W umowie kredytowej w punkcie dot. odstąpienia od umowy jest zapis, że
    odstąpienia od umowy nie stosuje się w przypadku kredytu udzielonego na cele
    bezpośrednio związane z działalnością gospodarczą.. Tylko przedmiot zakupu
    za nic nie pasuje do prowadzonej DG Jest to "urządzenie
    czyszcząco-filtrujące QUEEN OF AIR, które to pochłania cząsteczki kurzu,
    filtruje, aromatyzuje i inhaluje powietrze" i.t.d. Do tego "aparat do
    hydromasażu i kąpieli perełkowej z ozonowaniem". (razem 4200 +
    kredyt)BRRRR!!!
    Jest gdzieś definicja "cel bezpośrednio związany z działalnością
    gospodarczą"?
    W necie, na stronie jakiegoś banku znalazłem takie coś:
    Pożyczka może zostać udzielona wyłącznie na cele bezpośrednio związane
    z podejmowaniem, prowadzeniem i rozwijaniem działalności gospodarczej przez
    Wnioskodawcę. W szczególności ze środków Lokalnego Funduszu Pożyczkowego
    mogą być finansowane następujące rodzaje kosztów:

    zakupy sprzętu, maszyn i urządzeń do rozpoczęcia i rozwijania produkcji,

    remont i adaptacja pomieszczeń związanych z rozszerzeniem działalności,

    zakupy towarów i materiałów do produkcji bieżącej, a także finansowania
    bieżących potrzeb obrotowych, charakterystycznych dla prowadzonej
    lub podejmowanej działalności gospodarczej

    Można to wykorzystać?

    Umowa kredytowa była podpisana przez osobę fizyczną - konsumenta a umowa
    kupna sprzedaży i faktura na firmę. Jest to legalne?

    Czekam z niecierpliwością na odpowiedź z banku.
    Będę wdzięczny za ewentualna pomoc.
    Jeszcze jedno
    NIE WPUSZCZAĆ AKWIZYTORÓW DO MIESZKANIA!!!
    Pozdrawiam
    Vox

  • 8. Data: 2007-10-19 22:51:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Oct 2007, kam wrote:

    > wtedy to nie jest odstąpienie

    ...a co to (wtedy) jest innego?
    Oczywiscie zakładam że wcześniej ZAWARŁY tę umowę...

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-10-20 10:31:56
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 20 Paź, 00:51, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > ...a co to (wtedy) jest innego?
    > Oczywiscie zakładam że wcześniej ZAWARŁY tę umowę...

    Rozwiązanie umowy. Odstąpienia dokonuje się przez złożenie
    oświadczenia woli przez jedną ze stron (art. 395). Rozwiązanie to taka
    umowa o rozwiązanie umowy.

  • 10. Data: 2007-10-20 14:11:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Oct 2007, Paweł Marcisz wrote:

    > Rozwiązanie umowy. Odstąpienia dokonuje się przez złożenie
    > oświadczenia woli przez jedną ze stron (art. 395). Rozwiązanie to taka
    > umowa o rozwiązanie umowy.

    Thx.
    Muszę kiedyś sobie znowu terminologię na właściwe półki powkładać :)

    pzdr, Gotfryd