  • 1. Data: 2003-02-07 11:56:51
    Temat: umowa kupna-sprzedaży
    Od: "Tomasz B." <t...@k...lm.pl>

    Witam!
    Nurtuje mnie pewien problem:
    Podpiduję umowe kupna-sprzedaży mieszkania z klientem. On wpłaca na poczet
    zaliczki 20% wartości mieszkania. Wprowadza sie załóżmy za pół roku. Czy od
    momentu podpisania umowy jest on właścielem mieszkania? Czy moze zrobic mi
    numer i zarzadac placenia za wynajmowanie mi (mojego) mieszkania i czy ma do
    tego prawo? Po tym czasie w jakim ja sie wyprowadzam on ni placi mi calej
    reszty pooniewaz mieszkalem u niego i on potracli sobie z tego na ile sie
    umawialismy to co uwaza powiniem zapalcic mu za wynajecie?
    Oświećcie mnie jezekli sie myla albo podajcie jak sie ustrezec przed tak
    sytuacja.

    Tomek B

  • 2. Data: 2003-02-07 11:59:52
    Temat: Re: umowa kupna-sprzedaży
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    poszukaj w archiwum, dyskutowalismy zawzięcie z imiennikiem

  • 3. Data: 2003-02-07 12:05:31
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Tomasz B." <t...@k...lm.pl> wrote in message
    > Witam!
    > Nurtuje mnie pewien problem:
    > Podpiduję umowe kupna-sprzedaży mieszkania z klientem.

    Umowa taka jest niewazna, jesliniejest sporzadzona przez notariusza.

> [...]
    > numer i zarzadac placenia za wynajmowanie mi (mojego) mieszkania i czy ma

    W Akcie notarialnym mozna zapisac, ze Kupujacy placi DZIS
    20% ceny reszte .... Do monetu wydania mieszkania w dniu ...
    itd...

    Spisad dokadnie w umowie notarialnej.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-02-08 19:10:47
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b207cf$qcm$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>, Boguslaw Szostak wrote:

    > Umowa taka jest niewazna, jesliniejest sporzadzona przez notariusza.

    Dlaczego umowa kupna sprzedazy mieszkania ma byc niewazna jesli nie
    jest sporzadzona przez notariusza?

    Czym to sie rozni od umowy kupna-sprzedazy na przyklad sluchawki,
    ktora mozemy sobie sami spisac na kartce i czesc.

    --
    Miernik ____________________________________________________
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl

  • 5. Data: 2003-02-08 22:58:07
    Temat: Re: umowa kupna-sprzeda?y
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Miernik wrote:
> [...]
    >
    > Czym to sie rozni od umowy kupna-sprzedazy na przyklad sluchawki,
    > ktora mozemy sobie sami spisac na kartce i czesc.

    spytaj się w sejmie ;)

    KG

  • 6. Data: 2003-02-09 13:27:14
    Od: "freni " <f...@N...gazeta.pl>

    > Dlaczego umowa kupna sprzedazy mieszkania ma byc niewazna jesli nie
    > jest sporzadzona przez notariusza?

    bo dla urozmaicenia form wymyślono formę aktu not. A tak na serio - notariusz
    czuwa nad prawidłowością obrotu nieruchomościami i dlaczego by go tej
    przyjemności pozbawiać. Dla sprzedaży mieszkania również przewidziana jest ta
    forma i jeśli sprzedaż ma być dokonana lege artis to tylko w ten sposób.

    > Czym to sie rozni od umowy kupna-sprzedazy na przyklad sluchawki,
    > ktora mozemy sobie sami spisac na kartce i czesc.

    słuchawka jest ruchomością. Nie ma fundamentów a więc notariusz nie jest w
    tym przypadku potrzebny:))
    Pozdrawiam
    freni

  • 7. Data: 2003-02-10 09:51:00
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Miernik" <m...@c...pl> wrote in message

    > Dlaczego umowa kupna sprzedazy mieszkania ma byc niewazna jesli nie
    > jest sporzadzona przez notariusza?

    BO TAK !!!!!!

    > Czym to sie rozni od umowy kupna-sprzedazy na przyklad sluchawki,
    > ktora mozemy sobie sami spisac na kartce i czesc.

    Tym, ze na sluchawki notariusz nie jest potrzebny....

    Kodeks cywilny stanowi ze umowa przeniesienia wlasnosci nieruchomosci
    pod rygorem niawaznosci musi bys zawarta w formie notarialnej.

    dla sluchawek takiego zastrzezenia niema.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-02-10 09:58:15
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 9. Data: 2003-02-10 10:06:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> wrote in message

> [...]

    Panie Marcinie..
    Czy u prawnikow jest tak kiepsko ... ze bez :)
    dowcipu nie widza ..?

    Przeciez pare linijek ponizej napisalem to samo mniej wiecej
    "wlasnymi slowami" bez cytowania paragrafow.

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-02-10 10:07:49
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Czy u prawnikow jest tak kiepsko ... ze bez :)
    : dowcipu nie widza ..?

    nie uogólniałbym tak bardzo :-)
    ale gdy ktoś jest blondynem - nalezy być wobec niego wyrozumiałym :-))))

    : Przeciez pare linijek ponizej napisalem to samo mniej wiecej
    : "wlasnymi slowami" bez cytowania paragrafow.

    to ja tylko uprzedziłem pytanie o podstawę prawną :-)