  • 1. Data: 2006-04-09 16:53:08
    Temat: umowa darowizny pojazdu
    Od: "bianka" <b...@p...onet.pl>

    Jeżeli mój ojciec chce mi darować połowę samochodu - czy wystarczy do tego
    zwykła umowa darowizny, czy musimy sporządzić akt notarialny? Jest to pierwsza
    darowizna mojego ojca dla mnie. Jak to załatwić? Jak powinna taka umowa
    wyglądać?

  • 2. Data: 2006-04-09 19:25:10
    Temat: Re: umowa darowizny pojazdu
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    Użytkownik "bianka" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego zwykła umowa darowizny, czy musimy sporządzić akt notarialny?
    > Jest to pierwsza darowizna mojego ojca dla mnie. Jak to załatwić? Jak

    wystarczy zwykła umowa darowizny ,ale zarejestrowana w urzędzie skarbowym ,a
    następnie w wydziale komunukacji w celu przerejestrowania samochodu na dwóch
    włąścicieli.
    jednak nim podejmiecie taką decyzję warto się zastanowić nad podatkiem
    ,kwota wolna od podatku to chyba 9800 zł od jednej osoby w I grupie
    podatkowej./sprawdź/
    jeżeli samochód jest wart np.: 30000 tysięcy to od kwoty ponad 9800zł czyli
    15000 - 9800 z=5200złł
    /tu może być mała różnica- bo nie spoglądam w przepis/ zapłacisz podatek.
    Możan tego jednak płacenia uniknąć jezełi :
    -jesteś mężatką wtedy twój ojciec może darować 9800zł Tobie i drugie 9800 zł
    mężowi
    - jeżeli żyje twoja matka i nie jest zniesiona wspólnota majątkowa między
    twoim ojcem i matką - wtedy ten samochód stanowi ich wspólną włąsność i
    każde z nich może darować Tobie po 9800 zł.
    a jezęli jesteś mężatką i rodzice chcą Cię bardziej uszczęśliwić to ojciec
    może darować Tobie i męzowi po 9800zł i matka może darować tobie i twojemu
    mężowi również po 9800 zł co razem stanowi 9800 zł x 4= 39200 zł jest wolne
    od podatku.
    daodam,że możan darować 1/2 lub1/3 , 1/4 wartosci samochodu/nie ma
    ograniczeń prawnych- przynajmiej ja nie znam/ - warto też ustalić miejsce
    jego garażowania i należy zastanowić się na ubezpieczeniem /chodzi o zniżki/
    Obiecują ,że ma być podatek od spadków i darowizn w I grupie zniesiony ale
    kiedy to trudno ustalić - jak mówią to znaczy ,że mówią

    abul

  • 3. Data: 2006-05-31 12:57:21
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

> [...]
    > Obiecują ,że ma być podatek od spadków i darowizn w I grupie zniesiony ale
    > kiedy to trudno ustalić - jak mówią to znaczy ,że mówią

    nastepnym razem zanim osmielisz sie radzic proponuje zapoznac sie z aktami
    prawnymi ktore reguluja kwestie w ktorych zabierasz glos
    piszesz o wspolnocie majatkowej, moze masz na mysli wspolnote mieszkaniowa,
    a moze ustawowa wspolnosc majatkowa?
    skad ci sie uroilo ze nie ma wykluczen z ustawowej wspolnosci majatkowej?
    warto zapoznac sie z kodeksem rodzinnym i cywilnym zanim wprowadzi sie
    pytajacego w blad

    grzess

  • 4. Data: 2006-05-31 15:35:26
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > skad ci sie uroilo ze nie ma wykluczen z ustawowej wspolnosci
    > majatkowej? warto zapoznac sie z kodeksem rodzinnym i cywilnym zanim

    A ty przygłupie zapoznaj się z ustawą o podatku od czynności cywilnoprawnych
    i z ustawą o podatku od spadku i darowizn

    abul

  • 5. Data: 2006-05-31 21:50:44
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    grzess wrote:

> [...]
    > skad ci sie uroilo ze nie ma wykluczen z ustawowej wspolnosci majatkowej?
    > warto zapoznac sie z kodeksem rodzinnym i cywilnym zanim wprowadzi sie

    a co takiego "nieprawomyślnego" napisał. Bo ja nie widzę.

    jedynie bym mu cyferki poprawił na 9637 zł od sztuki.

  • 6. Data: 2006-06-01 10:08:49
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > a co takiego "nieprawomyślnego" napisał. Bo ja nie widzę.
    >
    > jedynie bym mu cyferki poprawił na 9637 zł od sztuki.

    niedbale pominal wylaczenia z ustawowej wspolnosci majatkowej, tj art. 33
    KRiO

    grzess