  • 1. Data: 2006-04-09 18:09:01
    Temat: Zawartosc strony internetowej
    Od: Borys Power <b...@g...pl>

    Witam,

    Jakis czas temu spotkalem sie z paroma stronami internetowymi
    udostepniajacymi dane/pliki mogace budzic zastrzezenia co do ich
    legalnosci. Na stronie bylo cos w rodzaju regulaminu strony - w skrocie cos
    w stylu: "Jesli jestes osoba majaca jakis zwiazek z organizacjami
    zwalczajacymi piractwo komputerowe przegladajac ta strone zgadzasz sie, iz
    nie bedziesz wnosil zastrzezen co do jej zawartosci. Jestes na tej stronie
    z wlasnej woli - jesli materialy zamieszczone na naszej witrynie w jakis
    sposob Cie uraza badz cos Ci sie nie spodoba nie mozesz nas obciazac
    odpowiedzialnoscia za ten fakt". W tym "cytacie" troche zmyslalem, ale
    mniej wiecej taki byl wydzwiek tego "oswiadczenia" ktore bylo akceptowane
    wraz z przegladaniem danej strony. Spotykalem sie takze z innymi zapiskami
    np: "Materialy zawarte na tej stronie sa umieszczone wylacznie w celach
    edukacyjnych..." itp.

    Czy takie formulki maja jakas moc prawna? Czy chronia tworcow takich stron
    przed odpowiedzialnoscia np za umieszczanie nielegalnego oprogramowania w
    internecie?

    Pozdrawiam!
    --
    Przemyslaw Jedynowicz
    "There's always another way - usually a better one"

  • 2. Data: 2006-04-09 18:32:33
    Temat: Re: Zawartosc strony internetowej
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 4/9/2006 8:09 PM, Borys Power wrote:

    > Czy takie formulki maja jakas moc prawna? Czy chronia tworcow takich stron
    > przed odpowiedzialnoscia np za umieszczanie nielegalnego oprogramowania w
    > internecie?

    No chyba żartujesz ;-) A jak zostawię komuś kartkę za wycieraczką, że
    rano buchnę mu samochód to też nie poniosę odpowiedzialności? Ten
    regulamin to bzdura jakiegoś nastolatka, któremu się wydaje, że mu nic
    nie grozi a "wzorzec" najprawdopodobniej zaczerpnął z jakiejś
    przypadkowej witryny w dodatku nieudolnie go interpretując.

    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 3. Data: 2006-04-09 19:07:47
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Borys Power <b...@g...pl> writes:

    [...]

    > Czy takie formulki maja jakas moc prawna?

    Pewnie nie, ale swoją drogą to sprytnie to wykombinowali :)

  • 4. Data: 2006-04-09 19:14:00
    Od: jedrus <j...@n...psst.pl>

    Użytkownik Borys Power napisał:
    [...]
    > Czy takie formulki maja jakas moc prawna? Czy chronia tworcow takich stron
    > przed odpowiedzialnoscia np za umieszczanie nielegalnego oprogramowania w
    > internecie?

    Jezeli tworca programu umiesci go na swojej www to jego sprawa ale nie
    sadze by zakladal sobie "petle" na szyje umieszczajac obok wlasnych,
    inne programy wymagajace licencji.

    --
    jedrus
    ICQ UIN:29696116 To co napisalem to MOJE zdanie, co wcale nie oznacza ze

  • 5. Data: 2006-04-09 19:39:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *jedrus* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Jezeli tworca programu umiesci go na swojej www to jego sprawa ale nie
    > sadze by zakladal sobie "petle" na szyje umieszczajac obok wlasnych,
    > inne programy wymagajace licencji.

    A ja dokładnie tę formułkę widziałem niedawno na jakieś stronie
    (adresu nie pamiętam), oczywiście było tam full softu i innego
    materiału, co do którego prawa są conajmniej dyskusyjne.
    Oczywisty bzdet i nieudolne granie strusia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||

  • 6. Data: 2006-04-09 20:09:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Borys Power" <b...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Czy takie formulki maja jakas moc prawna?

    Tak. Bardzo gleboki, choc pewnie niezamierzony przez autora. O ile z
    uwagi na mnogosc stron tego typu tak naprawde policja nie jest w
    stanie scigac autorów wszystkich i z koniecznosci wybiera sie
    najniebezpieczniejszych, o tyle strona takim zapisem zawsze pójdzie
    pod pierwszy ogien chocby przez przekore. :-)

  • 7. Data: 2006-04-09 22:18:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > najniebezpieczniejszych, o tyle strona takim zapisem zawsze pójdzie
    > pod pierwszy ogien chocby przez przekore. :-)

    W dodatku popularność takich zapisów, oraz wiara w ich magiczną moc jest
    wprost porażająca.

    Takie klauzule też są zazwyczaj take same kropka w kropkę, więc
    wystarczy jak pan władza wpisze odpowiednio unikalną frazę z tego tekstu
    w google i już wie gdzie uderzać :).

    p. m.

  • 8. Data: 2006-04-09 22:21:50
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    mvoicem napisaB(a):

    > W dodatku popularność takich zapisów, oraz wiara w ich magiczną moc jest
    > wprost porażająca.

    A mnie się przypomina ,,Te mp3 musisz usunąć z dysku w ciągu 24 godzin" :)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 9. Data: 2006-04-10 10:33:28
    Od: "Michal" <d...@g...pl>

    > Czy takie formulki maja jakas moc prawna? Czy chronia tworcow takich stron
    > przed odpowiedzialnoscia np za umieszczanie nielegalnego oprogramowania w
    > internecie?

    Jedna wielka bzdura ;) swoja droga, ciekawe kto wymysla takie formulki
    ;)

  • 10. Data: 2006-04-10 11:36:10
    Od: "Cyberix" <r...@b...pl>

    > Jedna wielka bzdura ;) swoja droga, ciekawe kto wymysla takie formulki

    Zapraszam na stronę:
    http://www.focus-x.org/regulamin.html

    Ciekawe, czy faktycznie istnieje paragraf 431.322.12 Internet Privacy Act
    podpisany w 1995 przez Billa Clintona i czy daje takie możliwości jak
    napisano dalej...