  • 11. Data: 2013-03-06 12:53:19
    Temat: Re: umorzenie dochodzenia - czy mozna wystapic ponownie ?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.03.2013 11:49, news pisze:

    > ujmijmy to teoretycznie tak: uzgodnilem warunki zwrotu i celu a
    > nastepnie udzielilem pozyczki na konkretny cel, np. oplacenie studiow
    > albo operacje (bo rzekomo chory), a ten ktos zamiast przeznaczyc je na
    > ten cel przepuscil pieniadze na zakup gadzetow i dziewczyny...

    Ale zrozum: od chwili udzielenia pożyczki to są JEGO pieniądze.

    I czy wydał na operację czy na panienki - masz takie samo roszczenie o
    zwrot.

    Wyłudzenie to by ewentualnie było jakby to była darowizna i wyłudził
    darowiznę na leczenie a przepuścił w burdelu.

    > czy to nie jest przywlaszczenie ?
    > po tym http://pl.wikipedia.org/wiki/Przywłaszczenie wnioskuje ze jest...
    > albo wyłudzenie ?

    Pieniądze nie są ani rzeczą ruchomą ani prawem majątkowym.

    > a wracajac do Art. 286. § 1. i jego umorzenia - czy jest mozliwosc
    > przywrocenia takiego postepowania bo uwazam jak najbardziej, ze czyn
    > zabroniony (przypadek inny ale zasada opisana powyzej prawie identyczna)
    > mial miejsce, tylko prokuratorowi nie chce sie babrac i woli odeslac
    > mnie z kwitkiem (na droge cywilna) ?

    Jak wkurzysz prokuratora, to jeszcze zostaniesz oskarżony o
    zawiadamianie fikcyjnym przestępstwie. I tyle z tego będziesz miał.

  • 12. Data: 2013-03-06 12:57:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.03.2013 12:41, news pisze:

    > co najwyżej mogę dane osobowe goscia podac do skarbowego (skoro nie
    > oddal to uzyskal dochod ktorego pewnikiem nie zglosil), dla przykladu
    > zeby nie czul sie bezkarny...

    Pożyczka nie jest dochodem!

    Sam się w końcu załapiesz na złośliwe niepokojenie lub nawet groźby
    bezprawne (jeśli mu tym grozisz) w celu wymuszenia zwrotu wierzytelności
    (a to ten sam paragraf co rozbój).

  • 13. Data: 2013-03-06 13:54:54
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2013-03-06 12:53, Andrzej Lawa pisze:
    > Jak wkurzysz prokuratora, to jeszcze zostaniesz oskarżony o
    > zawiadamianie fikcyjnym przestępstwie. I tyle z tego będziesz miał.

    powaznie nie ma bata na takich ludzi ?
    moze napozyczac kasy bedac golcem z ktorego komornik nie ma co sciagnac,
    i bedzie bezkarnie chodzil ?

  • 14. Data: 2013-03-06 14:07:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.03.2013 13:54, news pisze:

    > powaznie nie ma bata na takich ludzi ?
    > moze napozyczac kasy bedac golcem z ktorego komornik nie ma co sciagnac,
    > i bedzie bezkarnie chodzil ?

    A ktoś ci kazał pożyczać komuś bez sprawdzenia jego zdolności kredytowej??

    To była twoja decyzja. Państwo nie może ingerować w każdą głupi decyzję.
    Już i tak w niektórych dziedzinach za bardzo ingeruje.

  • 15. Data: 2013-03-06 15:02:31
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2013-03-06 12:57, Andrzej Lawa pisze:

    > Pożyczka nie jest dochodem!

    To po co ludzie płacą podatki od darowizn, zamiast
    dawać sobie nieoprocentowane pożyczki, których nigdy
    nie zwrócą?

    --
    Zasady bolszewizmu zagrażają bezpieczeństwu życia i mienia, i prowadzą
    do popełniania zbrodni. http://dorzeczy.pl/ http://wiadomosci.wp.pl/

  • 16. Data: 2013-03-06 15:16:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Slawek Kotynski wrote:

    > To po co ludzie płacą podatki od darowizn, zamiast
    > dawać sobie nieoprocentowane pożyczki, których nigdy
    > nie zwrócą?

    bo umorzenie dlugu jest juz opodatkowane
    sama umowa pozyczki zresztą też.

    po za tym skąd wiesz, ze tak nie robią.

    Jak mi sie limit darowizny skończył, to jak najbardziej wziąłem
    pożyczkę, po czym przy świadkach "oddałem" gotówkę.

  • 17. Data: 2013-03-06 15:19:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.03.2013 15:02, Slawek Kotynski pisze:

    > To po co ludzie płacą podatki od darowizn, zamiast
    > dawać sobie nieoprocentowane pożyczki, których nigdy
    > nie zwrócą?

    Umorzona pożyczka jest darowizną.

  • 18. Data: 2013-03-06 15:50:28
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2013-03-06 15:19, Andrzej Lawa pisze:

    > Umorzona pożyczka jest darowizną.

    A jest jakiś termin na umorzenie? Czy można to 1000 lat odwlekać?

  • 19. Data: 2013-03-06 15:56:14
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    W dniu 2013-03-06 15:16, witek pisze:

> [...]
    >
    > Jak mi sie limit darowizny skończył, to jak najbardziej wziąłem
    > pożyczkę, po czym przy świadkach "oddałem" gotówkę.

    I można tak: pożyczka przelewem, zwrot gotówką?
    Są jakieś haczyki? ograniczenia kwot?

  • 20. Data: 2013-03-06 16:02:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.03.2013 15:56, Slawek Kotynski pisze:

    > I można tak: pożyczka przelewem, zwrot gotówką?

    Pewnie że można,

    > Są jakieś haczyki? ograniczenia kwot?

    Od 1000zł płaci się 2% PCC.