  • 1. Data: 2002-11-07 18:51:45
    Temat: umieszczenie informacji na stronie www
    Od: "Maciej Matecki" <m...@b...gliwice.pl>

    Witam,
    Mam pytanie. Jak wyglada od strony prawnej umieszczenie bazy danych
    np.lokali na stronie internetowej. Doszly mnie sluchy ze w pewnym sensie
    sprzedaje za darmo komus usluge i powinienem miec jakies faktury...
    Jak to z tym jest?

    --
    Maciej Matecki (GG #1000856)
    PGP: http://www.batnet.gliwice.pl/~mmatecki/pgp

  • 2. Data: 2002-11-08 00:02:46
    Temat: Re: umieszczenie informacji na stronie www
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Matecki" <m...@b...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:pan.2002.11.07.18.51.45.474026@batnet.gliwice.p
    l...
> [...]
    > np.lokali na stronie internetowej. Doszly mnie sluchy ze w pewnym sensie
    > sprzedaje za darmo komus usluge i powinienem miec jakies faktury...

    Że co? Ha ha ha! Przeczytaj, co napisałeś - 'sprzedaje za darmo' (sic!) i
    faktury. Od kogo? Za co? Na ile? Przestań! Kto to wymyślił?

    Pozdrawiam i jestem w szoku, co to ludzie nie wymyślą :)))))))))))))))

    --
    Depi.

  • 3. Data: 2002-11-08 00:50:35
    Od: c...@p...onet.pl

    > Pozdrawiam i jestem w szoku, co to ludzie nie wymyślą :)))))))))))))))

    Nie Ty Jeden.

    Pozdrawiam
    Ciacho

  • 4. Data: 2002-11-08 06:50:27
    Od: "Maciej Matecki" <m...@b...gliwice.pl>

    On Fri, 08 Nov 2002 01:50:35 +0100, ciachuni wrote:

    > Nie Ty Jeden.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ciacho

    tez bylem zdziwiony... ale ze nie znam przepisow itd. wolalem sie upewnic
    :)
    serdecznie dziekuje za odpowiedz,
    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2002-11-08 09:36:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Nov 2002, Depilator wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Że co? Ha ha ha! Przeczytaj, co napisałeś - 'sprzedaje za darmo' (sic!)

    ...to się nazywa "darowizna"...

    >+ i faktury. Od kogo?

    Od siebie sobie.

    >+ Za co?

    Od wartości darowizny aby naliczyć VAT

    >+ Na ile?

    Na "wartość rynkową" usługi.

    >+ Przestań! Kto to wymyślił?

    Nasz ustawodawca :>

    Oczywiście w ww. przypadku można się próbować spierać czy
    dana usługa ma wymierną wartość.
    Ale jeśli przypadkiem taka sama usługa zostanie przez
    kogoś w okolicy sprzedana i przypadkiem zostanie wykryty
    fakt jej bezpłatnego świadczenia to nie ma strachu:
    zostanie "doliczona" :]
    Nie zaprzeczam że ilość jednocześnie potrzebnych przypadków
    jest w ww. przypadku :) spora - ale formalnie *właśnie tak jest*.

    Robisz coś za darmo -> wystawiasz fakturę wewnętrzną
    na "wartość rynkową usługi" i *odprowadzasz należny VAT*.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-11-08 09:37:33
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 8 Nov 2002 c...@p...onet.pl wrote:

    >+ > Pozdrawiam i jestem w szoku, co to ludzie nie wymyślą :)))))))))))))))
    >+ >
    >+ Nie Ty Jeden.

    A bo to ludzie mało czytają uzasadnienia wyroków "podatkowych" ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-11-08 13:11:23
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

> [...]

    > Robisz coś za darmo -> wystawiasz fakturę wewnętrzną
    > na "wartość rynkową usługi" i *odprowadzasz należny VAT*.

    Umieszczając cos na swojej stronie? Przestań. Chyba inaczej interpretujemy
    sam post - według mnie pytanie jest o to, czy ktos 'czytajacy' cos z bazy na
    www miałby płacić. Ty chyba widzisz to, ze chodzi o własciciela bazy, który
    nie jest postopisem i któremu postopis ( ;) ) robi 'przysługę'. W takim
    wypadku faktycznie nasz wspaniały fiskus próbuje znowu cos ukraść, co dla
    mnie jest już paranoją, choc rozumiem gdzies tam chorą logikę czegoś
    takiego. Trzeba by tu poprosić postopisa o wyjaśnienie o którą sytuację
    chodzi.

  • 8. Data: 2002-11-08 15:23:12
    Od: "Maciej Matecki" <m...@b...gliwice.pl>

    On Fri, 08 Nov 2002 14:11:23 +0100, Depilator wrote:

    > takiego. Trzeba by tu poprosić postopisa o wyjaśnienie o którą sytuację
    > chodzi.
    Chodzi o taka sytuacje jak opisal Gotfryd Smolik. W tym co slyszalem
    padaly wlasnie slowa "faktura wewnetrzna" itd. itd.
    Pozdrawiam,

  • 9. Data: 2002-11-10 22:45:58
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Matecki" <m...@b...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:pan.2002.11.08.15.23.09.970662@batnet.gliwice.p
    l...

    > Chodzi o taka sytuacje jak opisal Gotfryd Smolik. W tym co slyszalem
    > padaly wlasnie slowa "faktura wewnetrzna" itd. itd.

    W takim razie przepraszam - zle zrozumialem. Racje ma oczywiscie Gotfryd.

    Depi.