  • 1. Data: 2002-11-07 18:56:52
    Temat: Posiadanie nielegalnych programów - zatrzymanie - policja - jakie sankcje ?
    Od: "H" <h...@p...fm>

    Witam wszystkich ! Mam następujący problem. Jakiś czas temu weszła do mnie
    policja z nakazem przeszukania mieszkania i zabrała mi wszystkie płyty
    pirackie, mp3, divixy i komputery. Wsadzili mnie na 24 godziny. Teraz mam
    czekać 6 miesięcy na opinię biegłego i podobno mają mi postawić zarzuty
    dotyczące paserstwa czyli nabycia (ściągnięcia) nielegalnego oprogramowania.
    Zaznaczam, że znaleźli oprogramowanie tylko na mój użytek a nie na żaden
    handel, czyli pojedyńcze gry i programy itd. Takie przestępstwo jest
    zagrożone karą pozbawienia wolności do lat 5. Jednakże wszyscy wiemy, że
    powszechnie w Polsce w domach a nawet firmach i urzędach używa się
    "piratów", więc policja powinna wsadzić 99% użytkowników komputerów. Moje
    pytania dotyczą następujących kwestii: 1. Czy dotąd były już wyroki
    skazujące za posiadanie nielegalnych prpgramów, gier, filmów i mp3 ? 2. Czy
    ktoś zna w Łodzi kancelarię adwokacką zajmującą się tego typu sprawami ? 3.
    Czy grożą mi poważne sankcje ? Z góry dziękuję za pomoc.
    (Hubert)

  • 2. Data: 2002-11-07 19:09:17
    Od: "pietruszek" <e...@g...pl>

    Użytkownik "H" <h...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich ! Mam następujący problem.

    > handel, czyli pojedyńcze gry i programy itd.

    nie na handel tak wszyscy mowia..
    jesli rzeczywiscie jestes zwyklym userem piratow to dlaczego wchodzili do
    ciebie gliniarze? tak bez powodu? wybacz ale w polsce policja musi miec
    uzasadnione podejrzenie co do twojego piractwa zeby zrobic ci rewizje...
    dlatego nie aresztowano pol Polski (jeszcze) ;-))
    wiec sie przyznaj ze sie zajmujesz handlem lub przegrywasz piraty na
    niewielka skale (chociaz przestepcza)... moze mniej ci dadza

    A mniej zlosliwie. To jesli udowodnisz ze to na twoj uzytek mozesz
    spodziewac sie malego wyroku.. bo nawet posiadanie/uzywanie jest
    przestepstwem...

    Pozdrawiam Piotr

  • 3. Data: 2002-11-07 19:09:28
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "H" <h...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich ! Mam następujący problem. Jakiś czas temu weszła do mnie
    > policja z nakazem przeszukania mieszkania

    A dlaczego mieli ten nakaz?

    Karol

  • 4. Data: 2002-11-07 19:25:32
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Thu, 7 Nov 2002 19:56:52 +0100, H napisał/napisała:
> [...]
    > ktoś zna w Łodzi kancelarię adwokacką zajmującą się tego typu sprawami ? 3.
    > Czy grożą mi poważne sankcje ? Z góry dziękuję za pomoc.

    Chcesz powiedziec, ze zglosza sie op moja kolekcjie filmow XXX ? :/
    Latwo udowodnie,ze to na moj wlasny uzytek (patrz sygnaturka :>)

    --
    * Oficjalnie kawaler * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 5. Data: 2002-11-07 19:28:32
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "pietruszek" <e...@g...pl> naskrobał/a w

    > nie na handel tak wszyscy mowia..
    > jesli rzeczywiscie jestes zwyklym userem piratow to dlaczego
    > wchodzili do ciebie gliniarze? tak bez powodu?

    A może złapali jego dostawcę i zdobyli od niego adres?
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Nie chcemy umierac za Gda... Manhattan.

  • 6. Data: 2002-11-07 19:30:15
    Od: "[ piotr sut ]" <W...@t...pl>

    'H' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:aqed20$271$1@sunsite.icm.edu.pl taką oto treść:

    | Moje pytania dotyczą
    | następujących kwestii: 1. Czy dotąd były już wyroki skazujące za
    | posiadanie nielegalnych prpgramów, gier, filmów i mp3 ?

    Oczywiscie. Mase tych wyrokow bylo w calej Polsce.

    | 3. Czy grożą mi poważne sankcje ?

    Tak na moje oko jesli zostaniesz skazany, to kara bedzie sie zawierala w
    przedziale 6 mies. - 1,5 roku (max 2 lata) pozbawienia wolnosci z warunkowym
    jej zawieszeniem (chyba, ze masz ciekawa przeszlosc).

    Plus (bardzo bardzo prawdopodobne), Sad moze cie zobowiazac do naprawienia w
    calosci lub w czesci szkody wyrzadzonej przestepstwem przez zaplate kwot
    mogacych odpowiadac wartosci oprogramowania, czyli za taki np. Photoshop ze
    3 tys. zl. Ofkors o ile uprawniony wystapi z takim wnioskiem (art. 46 kk).

    powodzenia
    ->piotr

  • 7. Data: 2002-11-07 20:10:47
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    "[ piotr sut ]" napisa_(a):
> [...]
    > 3 tys. zl. Ofkors o ile uprawniony wystapi z takim wnioskiem (art. 46 kk).

    przy warunkowym zawieszeniu nie musi byc wniosku...

    KG

  • 8. Data: 2002-11-07 20:23:42
    Od: "[ piotr sut ]" <W...@t...pl>

    'Kamil Golaszewski' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:3DCAC8C4.493C1EFC@poczta.onet.pl taką oto treść:

    | przy warunkowym zawieszeniu nie musi byc wniosku...

    Gdzie to masz?

    pzdr
    ->piotr

  • 9. Data: 2002-11-07 21:29:39
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    "[ piotr sut ]" napisa_(a):

    > Gdzie to masz?

    art.72 par.2 kk

    KG

  • 10. Data: 2002-11-07 22:37:58
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "H" <h...@p...fm> napisał w wiadomości

    (...)
    > Jednakże wszyscy wiemy, że
    > powszechnie w Polsce w domach a nawet firmach i urzędach używa się
    > "piratów", więc policja powinna wsadzić 99% użytkowników komputerów.

    Nie policja wsadza, tylko sąd.
    I nie wszystkich przestępców, tylko tych, co dadzą
    się złapać.
    Akurat Ty miałeś pecha, więc odcierpisz.
    Pomyśl lepiej, dlaczego Cię namierzyli, na pewno
    nie wypadłeś w losowaniu - był jakiś życzliwy.

    Potężnej kary się nie obawiaj - szkoda kasy na papugę,
    gdy sprawa jest ewidentna. Możesz sam zaproponować
    dobrowolne poddanie się karze - art. 335 kpk.