  • 1. Data: 2002-01-26 10:53:59
    Temat: ukryta kamera
    Od: "Connecticut" <p...@p...interia.pl>

    Właśnie skacząć po kanałach w tv trafiłem na jakiś głupi program ukryta
    kamera.
    Robią sobie dwocipy zatrzymując ludzi na fałszywych policjantów,
    część ludzi wychodzi na idiotów.
    Mam pytanie, czy można w związku z tym zaskarżyć telewizję czy ci ludzie
    podpisują później
    zgodę na publikację, ale z wiadomych względów tego nie pokazują?
    Istnieje chyba jakieś prawo 'wizerunku' nie wiem jak to nazwać(?)

  • 2. Data: 2002-01-26 19:16:38
    Temat: Re: ukryta kamera
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 26 Jan 2002, Connecticut wrote:

    > Mam pytanie, czy można w związku z tym zaskarżyć telewizję czy ci ludzie
    > podpisują później
    > zgodę na publikację, ale z wiadomych względów tego nie pokazują?

    Już samo udostępnienie czyjegoś wizerunku w telewizji wymaga zgody tej
    osoby. Więc owszem, podpisują - zawsze można odmówić, więc nie wiem w czym
    problem.

    Art. 81 PrAut nie odnosi się, wbrew pozorom, wyłącznie do zdjęć.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting