  • 11. Data: 2007-04-19 12:09:52
    Temat: Re: udostepnianie namiaru na nielegalne dane
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    w...@p...onet.pl napisał(a):

    > bzdura
    > art. 14 i 15 ustawy o swiadczeniu uslug droga elektroniczna.

    a przepraszam bardzo po czym wnosisz ze wlasciciel serwisu nie bedzie
    mial swiadomosci o bezprawnym charakterze zawartosci? (czytac nie bedzie
    wiedzial co sie w serwisie znajduje) ???
    Wrozka jestes?

    P.

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)

  • 12. Data: 2007-04-19 12:14:28
    Od: w...@p...onet.pl

    > a przepraszam bardzo po czym wnosisz ze wlasciciel serwisu nie bedzie
    > mial swiadomosci o bezprawnym charakterze zawartosci? (czytac nie bedzie
    > wiedzial co sie w serwisie znajduje) ???

    po tresci art. 15 usude wlasnie:
    Art. 15. Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest
    obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych
    przez niego danych, o których mowa w art. 12-14.

    a skoro juz przy tym jestesmy - jako uslugodawca moge miec w dupie, czy tresci
    sa legalne czy nie sa i wcale nie mam obowiazku nawet wiedziec co to jest
    rapidshare, eosiol czy jakikowleik inny p2p.

    kolejna sprawa, ze sam link w zaden sposob nielegalny nie jest, co innego tresc,
    do ktorej ow link przekierowuje.

    > Wrozka jestes?

    Wróż Wish prawde Ci powie. Bezplatne konsultacje pomiedzy 11 a 16 od
    poniedzialku do piatku ;)

    pozdrawiam
    d.

  • 13. Data: 2007-04-19 12:58:48
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > sa legalne czy nie sa i wcale nie mam obowiazku nawet wiedziec co to jest
    > rapidshare, eosiol czy jakikowleik inny p2p.

    ale skad ty w ogole wiesz na jakiej zasadzie serwis ma dzialac?

    cytuje jego post
    "Czy np. wrzucajac w serwisie namiar do rapidshare, megaupload itp. na
    zripowane filmy wlasciciel serwisu ponosi za to odpowiedzialnosc? (czy
    moze byc karany za piractwo)? "

    Po pierwsze admin sam moze dodawac te linki a pod drugie jezlei serwis
    bedzie glownie o tej tematyce to rzniecie glupa ze sie nie mialo
    swiadomosci raczej nic mu nie da.

    > kolejna sprawa, ze sam link w zaden sposob nielegalny nie jest, co innego tresc,
    > do ktorej ow link przekierowuje.

    dlatego napisalem o pomocnictwie w rozpowszechnianiu, akurat w przypadku
    tego typu serwisow intencje(zamiar) autora sa dosc jasne.

    P.

  • 14. Data: 2007-04-19 13:05:46
    Od: w...@p...onet.pl

    > ale skad ty w ogole wiesz na jakiej zasadzie serwis ma dzialac?

    tego nie napisal, ale sadze ze chodzi o cos w stylu niemoderowanego forum na
    przyklad

    > cytuje jego post
    > "Czy np. wrzucajac w serwisie namiar do rapidshare, megaupload itp. na
    > zripowane filmy wlasciciel serwisu ponosi za to odpowiedzialnosc? (czy
    > moze byc karany za piractwo)? "

    tak naprawde nie ma to znaczenia jesli proces "wrzucania" jest zautomatyzowany i
    admin nie bierze bezposredniego udzialu w zamieszczaniu linkow. Wlasnie o tym, a
    dokladniej mowiac o hostingu, traktuje art. 14 usude

    > Po pierwsze admin sam moze dodawac te linki a pod drugie jezlei serwis
    > bedzie glownie o tej tematyce to rzniecie glupa ze sie nie mialo
    > swiadomosci raczej nic mu nie da.

    a to zalezy. Jesli admin daje wylacznie miejsce na serwerze, to moze go wcale
    nie interesowac, czego serwis dotyczy albo co sie tam tak naprawde dzieje, bo po
    prostu nie ma takiego obowiazku. Powiem wiecej - w przypadku hostingu ustawowo
    wylacza sie odpowiedzialnosc uslugodawcy w kwestii hostowanych tresci.
    Oczywiscie pod pewnymi warunkami, o czym mowa w art. 14 usude.

    > dlatego napisalem o pomocnictwie w rozpowszechnianiu, akurat w przypadku
    > tego typu serwisow intencje(zamiar) autora sa dosc jasne.

    IMO to kwestia dosc dyskusyjna, zwlaszcza w swietle naszego archaicznego systemu
    prawnego.

    pozdrawiam
    d.

  • 15. Data: 2007-04-19 14:19:50
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > tego nie napisal, ale sadze ze chodzi o cos w stylu niemoderowanego forum na
    > przyklad

    a ja tak nie sadze, bardziej sie sklaniam q serwisowi typo osloskop (czy
    jakos tak)

    > tak naprawde nie ma to znaczenia jesli proces "wrzucania" jest zautomatyzowany i
    > admin nie bierze bezposredniego udzialu w zamieszczaniu linkow. Wlasnie o tym, a
    > dokladniej mowiac o hostingu, traktuje art. 14 usude

    acha czyli twoim zdaniem admini firm hostingujacych home.pl czy nazwa.pl
    sa adminami tysiecy serwisow na serwerach znajdujacych sie pod ich opieka?

    > a to zalezy. Jesli admin daje wylacznie miejsce na serwerze, to moze go wcale
    > nie interesowac

    przeczytaj tresc watku, "czy wlasciciel serwisu" a wiec admin ale danego
    serwisu a nie firmy hostingujacej. A jezlei ow serwis jest glownie
    przeznaczony do umieszczania takich linkow to niezaleznie od tego czy
    dzieje sie to w sposob automatyczny czy nie, oczywistym jest ze bierze
    swiadomie udzial w pomocnictwie w rozpowszcheniniu tych plikow. Koniec i
    kropka. Rzniecie glupa ze sie nie widzialo w takim przypadku nie
    przejdzie.

    > IMO to kwestia dosc dyskusyjna, zwlaszcza w swietle naszego archaicznego systemu
    > prawnego.

    to kwestia oczywista, tylko wystarczy wola organow scigania. Przepisy
    istnieja.
    P.

  • 16. Data: 2007-04-19 15:10:13
    Od: w...@p...onet.pl

    > a ja tak nie sadze, bardziej sie sklaniam q serwisowi typo osloskop (czy
    > jakos tak)

    byc, moze, nie wiadomo tego jednak
    dodam rowniez, ze z osloskopa czy emula nie wynika wcale, czy wpisu dokonuje
    admin czy wpis wskakuje automatycznie, po uprzednim "przez kogos
    sprawdzeniu"...dlaczego? widnieja tam nadawcy wpisu, stad takie domniemanie

    > acha czyli twoim zdaniem admini firm hostingujacych home.pl czy nazwa.pl
    > sa adminami tysiecy serwisow na serwerach znajdujacych sie pod ich opieka?

    najwyrazniej zupelnie zle mnie zrozumiales. Nie chodzi tu o typowy "hosting",
    tylko przechowywanie informacji na serwerze.

    > przeczytaj tresc watku, "czy wlasciciel serwisu" a wiec admin ale danego
    > serwisu a nie firmy hostingujacej.

    wlasciciel serwisu jest wlasnie jego wlascicielem i to on umozliwia
    przechowywanie, zmiane badz dokonuje usuniecia tresci w ramach "nalezacego" do
    niego serwisu. Tyopwy serwis hostingowy jak np. home.pl czy domena.pl nie ma tu
    nic do rzeczy.

> [...]
    > swiadomie udzial w pomocnictwie w rozpowszcheniniu tych plikow. Koniec i
    > kropka. Rzniecie glupa ze sie nie widzialo w takim przypadku nie

    IMO ze wzgledu na art. 15 usude taki uslugodawca moze sie spokojnie wykpic.
    Dodam rowniez, juz chyba jako ciekawostke, bo nie dotyczy zawiadujacego seriwsem
    a jego uzytkownikow, ze polski ustawodawca nie zdecydowal sie na implemetacje
    przepisu dyrektywy 2000/31 (na ktorej cale usude jest oparte), "nakazujacego"
    uslugodawcom udostepnianie organom scigania danych uzytkownikow swojego serwisu.
    Widac celowo ;)

    > to kwestia oczywista, tylko wystarczy wola organow scigania. Przepisy
    > istnieja.
    > P.

    wola a przepisy prawa to zupelnie inne rzeczy. Sama wola do scigania
    uslugodawcow nie wystarczy skoro brak jest podstawy prawnej. Zwlaszcza jesli
    funkcjonuja przpeisy, ktore w wyrazny sposob wylaczaja odpowiedzialnosc
    uslugodawcow w kwestii tresci zamieszczanych na hostowanych przez nich serwisach.

    pozdrawiam
    d.

  • 17. Data: 2007-04-20 10:06:26
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > admin czy wpis wskakuje automatycznie, po uprzednim "przez kogos
    > sprawdzeniu"...dlaczego? widnieja tam nadawcy wpisu, stad takie domniemanie

    nie ma znaczenia, gdyz oczywistym jest fakt ze zamieszczanie sa tam
    linki do materialow ktorych rozpowszechnianie jest karalne. Wiec to czy
    to zrobi admin czy ktos trzeci nawet bez ingerencji admina, to jezlei
    jest to serwis przeznaczony do zamieszczania takich linkow lub jest to
    forum na ktorym istnieje dzial przezaczony do zamieszczania takich
    linkow wowczas administrator serwisu sie nie wykpi odpowiedzialnosci
    (swiadomej) karnej za pomocnictwo w tym procederze.
    Co innego gdyby to byl serwis o innej tematyce niemoderowany(w sensie
    nie sprawdzany PRZED zamieszczeniem) i ktos by wrzucil taki link. Jezlei
    do admina by te informacjnie nie doszly wowczas
    mozna sie powolywac na ten przepis. Ale nie rznac glupa uogólniajac do
    wszystkich przypadkow.

    > IMO ze wzgledu na art. 15 usude taki uslugodawca moze sie spokojnie wykpic.

    mam inne zdanie i nie przekonasz mnie do jego zmiany.

    cytuje bo moze ktos nie looknal do ustawy:
    "Art. 14. 1. Nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto
    udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania
    danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub
    związanej z nimi działalności,"

    jezlei ow serwis posiada miejsce na informacje o jakich mowimy to admin
    musialby na sedziego debila trafic by go przekonac ze nie mial
    swiadomosci ze pomaga w rozpowszechnianiu cudzych dziel a wiec ze
    bierze swiadomy udzial w przechowywaniu bezprawnych danych.

    > wola a przepisy prawa to zupelnie inne rzeczy. Sama wola do scigania
    > uslugodawcow nie wystarczy skoro brak jest podstawy prawnej.

    podstawa jest.

    jak dla mnie eot

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2007-04-20 12:23:38
    Od: w...@p...onet.pl

    > nie ma znaczenia, gdyz oczywistym jest fakt ze zamieszczanie sa tam
    > linki do materialow ktorych rozpowszechnianie jest karalne.

    Doprawdy? Wszystkich materialow tam zamieszczonych? I w ogole co rozumiesz przez
    "rozpowszechnianie materialow", bo ja tam nie widze nic innego jak tylko linki,
    ktore bez posiadania emulka nie prowadza tak naprawde nigdzie.

> [...]
    > linkow wowczas administrator serwisu sie nie wykpi odpowiedzialnosci
    > (swiadomej) karnej za pomocnictwo w tym procederze.

    Rotfl. A co mnie jako admina moze obchodzic czy na mojej stronie jest taki dzial
    czy nie. NIE MAM OBOWIAZKU tego sprawdzac. Conajwyzej dostane "urzedowe pismo".

> [...]
    > nie sprawdzany PRZED zamieszczeniem) i ktos by wrzucil taki link. Jezlei
    > do admina by te informacjnie nie doszly wowczas

    Po pierwsze - na ktory przepis?
    Po drugie - informacje musza dojsc? I w jakiej formie. Poprosze art. 15.

    > Ale nie rznac glupa uogólniajac do
    > wszystkich przypadkow.

    Poki co, to Ty generalizujesz. Sprawca postu w ogole nic nie powiedzial na temat
    serwisu, czy jest to www.emulek.com, czy www.osloskop.net czy jakikolwiek
    inny...ale zaraz zaraz, czy ja aby teraz rowniez nie powinienem odpowiadac za
    pomocnictwo? w koncu podalem link do linka, ktory linkuje do nielegalnych
    tresci, aaajt? Czy aby admin forum, host serwisu i wlasciciel onetu rowniez nie
    powinni odpowiadac? Nie? Bo forum nie sluzy do zamieszczania tego typu tresci i
    jest niemoderowane? No to jestem spokojny...

    ja mimo wszystko bym zaryzykowal ;)

> [...]
    > swiadomosci ze pomaga w rozpowszechnianiu cudzych dziel a wiec ze
    > bierze swiadomy udzial w przechowywaniu bezprawnych danych.

    ale jakich bezprawnych danych, skoro tam nic takiego nie ma? ;)

    > podstawa jest.

    a gdzie?

    > jak dla mnie eot

    zupelnie nieslusznie zreszta. Skoro przytoczyles jeden, to moze tez przytocz
    drugi artykul wiadomej ustawy, a mianowicie art. 15, hę? Czy bedziemy tak
    szastac wyrwanymi z kontekstu przepisami? W ten sposob to wszyscy w wiezieniach
    powinni dawno siedziec.

    pozdrawiam i chyba rzeczywiscie EOT
    d.

  • 19. Data: 2007-04-20 13:10:42
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > Doprawdy? Wszystkich materialow tam zamieszczonych?

    ze swieca szukac takich ktore nie sa chronione prawem autorskim,
    rzniecie glupa nic nie zmieni

    I w ogole co rozumiesz przez
    > "rozpowszechnianie materialow"

    chronionych prawem autorskim.

    , bo ja tam nie widze nic innego jak tylko linki,
    > ktore bez posiadania emulka nie prowadza tak naprawde nigdzie.

    no i co ze nie doprowadza?

    > Rotfl. A co mnie jako admina moze obchodzic czy na mojej stronie jest taki dzial
    > czy nie. NIE MAM OBOWIAZKU tego sprawdzac. Conajwyzej dostane "urzedowe pismo".

    mowimy o adminie w sesnie wlascicielu serwisu, a wiec osobie ktora sama
    taki dzial stworzyla. Jezeli ja jako admin stworze dzial do
    zamieszczania pornografi dziecieciej to nie trzeba urzedowego pisma by
    mnie za pomocnictwo w rowposzechaniu ukarac.

    > Po pierwsze - na ktory przepis?

    14,15

    > Poki co, to Ty generalizujesz.

    nie ja a ty, z gory zakladasz ze cokolwiek by tam nie bylo, jakkolwiek
    by serwis nie wygladal, wlasciciel za tresci umieszczane w nim nie
    odpowiwada. ustosunkuj sie do dzialu pornografii dziecieciej (w sensie z
    osobami ponizej 15 roku zycia)

> [...]
    > powinni odpowiadac? Nie? Bo forum nie sluzy do zamieszczania tego typu tresci i
    > jest niemoderowane? No to jestem spokojny...

    a czy w Twoim zamiarze miescila sie chec rozpowszechniania tych
    materialow?

    > ale jakich bezprawnych danych, skoro tam nic takiego nie ma? ;)

    jest, pomoc w rozpowszechnainiu materialo chronionych prawem autorskim,
    np nakierowanie na sewrery z ktorych mozna pobierac konretne filmy.

> [...]

    jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub
    udostępnianych przez niego danych, o których mowa w art. 12-14."

    nie jest zobowiazany, ale jezeli zaklada serwis ktorego celem jest
    zamieszczanie takich materialow wowczas tak czy inaczej wchodzi w
    posiadanie tych informacji.

  • 20. Data: 2007-04-20 13:45:53
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    a wiem ze te dziela do ktorych linki zamierza podawac sa chronione przez
    prawo autorskie bowiem jego pytanie o legalnosc bylo by pozbawione
    jakiegokolwiek sensu.

    P.