  • 1. Data: 2008-08-03 07:50:32
    Temat: uchwała - definicja
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Witam.

    otrzymałem pismo w w nim zdanie
    "uchwała jest ze swej definicji wyrazem woli organu kolegialnego
    podjętym na posiedzeniu"

    usiłowałem zatem taką definicję odnaleźć - ale nie bardzo mi się udało.
    Czy ktoś może zatem odpowiedzieć gdzie szukać tej bądz innej definicji
    uchwały?

    MAc

  • 2. Data: 2008-08-03 08:12:25
    Temat: Re: uchwała - definicja
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 03 Aug 2008 09:50:32 +0200, MAc napisał(a)
    w:<news:g73o09$fue$1@news.onet.pl>:

    > Czy ktoś może zatem odpowiedzieć gdzie szukać tej bądz innej definicji
    > uchwały?

    W słowniku języka polskiego.
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=uchwali%E6

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 3. Data: 2008-08-03 08:57:10
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Szerr pisze:

    > W słowniku języka polskiego.
    > http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=uchwali%E6

    Za mało prawna ;-) Potrzebuję potężniejszej.

    Istota problemu jest w końcówce "podjętym na posiedzeniu".

    Wszelkie definicje jakie znalazłem nic o "posiedzeniu" nie mówią (i to
    mi pasuje).
    Boję się natomiast, że w którejś z mądrych administracyjno-prawnych
    książek taka definicja (z posiedzeniem) jst - i zostanę królikiem i
    kapeluszem zaskoczony.

    Na razie znam tyle:
    "Uchwała-jest ujawnionym wyrazem roli, kolegialnych organów władzy i
    administracji państwowej oraz organów samorządu terytorialnego."

    "Uchwała, akt woli ciała kolegialnego (organu państw., samorządowego,
    organizacji społ. lub polit.)"

    "Uchwała jest to w najogólniejszym sensie forma aktu prawnego
    zawierającego decyzję organu kolegialnego "

    Oczywiście są de facto identyczne.

    podsumowując - szukam żródła przytoczonej pierwotnie definicji
    lub/i szukam zaprzeczenia istnienia takiej definicji (ograniczonej
    koniecznością odbycia posiedzenia)

    MAc

  • 4. Data: 2008-08-03 10:26:42
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 03 Aug 2008 10:57:10 +0200, MAc napisał(a)
    w:<news:g73rt7$nkj$1@news.onet.pl>:

    A jak inaczej może wyrazić swoją wolę organ *kolegialny*, jeżeli nie drogą
    głosowania na posiedzeniu?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 5. Data: 2008-08-03 10:33:02
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Szerr pisze:

    > A jak inaczej może wyrazić swoją wolę organ *kolegialny*, jeżeli nie drogą
    > głosowania na posiedzeniu?

    Drogą głosowania korespondencyjnego, elektronicznego lub indywidualnego
    zbierania podpisów (to tylko przykłady dopuszczone np przez kodeks
    handlowy lub ustawę o własności lokali)

    MAc

  • 6. Data: 2008-08-03 13:31:36
    Od: pakalk <p...@g...com>

    On 3 Sie, 12:33, MAc <m...@t...poczta.onet.pl> wrote:

    > Drogą głosowania korespondencyjnego, elektronicznego lub indywidualnego
    > zbierania podpisów (to tylko przykłady dopuszczone np przez kodeks
    > handlowy lub ustawę o własności lokali)
    >
    > MAc

    Widac ta konkretna zostala podjeta podczas glosowania.

  • 7. Data: 2008-08-03 14:31:58
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    MAc <m...@t...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > eli nie drog=B1
    >
    > Drog=B1 g=B3osowania korespondencyjnego, elektronicznego lub indywidualne=
    > go=20
    > zbierania podpis=F3w (to tylko przyk=B3ady dopuszczone np przez kodeks=20
    > handlowy lub ustaw=EA o w=B3asno=B6ci lokali)

    Albo ustawa o radzie ministrów. Więc sam wiesz, że nie musi być na
    posiedzeniu, więc po co pytasz, czy jest to konieczny element definicji?
    I tak z ciekawości - jakie to ma znaczenie?

    pozdrawiam
    kuba

  • 8. Data: 2008-08-03 15:12:18
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    kuba pisze:

    > Albo ustawa o radzie ministrów. Więc sam wiesz, że nie musi być na
    > posiedzeniu, więc po co pytasz, czy jest to konieczny element definicji?
    > I tak z ciekawości - jakie to ma znaczenie?

    Organ nadzoru protestuje przeciwko wprowadzeniu do statutu
    stowarzyszenia głosowania elektronicznego.

    To, że ja wiem, to trochę mało :-) Muszę jeszcze sąd przekonać

    MAc

  • 9. Data: 2008-08-03 15:25:06
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 03 Aug 2008 17:12:18 +0200, MAc napisał(a)
    w:<news:g74hsh$709$1@news.onet.pl>:

    > Organ nadzoru protestuje przeciwko wprowadzeniu do statutu
    > stowarzyszenia głosowania elektronicznego.

    A zerknij tutaj:
    http://oskko.edu.pl/o_oskko/statut.html
    § 22 i § 34

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 10. Data: 2008-08-03 16:40:28
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Szerr pisze:

    > A zerknij tutaj:
    > http://oskko.edu.pl/o_oskko/statut.html
    > § 22 i § 34

    Dzięki, każdy dodatkowy jest przydatny.

    Podobnie jest w PT Informatycznym, Fizycznym, matematycznym. Tam to
    sobie nawet ordynację zelektronizowali.
    Tyle, że zawsze zostaje ta nutka niepewności dotycząca prawa
    stanowionego a nie precedensowego. Na logikę powinno być prosto - a jak
    będzie w praktyce to się dopiero okaże.

    MAc