  • 1. Data: 2008-08-02 15:47:39
    Temat: wypowiedzenie umowy najmu lokalu mieszkalnego
    Od: "Jagodzinski" <j...@a...pl>

    Zawarłem w marcu okazjonalna umowe najmu lokalu mieszkalnego (jestem najemca).
    Umowa na czas nieokreslony, czynsz platny miesiecznie.

    Z powodow problemow z platnosciami chcialbym te umowe wypowiedziec. Po
    przestudiowaniu kodeksu cywilnego doszedlem do wniosku ze w podany przypadku
    obowiazuje miesieczny okres wypowiedzenia. 15 czerwca wyslalem wiec list do
    wynajmujacego, informujac go ze rozwiazuje umowe z dniem 31 lipca.

    Natknąłem się jednak na artykuł 688 kodeksu cywilnego i zastanawiam się czy
    okres wypowiedzneia nie wynosi 3 miesiace.

    Czy jeśli tak to czy początek tych trzech miesiecy można liczyc od 15 czerwca
    mimo, że w lisćie pisałem o miesiecznym okresie wypowiedzenia ?

    Czy wystarczy, że wyśle teraz drugi list w ktorym poinformuje wynajmującego, że
    wypowiedzenie nastepuje z dniem 15 września ?

    Napisałęm do wynajmującego jeszcze jeden list, w który podałem mu informację,
    że za każdy dzień zajmowania lokalu bez tytułu najmu będe pobierał opłatę 80
    złotych. Rozumiem, że w obliczu art 688 KC ten list jest bezprawny ?

    Czy moge podnieść wynajmującemu czynsz zwyczajnie informując go o tym
    listownie ?

    Pozdrawiam
    Andrzej Jagodzinski

  • 2. Data: 2008-08-02 16:00:17
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Jagodzinski pisze:
> [...]
    > złotych. Rozumiem, że w obliczu art 688 KC ten list jest bezprawny ?
    >
    > Czy moge podnieść wynajmującemu czynsz zwyczajnie informując go o tym

    To jesteś Wynajmującym-właścicielem lokalu czy też najemcą?
    Z Twojego listu to nie wynika.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-08-02 16:00:45
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

  • 4. Data: 2008-08-02 16:14:25

    napisal:
> [...]
    :)

  • 5. Data: 2008-08-02 16:24:18
    Od: "Jagodzinski" <j...@a...pl>

    > Jagodzinski pisze:
    > To jesteś Wynajmującym-właścicielem lokalu czy też najemcą?
    > Z Twojego listu to nie wynika.

    Przepraszam pomylilem pojecia.
    Jestem wynajmujacym.