  • 1. Data: 2008-08-02 21:36:42
    Temat: Wróżbici, tarociści i inni oświeceni
    Od: "axl" <a...@a...pl>

    Witam,
    niech mi ktoś obyty w temacie wytłumaczy jak legalnie mogą funkcjonować w
    Polsce oszuści zwani wrożbitami, tarocistami i innymi tego pokroju
    cwaniakami. Mam świadomość, że wiele z tych osób (jak nie większość) ma
    spore problemy psychiczne i sami zaczynają wierzyć w te bzdury, które im
    przychodzą do głowy... ups nie tak - "która im zostaję przekazywane" ;)

    Da się to jakoś zwalczać? Przykładowo, gdy ktoś zamówi "usługę" postawienia
    tarota przez internet i otrzyma informację, które bardzo negatywnie wpłyną
    na jego życie - np. spowodują samobójstwo, to czy można taką sprawę zgłosić
    na Policję i narobić ambarasu takiemu oświeconemu wróżbicie?

    Mamy XXI wiek, trzeba plewić takie osoby, bo będziemy się cofać a nie
    rozwijać...

  • 2. Data: 2008-08-02 21:40:07
    Temat: Re: Wróżbici, tarociści i inni oświeceni
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    axl pisze:
> [...]
    > na Policję i narobić ambarasu takiemu oświeconemu wróżbicie?
    >
    > Mamy XXI wiek, trzeba plewić takie osoby, bo będziemy się cofać a nie

    Po co plewić? Usługi wróżbitów są bardzo korzystne dla społeczeństwa
    i gospodarki. Dzięki nim niektórzy ludzie łatwiej i szybciej podejmują
    decyzję. Zwykle jest tak, że jeśli dany wybór nie jest wyraźnie lepszy,
    to szybkie podjęcie decyzji na chybił-trafił jest korzystne, bo nie
    tracimy czasu nad zastanawianiem się nad równoważnymi alternatywami. Bo
    w sumie nie da się łatwo określić, czy lepiej wyjść za tego bruneta,
    albo czy zmienić pracę. Wróżbici i tarociści robią kawał dobrej roboty.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-08-02 21:43:10
    Od: "axl" <a...@a...pl>

> [...]
    > Pozdrawiam,
    > Liwiusz
    > Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej

    No tak, to może niech myslą za ludzi całkiem. Szybciej i LEPIEJ.

  • 4. Data: 2008-08-02 21:46:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    axl pisze:

    > No tak, to może niech myslą za ludzi całkiem. Szybciej i LEPIEJ.

    Czemu nie, nieraz tak byłoby lepiej. Zresztą Ty też prezentujesz chęć
    myślenia za kogoś: nie pozwolić skorzystać z wróżby, bo TY wiesz lepiej
    co jest dobre dla kogoś...

  • 5. Data: 2008-08-02 21:54:17
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 2 Sie, 23:36, "axl" <a...@a...pl> wrote:

> [...]
    > na Policję i narobić ambarasu takiemu oświeconemu wróżbicie?
    >
    > Mamy XXI wiek, trzeba plewić takie osoby, bo będziemy się cofać a nie

    Ja bym zaczal od tych wrozbitow co dzialaja w szajce. Hint: ubieraja
    sie na czarno i nie sluchaja (w kazdym razie oficjalnie) metalu.

    Podaj przyklad ze to wrozba spowodowala samobojstwo. Nie ze dziewczyna
    na podstawie wrozby zostawila chlopka a ten sie powiesil. Nie ze facet
    zainwestowal kase, stracil i sie zastrzelil. Przylad taki ze facet
    dostaje wrozbe i z miejsca skacze z 10 pietra.
    I dlaczego do razu wrozbitow? Kule szczescia tez. I komoirkowe
    "futrzaki" czy inne co niby odpowaidaja na pytania. I kazden jeden
    rzut moneta w ktora strone isc.
    A jak juz wszystkim ludziom obetniesz rece, uszy i wydlubiesz oczy nie
    zapomnij zbudowac im dobrych klatek zeby zylo sie im milo i
    przytulnie.

  • 6. Data: 2008-08-02 21:57:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    axl wrote:
> [...]
    > nie większość) ma spore problemy psychiczne i sami zaczynają wierzyć
    > w te bzdury, które im przychodzą do głowy... ups nie tak - "która im

    chłopie to jest nic, w aptekach sprzedaje si legalnie i za duże pieniądze
    wodę z cukrem lub tabletki z cukru zwane lekami homeopatycznymi, to jest
    dopiero oszustwo.

  • 7. Data: 2008-08-02 21:59:06
    Od: "axl" <a...@a...pl>

> [...]
    > Pozdrawiam,
    > Liwiusz
    > Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej

    Już nie twórz z tego rekurencji ;)
    Można komuś doradzić, jak zarządzać swoimi finansami, jaki wybrać fundusz
    itp. itd. przedstawiając fakty i na nich się opierając. Jeśli by ci wróżbici
    mogli poznać pana bruneta i pana blondyna, którzy są kandydatami dla naszej
    pani X, znając również samą Panią X i jej oczekiwania wtedy miało by to
    jakiś sens. W innym wypadku jest to czyste kłamstwo i może powodować błędny
    wybór (sprawa wydaje się błaha, ale nie wiecie nawet o jakie rzeczy ludzie
    pytają wróżbitów, aż strach). Pozatym ludzie zamawiają osobiste horoskopy i
    wróżby w których znajdują się rzekome informacje o osobie zamawiającej, jej
    przyszłości i inne pseudoinformacje.

  • 8. Data: 2008-08-02 22:02:44
    Od: "axl" <a...@a...pl>

> [...]

    > A jak juz wszystkim ludziom obetniesz rece, uszy i wydlubiesz oczy nie
    > zapomnij zbudowac im dobrych klatek zeby zylo sie im milo i

    Na pewno nie zapomnę ;)

  • 9. Data: 2008-08-02 22:04:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    axl pisze:

> [...]
    > wróżby w których znajdują się rzekome informacje o osobie zamawiającej, jej

    Tylko że wróżbici - zazwyczaj - nie mówią, który fundusz wybrać, albo
    jakie numery w totka zagrać. Są to informacje ogólne. Poza tym, skoro
    ludzie pytają się wróża, to znaczy, że sami nie mogą podjąć decyzji.
    Jest tak zazwyczaj wtedy, kiedy wybory są do siebie podobne. Z tego
    względu człowiek inteligentny może rzucić kostką, a plebs może pójść do
    wróża. Zwracam uwagę, że jeśli mamy do rozpatrzenia dwie opcje, i nie
    możemy od razu wybrać lepszej, to istnieje spora szansa, że obie są
    podobnie dobre (złe/średnie), tym samym im dłużej się nad nimi
    zastanawiamy, tym więcej tracimy niepotrzebnie czasu.

  • 10. Data: 2008-08-02 22:04:55
    Od: "axl" <a...@a...pl>

    > chłopie to jest nic, w aptekach sprzedaje si legalnie i za duże pieniądze
    > wodę z cukrem lub tabletki z cukru zwane lekami homeopatycznymi, to jest
    > dopiero oszustwo.

    Jeśli wiedzą jaki jest magiczny stosunek wody do cukru, który powoduje
    polepszenie zdrowotne to niech sprzedają ;) A tak bardziej serio; o jakich
    lekach myślisz dokładnie? Przykłady.