  • 1. Data: 2003-09-30 19:47:40
    Temat: ubezpieczenie zdrowotne - kto jest strona w sporze ?
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    Witam, moze zaczne od pewnego przykladu: ubezpieczam sobie samochod (OC, AC,
    NW), place niemala skladke roczna i zyje sobie w miare spokojnie... jak
    kogos stukne i rozbije swoje auto wowczas ubezpieczyciel oddaje mi pieniazki
    za naprawe a nawet daje auto zastepcze na czas naprawy. Jak ktos mnie
    stuknie - ubezpieczyciel pokrywa szkode z cudzego OC.

    Teraz mamy taki ZUS i skladke zdrowotna, ktora rowniez jest niemala w skali
    roku jesli ktos w miare dobrze zarabia (poza tym nie mam wyboru jesli chodzi
    o ubezpieczyciela). Bedac ubezpieczonym mam jednak problem z dostepem do
    sluzby zdrowia, bo: na wizyte do stomatologa czekam miesiac, zapisy do
    kardiologa dopiero w przyszlym roku, kolejka do ortopedy na 4 tygodnie, itp.
    itd - mozna mnozyc przyklady, kiedy ubezpieczyciel (ZUS) biorac pieniadze w
    postaci skladki, nie wywiazuje sie ze swojego obowiazku zapewnienia mi
    opieki zdrowotnej na odpowiednim poziomie.
    Mam w zwiazku z tym pytanie (odnosnie mojego aktualnego przypadku, kiedy
    obdzwonilem wszystkie "panstwowe" przychodnie w Warszawie, gdzie przyjmuje
    kardiolog dzieciecy i wszystkie odmowily przyjecia w tym roku dziecka na
    konsultacje z lekarzem, z powodu braku miejsc) - gdzie nalezy interweniowac
    i walczyc o swoje, bo na pytanie w NFZ o zwrot kosztow, jesli skorzystam z
    porady w prywatnej sluzbie zdrowia (ze wzgledu na jej niedostepnosc w
    sluzbie publicznej), otrzymalem odpowiedz, ze "oni nie maja pieniedzy na
    zwrot kosztow leczenia".
    Kto jest strona w tym sporze ? ZUS czy NFZ ?
    Moze poradzicie od czego nalezy zaczac w tej bitwie bo nie zamierzam tego
    tak zostawic...
    Pzdr.

    --
    Serwery wirtualne - http://www.komrel.net - fachowa samoobsluga!