  • 1. Data: 2003-09-30 19:11:13
    Temat: NOM, faktura, brak umowy
    Od: Maciek <s...@a...net>

    Witam
    Sytuacja miala miejsce dosc dawno temu.
    A bylo to zaraz po tym jak tylko NOM zaczal swiadczyc uslugi.
    I.. mozna bylo dzwonic przez ich numer dostepowy nie majac podpisanej umowy.

    Po jakims czasie przyszla faktura za okres 6 miesiecy.
    Oczywiscie NOM domaga sie zaplaty.
    Czy moze zadac zaplaty w momencie kiedy nie mialem z nimi podpisanej
    umowy ?!
    Czy musze to zaplacic czy tez mozna sie z nimi "klocic" ?

    Darujcie sobie komentarze pt. skoro korzystales to musisz zaplacic.

    --
    pozdr
    Maciek

  • 2. Data: 2003-09-30 19:11:53
    Temat: Re: NOM, faktura, brak umowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem musisz, bowiem zawarles umowe korzystajac z ich uslug.
    Podobnie, jak kupujac zapalki s w kiosku nie sporzadzasz umowy
    kupna-sprzedazy.

  • 3. Data: 2003-09-30 19:31:00
    Od: Remik <remik@usun_to.romanow.stt.pl>

    On Tue, 30 Sep 2003 21:11:13 +0200, Maciek <s...@a...net>
    wrote:

    >Oczywiscie NOM domaga sie zaplaty.
    >Czy moze zadac zaplaty w momencie kiedy nie mialem z nimi podpisanej
    >umowy ?!
    >Czy musze to zaplacic czy tez mozna sie z nimi "klocic" ?

    Musisz zapłacić.
    jak wsiadasz do tramwaju też nie podpisujesz umowy...

    --
    Remik

    "Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota,
    chociaż co do pierwszego nie mam pewności" - Albert Einstein

  • 4. Data: 2003-09-30 19:51:00
    Od: "Jaroslaw Lysio" <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Maciek" napisal:

> [...]
    | Oczywiscie NOM domaga sie zaplaty.
    | Czy moze zadac zaplaty w momencie kiedy nie mialem z nimi podpisanej

    A od kiedy to umowy musza byc "podpisane" ?
    Wybierajac prefiks NOM zlozyles oswiadczenie woli o przyjeciu oferty i w ten
    sposób umowa zostala zawarta. I jest ona równie wazna jak umowa z
    piecdziesiecioma paragrafami i podpisem.
    Skoro operator swiadczyl usluge za oplata, a Ty te warunki przyjales to
    powinienes zaplacic. Skoro nie zaplaciles w terminie, to wierzyciel moze
    zadac odsetek za czas zwloki. A skoro nie umówiliscie sie na inne odsetki -
    ma prawo zadac odsetek w wysokosci ustawowej.

    JL

  • 5. Data: 2003-10-01 06:32:17
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia wto 30. września 2003 21:11 ktoś podpisujący się jako
    Maciek napisał(a):

    > Darujcie sobie komentarze pt. skoro korzystales to musisz zaplacic.

    A dlaczego?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

  • 6. Data: 2003-10-01 11:30:58
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > umowy ?!
    > Czy musze to zaplacic czy tez mozna sie z nimi "klocic" ?

    Dopoki nie otrzymales czegokolwiek poleconym, to nie rob nic. Moze 3 latka
    mina i bedzie po klopocie :)

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 7. Data: 2003-10-02 17:33:38
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > umowy ?!
    > Czy musze to zaplacic czy tez mozna sie z nimi "klocic" ?

    Sprawa była swego czasu opisywana w gazetach. Można próbować nie płacić.
    Jeden z punktów regulaminu usług NOM mówił, że faktury za połączenia będą
    doliczane do rachunku operatora, z którym ma się podpisaną umowę. Jak okazało
    się, że TPSA nie zamierza tego robić, to ten punkt został szybko zmieniony.
    Niemniej jednak ja nie płaciłbym za połączenia wykonane do dnia zmiany
    regulaminu, dopóki nie będą one doliczone do faktury TPSA. Powoływałbym się na
    wspomniany już regulamin, w którym operator jasno określił sposób wystawiania
    rachunku.

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 8. Data: 2003-10-02 18:53:47
    Od: Maciek <straszny@no_spam.astercity.net>

    > A dlaczego?

    a dlatego, ze NOM dal ciala od strony formalnej i bylo to oficjalnie
    wiadomo.
    Polecam archiwum pl.misc.telefonia - tam jest caly watek opisany.

    Nie ma sensu sie rozwijac bo i tak problem nie dotyczy mnie :)
    rozwiodlem sie z tepsa lat temu wiele a innych stacjonarnych juz z
    zasady nie lubie.

    --
    pozdr
    Maciek

  • 9. Data: 2003-10-02 18:55:06
    Od: Maciek <straszny@no_spam.astercity.net>

> [...]
    > wspomniany już regulamin, w którym operator jasno określił sposób wystawiania

    O wlasnie i o to mi chodzilo.
    Juz znalazlem szczegoly calej historii.

    Dziekuje wszystkim pieknie za odpowiedz :)

    --
    pozdr
    Maciek

  • 10. Data: 2003-10-25 13:16:15
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > wspomniany już regulamin, w którym operator jasno określił sposób wystawiania

    Czy była jakaś spraw sądowa ?
    Ciekawy jestem argumntów na "nie".
    Zapewne taki, ze "nie dzwonilbym, gdybym wiedzial, ze bede musial placic
    za oddzielna fakture".

    Karol