  • 1. Data: 2002-03-16 19:20:41
    Temat: ubezpieczenie zdrowotne
    Od: Archibald <k...@k...net.pl>

    Jak obecnie wyglada sytuacja z ubezpieczeniem zdrowotnym i prawem do
    bezplatnego leczenia?

    Zalozmy ze ktos nie pracuje i skonczyl 25 lat (a wiec nie przysluguje mu
    prawo leczenia na ksiazeczke zdrowia rodzicow). Co sie dzieje jezeli
    osoba taka bedzie wymagala hospitalizacji? Musi sama oplacic wszytkie
    koszty leczenia? Podobnie z osobami bezrobotnymi, pracujacymi na umowe
    zlecenie itd.

    Czy wyzej wymienionym osobom przysluguje jakiekolwiek swiadczenie
    zdrowotne, czy tez musza sie one ubezpieczyc we wlasnym zakresie?

    --
    Archibald

  • 2. Data: 2002-03-16 20:22:47
    Temat: Re: ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "Wiesława Zaleska" <w...@s...pl>

> [...]
    >
    > Czy wyzej wymienionym osobom przysluguje jakiekolwiek swiadczenie
    > zdrowotne, czy tez musza sie one ubezpieczyc we wlasnym zakresie?

    Parę wątków niżej już pisałam. Replay:
    Ubezpieczenie dorosłych członków rodziny:
    Płacąc składkę na ubezpieczenie zdrowotne, za te same pienądze można
    ubezpieczyć kogoś z najbliższej rodziny, również osobę, która np. nie ma
    stałej pracy, ale utrzymuje się z pracy dorywczej (na zlecenie, dzieło itd).
    Taką możliwość dała zmiana przepisów (Nowelizacja ustawy o powszechnym
    ubezpieczeniu zdrowotnym z 20 lipca 2000 roku, Dz.U. 2000..88.961), która
    weszła w zycie 27 września 2001.
    Kazdy, kto opłaca swoje ubezpieczenie zdrowotne, może zgłosić do niego w
    ramach opłacanej składki również członków najbliższej rodziny, którzy nie
    mogą podlegac ubezpieczeniu z innego tytułu (na przykład osoby pracujące na
    podstawie umów cywilnoprawnych i nie opłacające składek).
    Przedtem ustawa stawiała wymóg, aby byli to członkowie najbliższej rodziny,
    którzy pozostawali na wyłącznym utrzymaniu osoby płacącej składki.
    Nowelizacja usunęła pozostawanie na wyłącznym utrzymaniu jako konieczny
    warunek współubezpieczenia. Osoba współubezpieczona MOŻE być dorosła.

    --
    ---------Wiesława Zaleska---------------------------------------
    *** w...@s...pl * www.ePolisa.republika.pl ***

  • 3. Data: 2002-03-16 21:25:50
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    Nowe przepisy dot. ubezp.zdrowotnego weszły w życie 31.12.2001 r. Ustawa z
    17 grudnia 2001r, Dz.U.Nr 154,poz. 1796 -zwana dalej ustawą nowelizującą

  • 4. Data: 2002-03-16 21:28:26
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użytkownik (SANDRA) "news.faq.net.pl" <d...@w...pl> napisała:

    > Nowe przepisy dot. ubezp.zdrowotnego weszły w życie 31.12.2001 r.
    > Ustawa z
    > 17 grudnia 2001r, Dz.U.Nr 154,poz. 1796 -zwana dalej ustawą
    > nowelizującą

    Uprzejma prośba o odpowiadanie _pod_przycietym_cytatem :-)

    --
    TOM
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE