  • 1. Data: 2002-03-16 14:25:37
    Temat: pytanko : jak mozna zerwac umowe o PRACE ?!?!
    Od: "Bzyko" <b...@b...gnet.pl>

    jaki jest termin wypowiedzniea czy tez mozna od razu ?
    Umowa zosatla zawarta to konca czerwca ( od pocztaku maraca ) a wiec na
    cztery miesiace
    jest to umowa zlecenie
    ile wczesniej nalezy zglosic chec zrezygnowani ( 2 tygodnie ?? )

    prosze o szybka odp. ale na priva , nie na grupe !! - b...@b...gnet.pl

    z gory dzieki

    pzdr,
    Marcin

  • 2. Data: 2002-03-16 15:54:11
    Temat: Re: pytanko : jak mozna zerwac umowe o PRACE ?!?!
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 16 Mar 2002, Bzyko wrote:

    > Umowa zosatla zawarta to konca czerwca ( od pocztaku maraca ) a wiec na
    > cztery miesiace
    > jest to umowa zlecenie

    To w końcu o pracę czy zlecenia?

    > ile wczesniej nalezy zglosic chec zrezygnowani ( 2 tygodnie ?? )

    Tak, ale AFAIK takie uprawnienie przysługuje jedynie w stosunku do umów na
    czas określony powyżej 6 miesięcy - mogę się mylić.

    Bez wypowiedzenia pracownik może rozwiązać umowę w przypadku gdy
    szkodliwie wpływa na jego zdrowie, albo gdy pracodawca dopuścił się
    ciężkiego naruszenia swoich obowiązków wobec pracownika, w terminie
    miesiąca od powzięcia wiadomości o okoliczności uzasadniającej
    rozwiązanie. W tym pierwszym wypadku służy roszczenie o przeniesienie do
    innej pracy, a w drugim o odszkodowanie w wysokości dwutygodniowego
    wynagrodzenia (przy czasie określonym).

    > prosze o szybka odp. ale na priva , nie na grupe !! - b...@b...gnet.pl

    <shrug> Ustaw sobie FUT, jak ci tak zależy.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-17 08:43:49
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    Hmm masz dylemat umowa zlecenie to bardzo skomplikowana sprawa . Wszystko
    jest w treści podpisanej umowy zlecenie przeczytaj ją dobrze a później
    polecam KC art. 734 : 747 : 748 w sumie dobrze ,że tylko do czerwca
    zawarłes tą umowę .Poleciłabym Tobie szczerą rozmowę ze zleceniodawcą a
    poźniej podpisanie odp. wygaśnięcia tej umowy z wcześniejszym terminem.
    Jak więc widać, umowa zlecenia może trwać bardzo długo, dłużej niż życie
    osób uczestniczących w jej zawarciu. Jednocześnie umowę zlecenia można
    zawrzeć dla dokonania jednorazowej tylko czynności, np. można zlecić komuś
    (i udzielić w tym celu stosownego pełnomocnictwa) zawarcie w imieniu
    dającego zlecenie umowy sprzedaży nieruchomości. Słowem, nie ma wyznaczonego
    ustawowo ani minimalnego, ani maksymalnego czasu trwania takiej umowy.
    Sandra

  • 4. Data: 2002-03-19 20:49:36
    Od: Artur <_...@s...pl>

    W artykule <a71kl0$v6d$1@news.bsi.net.pl> news.faq.net.pl napisał(a):

    witam

    Chce sie zwolnic z pracy , bo znalazlem lepsza (za granica)
    mam podpisana umowe na czas nieokreslony.W jakim czasie powinienem
    zlozyc wypowiedzenie umowy ? Moj pracodawca systematycznie opoznia
    terminy wyplaty pieniedzy (nawet 4 dni ) czy moge podac to jako
    powod wypowiedzenia umowy o prace ?
    No i jeszcze jedna wazna dla mnie sprawa. Chce dostawac przez kilka
    miesiacy po zerwaniu umowy, zasilek dla bezrobotnych czy mam jakas
    szanse go otrzymywac ?

    _artur_