  • 1. Data: 2005-05-15 21:52:09
    Temat: tryb nakazowy
    Od: "news- rufio" <z...@c...pl>

    Czy faktury (niezapłacone) oraz wezwania do zapłaty mogą być wystarczającym
    dokumentem do wydania wyroku w postępowaniu nakazowym ?
    Pytałem adwokata - powiedział że tak.
    Czytam na http://www.prawonet.pl/strony.asp?id=152 i wynika że nie.

    Adwokat twierdzi że pozew składa się w Sądzie Okręgowym -Wydział
    Gospodarczy, a na w.w. stronie czytam że składa się w S. Rejonowym (kwota
    poniżej 1000 zł)

    Jak to jest, możecie mi powiedzieć ?
    A może dochodzić swego w "normalnym" trybie?

    Borówka

  • 2. Data: 2005-05-15 22:10:54
    Temat: Re: tryb nakazowy
    Od: niecka <f...@i...net>

    news- rufio wrote:
    > Czy faktury (niezap?acone) oraz wezwania do zap?aty mog? byae wystarczaj?cym
    > dokumentem do wydania wyroku w post?powaniu nakazowym ?

    Wyroki nakazowe sie nielegalne. Nigdy nie byly legalne. Maglowane wiele
    razy na grupie. Trafisz na Otto Frankensteina to przejdzie. Trafisz na
    mnie, to zbankrutujesz.

  • 3. Data: 2005-05-15 22:36:55
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "news- rufio" <z...@c...pl> naskrobał/a w

    > Czy faktury (niezapłacone) oraz wezwania do zapłaty mogą być
    > wystarczającym dokumentem do wydania wyroku w postępowaniu nakazowym
> [...]

    Ta strona jest już przeterminowana.

    > Adwokat twierdzi że pozew składa się w Sądzie Okręgowym -Wydział
    > Gospodarczy, a na w.w. stronie czytam że składa się w S. Rejonowym
    > (kwota poniżej 1000 zł)

    Może się pomylił w liczeniu zer?

    > A może dochodzić swego w "normalnym" trybie?

    Jeśli druga strona złoży zarzuty, to i tak będzie tryb "normalny".

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Out of my mind. Back in five minutes.

  • 4. Data: 2005-05-16 12:24:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Goomich napisał(a):

    > Ta strona jest już przeterminowana.

    Może i tak ale informacja jest dobra. Sama faktura nie jest uznawana
    przez sądy które znam za wystarczającą do wydania nakazu w postępowaniu
    nakazowym. I piszę na to w oparciu o obowiązujący stan prawny.

    Na przykład tu M.Prawn. 2001/19/970 - t.2 Postępowanie nakazowe i
    upominawcze można sobie o tym poczytać. jest między innymi kwestia
    faktur VAT.

    A do autora wątku. Szybko zmień adwokata.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 5. Data: 2005-05-16 15:48:52
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > A może dochodzić swego w "normalnym" trybie?
    >

    > jeśli faktury są podpisane przez nabywcę (zaakceptowane), to jak najbardziej,
    ale naprawde nie ma reguły w jednym sądzie będzie nakaz w nakazowym a w drugim
    w upominawczym
    oczywiście będzie Sąd Rejonowy (do 75.000 lub do 100.000 w sprawie gospodarczej)
    > normalny tryb będzie jak w ciągu 2 tyg. od doręczenia nakazu wniesiesz
    sprzeciw (n. w upominawczym) albo zarzuty (n. w nakazowym)
    różnica polega na tym, że w n. upominawczym to powód musi uiścić wpis a w n.
    nakazowym to Ty będziesz musiał uiścić część wpisu (razem z zarzutami)
    pozdr

  • 6. Data: 2005-05-17 18:15:02
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Użytkownik wrote:

    (...)

> [...]
    > różnica polega na tym, że w n. upominawczym to powód musi uiścić wpis
    > a w n. nakazowym to Ty będziesz musiał uiścić część wpisu (razem z

    Czy byłbys uprzejmy i w przystępny sposób wyjasnił róznicę pomiędzy
    postępowaniem upominawczym i nakazowym, ze szczególnym odniesieniem do spraw
    cywilnych poza obrotem gospodarczym.
    Interesuje się tym, gdyż rozważam wniesienie pozwu w związku z tym, iz moja
    b.lokatorka, której wynająłem część mieszkania, mimo , że do tego została
    zobowiązana postanowieniami umowy o najmie nie opłacała rachunków za
    zużywane przez nią media, tj energię elektryczną, gaz, telefon i wodę.
    Uzbierało się tego na ponad 4 tys. Ponadto nie wpłacała mi uzgodnionego
    czynszu. Wezwania do zapłaty pozostają bez odpowiedzi.

    --
    w adresie użyj zamiast pełnej nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj.
    "wp" Pozdr.

  • 7. Data: 2005-05-17 18:25:04
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    PAweł wrote:

> [...]
    > telefon i wodę. Uzbierało się tego na ponad 4 tys. Ponadto nie
    > wpłacała mi uzgodnionego czynszu. Wezwania do zapłaty pozostają bez

    Wiadomości ogólne nt. tych postępowiań mam na poziomie informacji ze strony:
    http://www.prawonet.pl/strony.asp?id=152

    W związku z tym mam pytanie;- Czy mam zatem składać odrębne pozwy (w
    postępowaniu uproszczonym) dla kazdego z nieopłaconych rachunków, czy mozna
    jednak składać pozew quasi zbiorczy w związku np. zaległymi rachunkami na
    energię, odrębny dla rachunków telefonicznych, odrębny za wodę itp, czy też
    w końcu mogę wnieść taki pozew dla wszystkich tych zaległości razem, skoro
    wynikają one z obowiązku zawartego w jednym punkcie umowy najmu?

    --
    w adresie użyj zamiast pełnej nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj.
    "wp" Pozdr.
    "Piastując przez ostatnie dziewięć lat urząd prezydenta
    Rzeczypospolitej, dokładałem wszelkich starań, by doprowadzić nasz kraj
    do stanu, jaką dziś osiągnął." -Aleksander Kwaśniewski podczas
    obchodów Święta Niepodległości

  • 8. Data: 2005-05-17 20:37:19
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    PAweł napisał(a):
> [...]
    > w końcu mogę wnieść taki pozew dla wszystkich tych zaległości razem, skoro
    > wynikają one z obowiązku zawartego w jednym punkcie umowy najmu?

    nie wiem co tam i kiedy napisali, ale obecnie art.505[3]§2 kpc wprost
    przewiduje dopuszczalność łączenia roszczeń wynikających z tej samej
    umowy lub umów tego samego rodzaju

    KG

  • 9. Data: 2005-05-17 21:30:14
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    > nie wiem co tam i kiedy napisali, ale obecnie art.505[3]§2 kpc wprost
    > przewiduje dopuszczalność łączenia roszczeń wynikających z tej samej
    > umowy lub umów tego samego rodzaju

    Jest to zrozumiałe i logiczne, tyle tylko, że pozew w trybie uproszczonym
    należy składać na specjalnych, ustalonych formularzach i podobno ich
    rozpatrywanie jest bardzo sformalizowane, a na przytaczanym wyżej linku
    napisano że, cyt: "Jednym pozwem można dochodzić tylko jednego roszczenia,
    pod rygorem zwrotu pozwu."
    Stąd moje wątpliwości co do praktyki interpretacji tego przepisu w takim
    przypadku.

  • 10. Data: 2005-05-17 21:46:09
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    PAweł napisał(a):
> [...]
    > napisano że, cyt: "Jednym pozwem można dochodzić tylko jednego roszczenia,

    Tak było (a praktyka i tak była nieco inna), ale przepis się zmienił (w
    lutym) i teraz brzmi jw.

    KG