  • 1. Data: 2005-05-15 22:22:48
    Temat: Podstawy prawne prosze
    Od: niecka <f...@i...net>

    Ministerstwo Prawdy donosi:

    Piłeś? Oddaj auto

    jk 13-05-2005, ostatnia aktualizacja 13-05-2005 13:03

    Bytomska policja odbiera auta pijanym kierowcom i nie oddaje ich aż do
    rozpatrzenia sprawy w sądzie

    W zeszłym roku w Bytomiu co piąty wypadek drogowy spowodowali nietrzeźwi
    kierowcy. Wielu z nich - nie po raz pierwszy. Grzywny i policyjny dozór
    na niektórych nie robią większego wrażenia. Na przykład 29-letni Jacek
    G. w ciągu ostatniego miesiąca grzecznie meldował się w komendzie, ale w
    tym samym czasie trzy razy został przyłapany na prowadzeniu po kielichu.
    Wcześniej z tego samego powodu tracił na jakiś czas prawo jazdy. Dlatego
    policjanci powiedzieli "dość" i odprowadzili jego bmw na strzeżony
    parking. Będzie tam stać aż do czasu sądowej rozprawy (w Bytomiu czeka
    się na nią kilka miesięcy). Potem będzie je mógł odebrać, ale musi
    opłacić koszty holowania i parkowania. Jeśli tego nie zrobi, auto
    zostanie zlicytowane - zdecydowała prokuratura na wniosek policji.

    Bytom jest pierwszym miastem w Polsce, które uciekło się do takiego
    sposobu. Policja powołuje się na kodeks postępowania karnego, który
    zezwala na zabezpieczenie mienia na poczet przyszłej kary.

    Stanisław Surowiec, szef bytomskiej drogówki, zapewnia, że policja
    będzie zatrzymywać auta głównie kierowcom, którzy nagminnie są
    przyłapywani na prowadzeniu "po spożyciu". - Najbardziej zależy nam na
    profilaktyce. Jeśli rozniesie się wieść o tym, że nie pobłażamy pijanym,
    może wielu zastanowi się, nim się odważą złapać za kierownicę - mówi
    policjant.

  • 2. Data: 2005-05-16 05:33:03
    Temat: Re: Podstawy prawne prosze
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:YYPhe.5812$KQ6.2963@trndny02
    użytkownik *niecka* napisał(a):

    > Policja powołuje się na kodeks postępowania karnego
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Może poszukasz? Też jestem ciekaw.
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 3. Data: 2005-05-16 12:27:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Big Jack napisał(a):
    > W wiadomości: news:YYPhe.5812$KQ6.2963@trndny02

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Może poszukasz? Też jestem ciekaw.
    > Big Jack

    Zapewne art. 295 kpk.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2005-05-16 23:49:23
    Od: pizza <j...@d...com>

    Johnson wrote:

    > Zapewne art. 295 kpk.

    General Mieczyslaw Kluk przebywajacy w areszcie w Krakowie pewnie sie
    zdziwi:
    http://www.worldlii.org/int/cases/IIHRL/1991/38.html